ramazan
ramazan

پاپیون هویج (مربا)

پاپیون هویج (مربا)
شما از پرتال جامع ناز وب در بخش آشپزی،شیرینی پزی و سفره آرایی، طرز تهیه پاپیون هویج (مربا)… بازدید می کنید. امیدواریم از این بخش لذت ببرید.
 
مواد لازم:
هویج 200 گرم
آب‌نمك به مقدار لازم
آب‌آهك به مقدار لازم
شكر 400 گرم یا 2 پیمانه
آب 2 پیمانه
هل 10 عدد
طرز تهیه:
هویج‌ها را پوست كنده و به صورت ورقه‌های بسیار نازك 6 الی 7 سانتی‌متری برش بزنید. به تعداد برش‌های هویج نوارهای بلند باریكی را نیز ببرید سپس آن‌ها را چند ساعت در محلول آب‌نمك قرار دهید. بعد هویج‌ها را به آرامی در دست چین داده و مانند پاپیون درست كنید.
 
نوار باریك را نیز وسط آن ببندید، سپس به آن یك خلال دندان بزنید. پاپیون‌های آماده شده را به مدت 12 ساعت در آب آهك قرار دهید سپس به مدت 4 الی 5 ساعت در آب معمولی قرار دهید. بعد از مدت تعیین شده هویج‌ها را در آب‌جوش ریخته و حدود 5 دقیقه بگذارید تا بجوشد.شكر و آب را مخلوط كرده و روی حرارت قرار دهید تا شكر ذوب شده به صورت شیره در بیاید و بجوشد.
 
سپس هل و هویج را نیز اضافه كنید. به محض جوشیدن مجدد شیره، حرارت را خاموش كنید و صبر كنید تا مربا سرد شود (بهتر است در این مرحله مربا را از شیره جدا كنید و 1 پیمانه دیگر شكر به شیره اضافه كرده و بگذارید تا شیره قوام بیاید و بعد از سرد شدن مرباها را به شیره مجدداً اضافه كنید) سپس مربا را به مدت چند روز و بدون درب در یخچال قرار دهید تا شیره به خرد مربا برود سپس در ظرف مورد نظر بریزید. این مربا را می‌توان برای مدت طولانی در فریزر نگهداری كرد.
اختصاصی ناز وب

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان