ramazan
ramazan

این خوراکی ها را هرگز در دهان تان نگذارید!!

مجموعه : تغذیه مناسب
این خوراکی ها را هرگز در دهان تان نگذارید!!

شما از پرتال جامع ناز وب در بخش پزشکی، سلامتی، لاغری و تغذیه، این خوراکی ها را هرگز در دهان تان نگذارید!! ،… بازدید می کنید. امیدواریم از این بخش لذت ببرید.

قرچ قرچ جویدن چیپس و جرعه جرعه نوشیدن نوشابه های رژیمی نه تنها اندازه دور کمر شما را افزایش می ‌دهد بلکه سبب آسیب رساندن به دندان‌های مرواریدی‌تان نیز می‌گردد. به گفته جنیفر جبلو، جراح فک و دندان در نیویورک، «بسیاری از خوراکی‌هایی که مردم می‌جوند یا گاز می‌زنند می‌تواند به دندان‌ها، لثه، زبان و فک آنها آسیب برساند».
 
از آنجا که شما معمولاً ویزیت‌های سالانه دندانپزشکی خود را با اکراه انجام می‌دهید، پس بمنظور هر چه دورتر ماندن از صندلی دندانپزشکی، باید توجه بیشتری به آنچه در دهان‌تان می‌گذرد نشان دهید. در اینجا به چند مورد از مضرترین خوراکی‌هایی که به دندان‌ها، لثه، زبان و فک شما آسیب می‌رسانند اشاره کرده‌ایم.
 
نوشابه‌های رژیمی مینای دندان را از بین میبرد
به رغم وجود این شایعه محبوب که «نوشیدن نوشابه‌های رژیمی به بدی خوردن داروهای متامفتامین‌دار نیست»، در اینجا به چگونگی انتشار این داستان ساختگی می‌پردازیم: بنا به یافته‌های حاصل از مطالعات انجام شده در General Dentistry در سال گذشته، بلعیدن ترکیبات بسیار اسیدی- از جمله نوشابه‌های گازدار رژیمی یا متامفتامین‌‌‌دار- می‌تواند مینای دندان را از بین ببرد. و این امر منجر به مسایل جدی مربوط به دندان و نیز لک شدن آنها می‌گردد. بنابراین با آنکه بسیاری از دندان‌ پزشکان با خوردن داروهایی چون متامفتامین جهت بهبود سریعتر دندان‌ها موافق هستند، اما نوشابه‌های گازدار همچنان دشمن دندان‌های مرواریدی شما محسوب می‌شوند.
 
اسنیکرهای منجمد (شکلات‌های سفت)
به گفته دکتر Jablow. Sorry:«زمانی که چیز سفتی را بویژه با دندان‌های جلو، گاز می‌زنید، مسیر فشار می‌تواند سبب ایجاد ترک در دندان شده و سیگنال‌های درد را به مفصل گیجگاهی- فک ارسال نماید. بنابراین یک گاز جانانه شکلاتی از شکلات منجمد شده سفت می‌تواند علاوه بر دندان‌ها به ماهیچه‌ها و رباط‌ها نیز صدمه بزند. اما فکر می‌کنم شکلات نرم بهتر از دندان‌های ترک خورده باشد!
 
بلال
به گفته دکتر دندان پزشک Paul Levi، استاد دانشکده دندانپزشکی ، احتمال تجمع غذای نرم ریشه‌دار به هنگام جویدن در میان دندان‌ها وجود دارد و همین امر سبب آسیب رساندن به بافت لثه می‌شود.
 
مقصر اصلی : رشته‌های ابریشمی بلال که غیرممکن است بتوان آنها را کاملا از چوب ذرت جدا نمود. البته شما مجبور نیستید بطور کامل از خوردن این محصول تابستانی صرفنظر کنید- فقط کافی است پیش از خوردن، دانه‌های ذرت را از چوب آن جدا نمایید.
 
نوشیدن قهوه داغ
به گفته دکتر لوی ، همانطور که دست می‌سوزد یا زانو خراش برمی‌دارد، نوشیدن چیزهای بسیار داغ نیز به لایه سطحی پوست زبان و سقف دهان شما آسیب خواهد رساند. این اتفاق بسیار بدتر از خراش زانو می‌باشد چرا که ما معمولا دردی بر روی زبان حس نمی‌کنیم و با آنکه زبان نسبتاً سریع بهبود می‌یابد اما با هر بار نوشیدن یا خوردن و عبور غذا از روی این لایه بی‌حفاظ، اعصاب زبان، آسیب وارده را با درد، مجدداً به ما یادآوری می‌کند. چند لحظه صبر کنید و سپس به آرامی شروع به نوشیدن نمایید.
 
جویدن یخ
فشار ناشی از جویدن تکه‌های یخ به ماهیچه‌های اطراف فک وارد شده و در نتیجه به هنگام باز و بسته شدن دهان، احساس درد می‌کنیم. بعلاوه، جویدن چیزهای سفت می‌تواند سبب ایجاد ترک‌های بسیار ریز بر روی دندان‌ شود. خوردن انواع بادام هم ریسک مشابهی دارد، اما در صورت تهیه آن بصورت در باز، دیگر فک خود را با پوسته سخت آن دچار دردسر نخواهید نمود.

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان