تصویری از پلنگ ایرانی در آغوش پوتین

مجموعه : اخبار
تصویری از پلنگ ایرانی در آغوش پوتین

شما از پرتال جامع ناز وب در بخش خبرهای جدید ایران و جهان، اتصویری از پلنگ ایرانی در آغوش پوتین ،… بازدید می کنید. امیدواریم از این بخش لذت ببرید.

پوتین در این بازدید، «ژان کلودکیلی»، قهرمان سابق فرانسوی المپیک و یکی از مقامات رسمی کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) و «گیلبرت فیلی»، رئیس کمیته اجرایی بازی‌های المپیک را همراه خود داشت.

وی در بازدید از مرکز حفاظت از پلنگ‌های ایرانی در نزدیکی دریای سیاه با در آغوش گرفتن توله پلنگ‌های تازه متولدشده ایرانی، سعی در مثبت نشان دادن بازی‌های «المپیک زمستانی سوچی» برای محیط زیست داشت.

با این حال به نظر می‌رسد پلنگ‌های ایرانی از این دیدار چندان خرسند نبودند چرا که خبرگزاری «ریانووستی» روسیه گزارش داد یکی از توله پلنگ‌های شش ماهه ایرانی که «Grom» ‌به معنای تندر نام گرفته با حمله به دو خبرنگار یکی از آنها را چنگ انداخته و پای دیگری را گاز گرفته است.

به گزارش بی‌بی‌سی، تصاویر تلویزیونی پوتین را در حالی نشان می‌دهد که در داخل قفس ضمن در آغوش گرفتن توله پلنگ‌ خشمگین، سعی در آرام کردن آن دارد.

وی خطاب به خبرنگاران گفت:‌ من حیوانات را دوست دارم. به نظر حس خوبی به آنها دارم و این علاقه دوطرفه است.

پوتین به دلیل داشتن علاقه زیاد به حیوانات شهرت فراوانی دارد و تلویزیون رسمی روسیه بارها تصاویری از وی منتشر کرده‌اند که در حال زدن برچسب روی نهنگ‌های حفاظت شده، نجات یک تیم تلویزیونی از چنگال یک ببر و پرواز همراه با درناهای سیبری است.

تصویری از پلنگ ایرانی در آغوش پوتین

به گفته کارشناسان وی با این رفتار خود سعی در ترمیم وجهه خود در جوامع بین‌المللی است. روسیه از سال 1970 میلادی و به دنبال انقراض پلنگ ایرانی تلاش‌های خود را برای احیای این جانور آغاز کرد.
اخبار بین الملل –
پوتین افزود: به مناسبت بازی‌های «المپیک زمستانی سوچی» جمعیت پلنگ‌های ایرانی را دوباره احیا کنیم.

وی در این بازدید تاکید کرد که بازی‌های المپیک زمستانی سوچی در بهبود شرایط محیط زیست تاثیر به سزایی خواهند داشت.

 

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان