ramazan
ramazan

باز هم نان گران تر می شود ؟!!

باز هم نان گران تر می شود ؟!!

باز هم نان گران تر می شود ؟!!
به گزارش نازوب به نقل از صبحانه، محمدتقی توکلی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص حذف یارانه نان گفت: حذف یارانه موجب افزایش چند برابری قیمت نان و به تبع آن فشار اقتصادی به قشر آسیب پذیر خواهد شد.

 

وی با اشاره به یارانه پرداختی 4 هزار تومان به مردم گفت: طبق بودجه سال گذشته یارانه 4 هزار تومان به مردم پرداخت خواهد شد اما با این وجود اگر یارانه نان به نانوایان حذف شود هزینه مضاعف متحمل نانوایان شده که به طبع این صنف با افزایش قیمت نان در صدد جبران هزینه هایشان بر خواهند آمد.

 

توکلی با بیان اینکه به نظر من حذف یارانه نان اقدام مناسبی نیست، افزود: حذف یارانه نان منجر به گرانی مجدد نان خواهد شد و این اقدام به هیچ وجه به صلاح نیست.

 

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ادامه داد: مجلس مخالف حذف یارانه نان بوده و در این خصوص پیگیری خواهد کرد.

 

گفتنی است هفته گذشته رئیس اتاق اصناف ایران از برنامه‌ریزی برای حذف یارانه نان خبر داد و علت این اقدام به وجود امدن رانت غیر معقول برای نانوایی‌ها با گرفتن یارانه نان دانست. البته علی فاضلی از در نظر گرفتن  بودجه‌ برای کاهش قیمت نان از سوی دولت را نیز خبر داد.

 

 
این در حالی است که از آذر ماه سال گذشته پس از دو سال قیمت نان در سراسر کشور 20 تا 30 درصد بنا به وضعیت هر استان افزایش یافت و در کنار آن 20 درصد نانوایی‌های کشور نیز آزادپز شدند.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان