ramazan
ramazan

پسرانی که با این دختران ازدواج کنند معاف می شوند!

پسرانی که با این دختران ازدواج کنند معاف می شوند!
پسرانی که با این دختران ازدواج کنند معاف می شوند!
علی همت محمود نژاد در حاشیه مراسم گردشگری و عیددیدنی معلولان که در پارک بعثت برگزار شد، گفت: محدودیت‌های بسیار زیادی برای معلولان در جامعه وجود دارد؛ این محدودیت‌ها شامل عرصه‌های نمایندگی مجلس، تدریس در دانشگاه‌ها و غیره است و به عنوان رئیس انجمن حمایت از حقوق معلولان خواستار این هستم که این چالش‌های زندگی معلولان رفع و برای بهبود اوضاع زندگی آنان برنامه‌ریزی‌های دقیق صورت گیرد.

به گزارش نازوب وی تاکید کرد: خواستار آن هستیم که دولت نگاهی پیشگیرانه به معلولیت‌ها داشته باشد. روزانه 110 نفر در کشور به دلیل تصادفات دچار معلولیت می‌شوند و توجه به این موضوع می‌تواند موجب ایجاد اقداماتی پیشگیرانه در خصوص معلولیت‌ها توسط دولت باشد. از اقدامات اساسی در این راستا این است که برای مثال پیچ‌های خطر در جاده‌ها حذف شوند و یا هیچ ماشین بدون ایربکی در کشور مجوز تولید و یا ورود نداشته باشد.

رئیس انجمن حمایت از حقوق معلولان اظهار کرد: در حال حاضر دولت از طریق هدفمند کردن یارانه‌ها ثروت عظیمی را به دست می‌آورد که می‌تواند با برنامه ریزی دقیق چاله‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و غیره زندگی معلولان را حل و رفع کند.

وی ادامه داد: پس از هدفمندی یارانه‌ها شاهد سیر سعودی قیمت‌ها و هزینه‌های وسایل و تجهیزات توانبخشی معلولان بودیم و خواستار آن هستیم که حداقل این وسایل و تجهیزات معافیت مالیاتی دریافت کنند زیرا یک معلول قدرت خرید و تهیه این تجهیزات را با قیمت کنونی ندارد. همچنین خواستار تشکیل شورای عالی معلولان در کشور هستیم زیرا بهزیستی قدرت کافی برای مجاب کردن سایر دستگاه‌ها در خصوص اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان را ندارد و باید شورایی مانند شورای عالی حقوق معلولان تشکیل و به مسائل آنان رسیدگی کند.

محمود نژاد ضمن ابراز تاسف از فضای فرهنگی و نگاه غلط جامعه به معلولیت‌ها در کشور عنوان کرد: همواره در جامعه ما معلولین به عنوان شهروند درجه 2 محسوب می‌شوند و این نگاه غلط حتی در جامعه جهانی نیز وجود دارد زیرا شاهد آن هستیم که هیچ گاه معلولان در المپیک حضور نداشتند و همواره در پارالمپیک که حاشیه المپیک است حضور دارند.

وی گفت: نرخ بیکاری در میان معلولین 40 درصد است و این نرخ دقیقا 4 برابر جمعیت عادی کشور است و این در حالی است که براساس قانون باید سه درصد استخدامی هر سازمانی را معلولان تشکیل دهند. براساس قانون همچنین باید مستمری معلولان یک سوم درآمد حقوق کارمندان باشد در حالی که اکنون شاهد آن هستیم که این مستمری تنها 52 هزار تومان و معادل یک و نیم کیلوگرم گوشت است.

رئیس انجمن حمایت از حقوق معلولان مهمترین راه حل برای کاهش و رفع محدودیت‌های زندگی معلولان را این دانست که بهزیستی با شجاعت اعلام کند بودجه آن به هیچ وجه پاسخگوی نیاز معلولین نیست.

راه‌حل‌هایی برای معافیت پسرانی که با دختران معلول ازدواج کنند

رئیس انجمن حمایت از حقوق معلولان ضمن بیان اینکه در قانون آمده است پسر سالمی که با یک دختر معلول ازدواج می‌کند باید از سربازی معاف شود گفت: در حال حاضر سازمان نظام وظیفه زیر بار این موضوع نمی‌رود و این امر را موجب ایجاد مسائل اجتماعی متعدد در جامعه می‌داند در حالی که ما برای جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده از این موضوع راه حل‌هایی ارائه داده‌ایم.

وی در ادامه تصریح کرد: برای مثال یکی از راه حل‌هایی که به سازمان نظام وظیفه ارائه شده این است که تا زمانی که یک پسر سالم با دختر معلول ازدواج و عقد آنها به طور رسمی در شناسنامه ثبت شده است آن پسر از سربازی معاف باشد و چنانچه مهر طلاق در شناسنامه آنها زده شد این معافیت سربازی نیز لغو شود.

محمود نژاد همچنین خواستار ایجاد بانک جامع اطلاعاتی معلولان زندانی و ایجاد آیین دادرسی ویژه معلولان شد .


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان