اهدای 7 میلیون ریال به دانش آموزانی که خانواده را باسواد کنند

اهدای 7 میلیون ریال به دانش آموزانی که خانواده را باسواد کنند

به گزارش نازوب، باقرزاده گفت: به هر دانش آموزی که پدر یا مادر بی‌سواد خود را با سواد کند مبلغ هفت میلیون ریال بدون واسطه اهدا می‌شود.

 

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش علی باقر زاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در حاشیه بازدید از مدارس شهرستان‌های جنوبی استان افزود: وابستگی زیادی بین سواد تحصیلی جامعه و عناصر سواد وجود دارد و خانواده‌هایی که با سواد هستند فرزندان موفق‌تری دارند.

 

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به اینکه توسعه انسانی شامل سه شاخص رفاه، سلامت و سواد و آموزش است، گفت: شاخص‌های فردی و رفاهی دائماً در حال تغییر است ولی شاخص آموزش ثابت است.

 

وی اظهار کرد: دنیا بی‌سوادی را با سه ویژگی آسیب‌ دیدگی و آسیب‌پذیر و آسیب‌رسان می‌شناسد که امیدواریم همه در کنار هم بی‌سوادی را ریشه‌کن کنیم.

 

باقرزاده در سفر به جنوب استان کرمان در شورای پشتیبای سواد آموزی شهرستان‌های قلعه گنج و منوجان شرکت کرد.

 

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی از تعدادی از مدارس شهرستان‌های جنوبی از جمله مدرسه دخترانه حکمتیه شهرستان قلعه گنج و دبیرستان دخترانه کوثر منوجان بازدید کرد و از نزدیک با دانش آموزان این مدارس به گفتگو پرداخت.

 

وی در فضای صمیمی به دانش آموزان گفت: ما در کنار آموزش مهارت‌های خواندن و نوشتن به سواد آموزان باید روش تغذیه صحیح و زندگی سالم را نیز بیاموزیم و به سوی ابعاد دیگری از سواد و توانمند سازی آموزش گیرندگان حرکت کنیم.

 

اخبار  اجتماعی  –  مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش

 

 

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان