با این نردبان همسران از هم دور می شوند

مجموعه : عشق و ازدواج
با این نردبان همسران از هم دور می شوند

روحیات و رفتارهای نامناسب به مرور زمان زوجین را از هم دور می کند چه کنید تا این وضعیت اسفناک به وجود نیاید؟

 

 

همسران موفق هرگز مانع رشد یکدیگر در مسیر زندگی نمی‌شوند و با همدلی تغییرات را می‌پذیرند. در واقع آن‌ها تمام تلاش خود را بکار می‌بندند تا همان‌گونه که همسرشان تغییر می‌نماید، در خودشان نیز تغییر و تحول ایجاد کنند و بدین وسیله می‌توانند به درک درستی از یکدیگر برسند.

 

گاهی اوقات به گوش‌مان می‌رسد که همسران سنگ‌های بزرگی بر سر راه پیشرفت تحصیلی و شغلی همسرشان می‌اندازند. سنگ‌هایی که کم‌کم موجب دلخوری و دوری زوجین می‌گردد، اما به راستی چه عواملی در ایجاد این موانع نقش دارند؟

 

چرا برخی زوجین نمی‌توانند پیشرفت همسرشان را ببینند و مانع بالا رفتن یکدیگر از نردبان ترقی می‌شوند؟
به نظر می‌رسد اولین عامل این است که یکی از طرفین نتواند همسرش را از لحاظ پیشرفت شغلی یا تحصیلی توجیه نماید و فرد مقابل احساس کند همسرش در این راه، موفقیت یک طرفه را برای خود می‌پندارد و یا حتی وقت و هزینه در این امر برای زندگی‌شان هیچ سودی ندارد، بنابراین شروع به مخالفت می‌کند. بعضی اشخاص یک جانبه تصمیم‌گیری می‌کنند و خود را عقل کل می‌دانند و با همسرشان مشورت نمی‌کنند و نظر او را مهم نمی‌دانند. به بیانی دیگر، در مورد خواسته‌ها، افکار و نیازهای‌شان با یکدیگر گفتگو نمی‌کنند.

 

همچنین در برخی موارد، فرد پیشرفت‌کننده یا در حال پیشرفت به همسرش فخر می‌فروشد و او را حقیر و ناتوان جلوه می‌دهد که طبیعتاً همسرش نیز به جای هم‌فکری و همیاری از در ممانعت وارد می‌شود و این شیوه را متناسب با برخورد وی می‌داند.

 

متأسفانه گاهی نیز همسران به توانایی‌های زن یا شوهرشان ایمان ندارند و این مسئله بطور غیرمستقیم بر تمایل همسر و تلاش او برای بدست آوردن موفقیت اثر می‌گذارد.

 

بالا رفتن از نردبان ترقی با همدلی همسر
** برای رفتارها و صحبت‌های همسرتان ارزش قائل شوید و با یادآوری موقعیت‌های موفق گذشته، او را تشویق کنید تا آینده بهتری داشته باشد.

 

** برای نشان دادن خوشحالی خود از پیشرفت همسرتان در تنهایی و یا حضور دیگران از او تعریف نمایید و توانایی‌ها و نقاط قوت او را تحسین کنید. به همسرتان کمک نمایید از توانایی‌های خود در بالاترین حد استفاده کند.

 

**چنان‌چه بین دیدگاه شما و همسرتان نسبت به موفقیت تفاوت زیادی وجود دارد، با گفت‌و‌گو تلاش نمایید این فاصله را کم کنید و او را تحت فشار نگذارید. با تحمیل نمودن نظر خود فقط او را از خود دور می‌کنید.

 

 
** گاهی روی کمبودها و کوتاهی‌های پیش آمده در زندگی روزانه‌تان چشمان خود را ببندید و به روی همسرتان نیاورید. به هر صورت فراموش نکنید این به هم خوردن روال زندگی گاهی اوقات لازمه پیشرفت همسرتان است. پس گذشت و صبر داشته باشید.

 

سعی کنید تغییر در حرکت به سمت تعالی و بالندگی باشد و پیش از تغییر راه‌های درست ایجاد آن را بدانید. سعی کنید پیشرفت خود را به رخ همسرتان نکشید.

 

** برای پیشرفت یکدیگر اهمیت قائل شوید و آن‌قدر صمیمی باشید که پیشرفت و ترقی همسرتان یکی از آرزوهای شما باشد. به بیانی دیگر این شما باشید که از پیشرفت او سود می‌برید و موفقیت او را همچون پیشرفت خود بدانید.

 

**همسران موفق هرگز مانع رشد یکدیگر در مسیر زندگی نمی‌شوند و با همدلی تغییرات را می‌پذیرند. در واقع آن‌ها تمام تلاش خود را بکار می‌بندند تا همان‌گونه که همسرشان تغییر می‌نماید، در خودشان نیز تغییر و تحول ایجاد کنند و بدین وسیله می‌توانند به درک درستی از یکدیگر برسند.

 

**به خواسته‌ها و نیازهای یکدیگر احترام بگذارید. خودخواه و خودرأی نباشید تا بتوانید پیشرفت همسرتان را ببینید.

 

** شرایط رشد و پیشرفت یکدیگر را فراهم کنید و به رشد یکدیگر کمک نمایید. فراموش نکنید شما و همسرتان همیشه یک فرد ثابت نیستید، بنابراین از پیشرفت هم لذت ببرید. از یکدیگر حمایت کنید و این تغییرات یا پیشرفت همدیگر را به نفع زندگی زناشویی‌تان بپذیرید.

 

همسر

** با همدلی با همسرتان می‌توانید مشوق او در راه پیشرفت شغلی و تحصیلی باشید. در زمینه پیشرفت‌هایتان در زندگی با همسرتان مشورت کنید و به نظر یکدیگر احترام بگذارید و ایشان را در جریان پیشرفت و تغییرات خود قرار دهید.

 

** با تعامل درست با یکدیگر در مورد خواسته‌ها، افکار و نیازهایتان گفتگو کنید. به فکر تغییرات مثبت در خود و همسرتان باشید.

 

** سعی کنید تغییر در حرکت به سمت تعالی و بالندگی باشد و پیش از تغییر راه‌های درست ایجاد آن را بدانید. سعی کنید پیشرفت خود را به رخ همسرتان نکشید.

 

** به همسرتان اعتماد کنید و با اطمینان خاطر از این‌که او توانایی پیشرفت را دارد می‌توانید او را در این مسیر همراهی کنید.

 

** یک جانبه تصمیم‌گیری نکنید و خود را عقل کل ندانید.

 

 

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان