ramazan
ramazan

اشک های مریلا زارعی در کاخ جشنواره + تصاویر

اشک های مریلا زارعی در کاخ جشنواره + تصاویر
خانم بازیگر مریلا زارعی که از شدت بغض و اشک نمی‌توانست درست صحبت کند، اظهار کرد: خیلی خوشحالم که در این نقش بازی کردم…
 
به گزارش ناز وب ابراهیم حاتمی‌کیا در نشست فیلم «شیار 143»، فیلم سینمایی «چ» به کارگردانی خودش را به این فیلم تقدیم کرد و مریلا زارعی هم از شدت بغض نتوانست به خوبی به سوالات پاسخ دهد.

در نشست پرسش و پاسخ فیلم «شیار 143» که شامگاه 16 بهمن ماه به نمایش درآمد، مریلا زارعی (بازیگر نقش اول این فیلم) که به شدت متاثر بود و اشک می‌ریخت از ابراهیم حاتمی‌کیا تشکر کرد و گفت: الان برای من پیامکی آمد که نوشته بود آقای حاتمی‌کیا گفته‌اند «چ» را به «شیار 143» تقدیم می‌کنم، باید از ایشان به صورت ویژه‌ تشکر کنم.

اشک های مریلا زارعی در کاخ جشنواره + تصاویر

اشک های مریلا زارعی در کاخ جشنواره + تصاویر

 
 
این بازیگر که از شدت بغض و اشک نمی‌توانست درست صحبت کند، اظهار کرد: خیلی خوشحالم که در این نقش بازی کردم.

او بار دیگر ضمن عذرخواهی از تحت‌تاثیر قرار گرفتنش از فضای نمایش «شیار 143» گفت: خیلی حرف برای گفتن و خیلی تشکر دارم. فکر می‌کنم همه شما با من موافقید که از انرژی خوبی که امروز در سالن از شما گرفتم،باید تشکر کنم. باید از نرگس آبیار برای اینکه این متن خوب را نوشت تشکر کنم.

این بازیگر ادامه داد: ما فیلم را خیلی با دقت کار کرده و سعی کردیم خدا ناکرده به ساحت آدمی که داریم نقش‌اش را کار می‌کنیم، خدشه‌ای وارد نشود. این بار خیلی سنگین بود،باید اینجا بگویم من دقیقا همان موقعیتی را داشتم که قهرمان «از کرخه تا راین»ابراهیم حاتمی‌کیا کنار رود راین داشت.

اشک های مریلا زارعی در کاخ جشنواره + تصاویر
 
زارعی درباره نحوه حضورش در این فیلم و ایجاد حس بسیار خوبی که در «شیار 143» داشته، یادآور شد: من وقتی فیلمنامه‌ای را می‌گیرم و مطالعه‌اش می‌کنم، به شکل ناخودآگاه موسیقی‌ای از آن در ذهنم تداعی می‌شود. حقیقتش این است که در فضای سخت این کار، من سازم را با مناجات سحرگاهی ماه مبارک رمضان کوک کردم چون همزمان با این ماه کار فیلمبرداری را آغاز کردیم. بیش از هر چیز، این موضوع روی من تاثیر گذاشت.

آبیار: زارعی با زبان روزه جلو دوربین رفت
نرگس آبیار هم در تکمیل سخنان زارعی توضیح داد: به نظرم یکی از دلایل تاثیرگذاری نقشی که خانم زارعی در فیلم بازی کرده‌اند، این است که ایشان تمام مدت فیلمبرداری را با زبان روزه کار می‌کردند.

وی همچنین از ابراهیم حاتمی‌کیا برای حضورش در نمایش فیلم و نشست پرسش و پاسخ آن تشکر کرد و گفت: ایشان به سر ما منت گذاشتند و شاید جایزه من از جشنواره فجر همین باشد.

کارگردان «شیار 143» در پاسخ به پرسشی درباره سوژه فیلمش عنوان کرد: این فیلم را با نگاهی به رمان «اختر و روزهای تلواسه» نوشته خودم، جلوی دوربین بردم و کمی قصه‌های فرعی که همه آن‌ها واقعی بود را به آن اضافه کردم و در نهایت «شیار 143» ساخته شد.

وی درباره ساخت فیلم دفاع مقدسی و تکراری شدن بعضی از سوژه‌ها نیز اظهار کرد: دفاع مقدس و جنگ چیزی نیست که به این راحتی برای ما تمام شود چون ما هنوز اثرات آن را می‌بینیم. ضمن آنکه جنگ 8 ساله پتانسیل خوبی برای خلق آثار هنری دارد اما شاید گاها بعضی سوژه‌های تکراری از آن برداشت شود. جنگ‌ ما یک جنگ تحمیلی بوده و تبعاتی داشته است که حتما باید به آن بپردازیم.

اشک های مریلا زارعی در کاخ جشنواره + تصاویر

اشک های مریلا زارعی در کاخ جشنواره + تصاویر


اشک های مریلا زارعی در کاخ جشنواره + تصاویر

نشست خبری عوامل فیلم شیار ۱۴۳

خسروی: خوشحالم که مدیون نشدم
سودابه خسروی (طراح گریم) این فیلم هم با ابراز خرسندی از حضورش در فیلم «شیار 143» گفت:من همیشه از کار در فیلم‌های دفاع مقدسی هراس داشتم چون معتقدم اگر نتوانیم در آن اثر، به درستی ادای دین کنیم، بدهکار می‌شویم اما امروز خوشحالم که در «شیار 143» حضور داشتم. واقعا باید بگویم که انتظار فیلم به این خوبی را نداشتم و شوکه شدم.

قاسمی: وزارت ارشاد هیچ کمکی به ما نکرد
محمدحسین قاسمی یکی از تهیه‌کنندگان «شیار 143» در پاسخ به پرسشی درباره حمایت مالی از ساخته شدن این فیلم اظهار کرد: این فیلم چه از نظر مالی و چه از نظر فکری دارای استقلال است. باید تاکید کنم که وزارت ارشاد هیچ کمک مالی به ما نکرد.

وی با اشاره به حضور وزیر ارشاد سابق در افتتاحیه این فیلم بیان کرد: آقای دکتر حسینی برای برگزاری مراسمی در کرمان بودند و لطف کردند که به افتتاحیه فیلم ما آمدند. ما می‌خواستیم افتتاحیه را با چند مادر شهید آغاز کنیم اما مراسم به شکل دیگر و خیلی با عزت جلو رفت.

تهیه‌کننده «شیار 143» از مسئولان شرکت «مس کرمان» تشکر کرد و گفت: همینجا باید از مسئولان مس کرمان تشکر کنم که به ما خیلی کمک کردند.

نمایش «شیار 143» در برج میلاد و در جمع اصحاب رسانه و منتقدان با استقبال آن‌ها روبرو شد و شاید بتوان «شیار 143» را نخستین فیلم جشنواره سی و دوم دانست که اغلب مخاطبان واکنش مثبتی داشتند و همچنین تماشاگران پس از پایان فیلم هم برای دقایقی به تشویق ممتد و طولانی عوامل فیلم پرداختند.

در نشست پرسش و پاسخ این فیلم هم ابراهیم حاتمی‌کیا در ردیف اول نشسته بود و مریلا زارعی هم به شدت تحت تاثیر قرار گرفته بود و اشک‌های او چندین بار باعث تشویق اصحاب رسانه شد.

در این نشست، ابوذر پورمحمدی (تهیه‌کننده)، آرش قاسمی (صداگذار)، جواد عزتی، گلاره عباسی، یداله شادمانی (بازیگران)، پیمان خاکسار (تدوینگر) و… حضور داشتند. 



راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان