دستور پخت مرغ شکلاتی!

دستور پخت مرغ شکلاتی!

این بار با مرغ یک غذای متفاوت و خوشمزه تهیه کنید و درکنار خانواده از خوردن آن لذت ببرید.
شکلات علاوه بر آنکه در درمان افسردگی موثر است می‌تواند تقریبا هر بچه گریانی را هم آرام کند.
چاشنی خوبی هم هست برای درست کردن غذا. اگر در خانه کودک بد‌غذایی دارید که به هیچ راهی غذا نمی‌خورد ما به شما می‌گوییم به او پیشنهاد غذای شکلاتی بدهید. او این غذا را رد نمی‌کند.
● مرغ با سس شکلات
● مواد لازم برای چهار نفر
▪ مرغ ۱ عدد
▪ آرد یک قاشق غذاخوری
▪ پیاز نگینی خرد شده یک عدد متوسط
▪ چیلی دو عدد
▪ کره ۳۰ گرم
▪ روغن یک قاشق غذاخوری
▪ عصاره مرغ ۲۵۰ گرم معاد ل ۱ لیوان
▪ گوجه فرنگی ۲ عدد متوسط
▪ بادام ساییده شده ۳۰ گرم
▪ زنجفیل تازه زده شده یک قاشق غذاخوری
▪ جوز هندی مقداری کم
▪ شکلات تلخ ۶۰ گرم

 
● طرز تهیه
سینه و ران مرغ را جدا می‌کنیم (از بقیه مرغ به عنوان عصاره استفاده کنید) روغن در ماهی‌تابه داغ ریخته و ران‌های مرغ را در آن تفت می‌دهیم. تکه‌های مرغ را در آورده و کنار می‌گذاریم. کمی کره در ماهی‌تابه ریخته و پیاز را در آن تفت می‌دهیم. آبلیمو را اضافه کرده و می‌گذاریم بخار شود. سپس عصاره مرغ را داخل ماهی‌تابه ریخته و تکه‌های مرغ را در آن می‌چینیم و با حرارت ملایم نیم ساعت می‌پزیم.

 

تکه‌های مرغ را در می‌آوریم و در کمی کره ‌طلایی سرخ می‌کنیم و نگه می‌داریم. در ماهی‌تابه‌ای که حاوی سس‌ است، گوجه‌فرنگی خرد شده، چیلی، پودر بادام، زنجفیل و کمی نمک ریخته و می‌گذاریم که سوزنی جوش بخورد. شکلات را خرد کرده و کم‌کم به سس اضافه می‌کنیم. بعد از دو یا سه دقیقه جوز را نیز داخل سس رنده کرده و سس را از روی حرارت بر‌می‌داریم. سینه و ران مرغ را در ظرف چیده و سس را روی آن می‌ریزیم. این خوراک را می‌توان با نان با‌گت یا با برنج سفید سرو کرد.

 

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان