ramazan
ramazan

کشف راز هولناک دختر یخی پس از 500 سال !عکس

مجموعه : اخبار
کشف راز هولناک دختر یخی پس از 500 سال !عکس

این دختربچه که با عنوان «دوشیزه یخی» شناخته شده، یکی از سه کودکی است که در قبرهای سنگی در کوهستان آرژانتین شناسایی شده‌اند.!!!

به گزارش ناز وب محققان دانشگاه برادفورد با بررسی اجساد مومیایی سه کودک اینکا که در سال 1999 در آرژانتین کشف شدند، نشانه‌هایی از برگ گیاه کوکا و الکل را کشف کرده‌اند.
این اجساد در میان بهترین نمونه‌های مومیایی حفظ شده تاکنون هستند به طوری که نمی‌توان باور کرد این اجساد به بیش از 500 سال قبل تعلق داشته باشند.

محققان با بررسی موهای دختربچه 13 ساله اینکا توانستند نشانه‌هایی از الکل زیاد و برگهای گیاه کوکا را کشف کنند که پایه مواد مخدر کوکائین است. این کودک سپس در ارتفاعات آند برای قربانی شدن رها شده است.
این دختربچه که با عنوان «دوشیزه یخی» شناخته شده، یکی از سه کودکی است که در قبرهای سنگی در کوهستان آرژانتین شناسایی شده‌اند.

 

 کشف راز هولناک دختر یخی پس از 500 سال !عکس

این دختر که از دو کودک دیگر سن بیشتری داشته، در حالی پیدا شد که پاهای او به شکل چهارزانو، سرش به سمت پائین و دستانش بر روی پاها قرار گرفته بود.
یک روسری پر بر روی موهای بافته این دختر قرار داشته و بین دندانها و درون گونه او برگهای کوکا گذاشته شده بود.

باورها بر این است که این کودکان برای مراسم کاپاکوچا قربانی شده‌اند که برای القای آهسته ترس و کمک به کنترل اعضای امپراطوری رو به گسترش اینکا برگزار می‌شد.
بررسی موی کودکان که هنوز نشانه‌های شیمیایی از رژیم آنها را در بر داشته، نشان داد که به هر سه کودک مواد مخدر و الکل داده شده تا آنها را طی ماههای پیش از مرگشان مطیع سازند.

میزان این مواد مخدر و الکل در دختر 13 ساله بیشتر بوده که احتمالا به دلیل مقاومت بیش از حد وی بوده است.
نتایج این پژوهش در مجله مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم منتشر شده است.

به گفته محققان احتمالا برگهای کوکا که با جویده شدن یک محرک ضعیف آزاد کرده، به دختر در سازگار شدن با ارتفاع کمک کرده است.
نوشیدنی الکلی چیچا که از ذرت تخمیر شده به دست آمده، احتمالا به وی در مقابله با سرما کمک کرده است. اما همچنین این ماده با توقف لرزش احتمالا باعث مرگ این دختر شده است.

هیچ شاهدی وجود ندارد که این دختر، ملقب به دوشیزه لولایلاکو به شکل خشنی کشته شده باشد. در عوض تصور می شود که وی در مواجهه با سرما مرده باشد و کشیش ها تا بیهوشی کامل وی صبر کرده و سپس وی را در اتاق دفن قرار داده‌اند.

 

 کشف راز هولناک دختر یخی پس از 500 سال !عکس


تصویر رادیوگرافی محوری از درون دهان دوشیزه یخی، نشانگر برگ گیاه کوکل در گونه آن

 

   کشف راز هولناک دختر یخی پس از 500 سال !عکس


تصویر سه بعدی از جمجمه (زرد)، دندانها(نارنجی)، زبان(قرمز) و برگ کوکا(سبز)

منبع: ایسنا

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان