جنجال اشتباه بیمارستان در جابجایی اجساد در تهران

مجموعه : اخبار حوادث
جنجال اشتباه بیمارستان در جابجایی اجساد در تهران

گزارشی جنجالی از اشتباه بیمارستانی در شرق تهران در جابجا شدن اجساد به نقل از همشهری آنلاین

 

نازوب، این ماجرای عجیب صبح دیروز و زمانی كه بستگان زن 90ساله‌ای به نام اكرم راهی بیمارستانی در شرق تهران شده بودند تا جسد او را برای انجام مراسم خاكسپاری تحویل بگیرند، فاش شد. یكی از بستگان متوفی در گفت‌وگو با همشهری می‌گوید: اكرم از چند روز پیش به ‌دلیل بیماری ریوی در بیمارستانی در شرق تهران بستری شده بود تا اینكه جمعه روی تخت بیمارستان جانش را از دست داد.از آنجا كه بیشتر اقوام ما در شهرستان زندگی می‌كنند قرار شد جنازه در سردخانه بیمارستان بماند تا صبح یكشنبه كه همه اقوام به تهران آمدند، مراسم خاكسپاری را انجام دهیم. صبح دیروز(یكشنبه) درحالی‌كه همگی برای مراسم آماده شده بودیم به طرف بیمارستان رفتیم تا جنازه را تحویل بگیریم. همه‌‌چیز كاملا عادی پیش رفت و در سردخانه خواستند كه 2نفر از بستگان نزدیك متوفی برای شناسایی جنازه وارد شوند. پسر و عروس متوفی وارد سردخانه شدند اما به محض اینكه جنازه را دیدند شوكه شدند.

 
جنازه‌ای كه مشخصات اكرم پدرام روی آن ثبت شده بود، متعلق به او نبود و از آن فرد دیگری بود. وقتی از ماجرا باخبر شدیم، به مسئولان بیمارستان اعتراض كردیم. وقتی ماجرا را بررسی كردند معلوم شد كه جنازه اكرم را یك روز قبل اشتباهی به خانواده دیگری تحویل داده‌اند. بلافاصله با آن خانواده تماس گرفتند و خواستند به بیمارستان مراجعه كنند. وقتی آنها آمدند معلوم شد كه جنازه اكرم را اشتباهی به جای جنازه مادرشان از بیمارستان تحویل گرفته و در بهشت زهرا دفن كرده‌اند. آنها با دیدن جنازه‌ای كه مشخصات اكرم روی آن بود، تأیید كردند جنازه متعلق به مادر آنهاست و آنها فرد دیگری را دفن كرده‌اند.

 
با مشخص‌شدن این موضوع، بیش از 130نفر از بستگان زن 90ساله كه خود را برای تحویل‌گرفتن جنازه او آماده كرده بودند به بهشت زهرا رفتند و متوجه شدند كه او در یكی از قطعات گران‌قیمت دفن شده است.یكی دیگر از بستگان متوفی می‌گوید: وقتی در بیمارستان به ارتكاب این اشتباه اعتراض كردیم، رئیس بیمارستان مدعی شد كه كارمند سردخانه و خانواده متوفای دیگر دچار اشتباه شده‌اند.

 
او می‌گفت كه هنگام تحویل جنازه به خانواده دیگر، آنها ابتدا جسد را دیده و حتی آن را به‌عنوان مادر خود شناسایی كرده و پس از آن جنازه را تحویل گرفته‌اند. رئیس بیمارستان می‌گفت كه هر دو متوفی شبیه هم بوده‌اند و به همین دلیل خانواده متوفای دیگر دچار این اشتباه شده‌اند اما به‌نظر ما بین اكرم و متوفای دیگر هیچ شباهتی نبود؛ چرا كه متوفای دیگر برخلاف اكرم، كاملا لاغر بود و ما از اینكه چنین اشتباهی صورت گرفته، شوكه شده‌ایم.

 
نبش قبر

اما خانواده دومین متوفی وقتی صبح دیروز متوجه شدند كه به جای مادرشان، جسد زن دیگری را در قبر خانوادگی خود دفن كرده‌اند، دست به‌كار شدند تا هر چه زودتر با تحویل گرفتن جنازه اصلی، آن را دفن كنند. یكی از بستگان اكرم پدرام می‌گوید: وقتی به آنها گفتیم كه بهتر است از نبش قبر منصرف شده و اجازه دهند كه متوفای ما همانجا بماند، مخالفت كردند و گفتند كه هزینه قبر مورد نظر 80میلیون تومان است و از آنجا كه آن قبر خانوادگی است نمی‌خواهند جز مادرشان كسی آنجا دفن شود. آنها با هماهنگی‌هایی كه انجام داده بودند در نهایت نبش قبر كردند و جنازه اكرم را بیرون آوردند و تحویل غسالخانه دادند.

 
به این ترتیب بعدازظهر دیروز، جسد متوفی بار دیگر شستشو و در نهایت برای انجام مراسم خاكسپاری تحویل ما شد. این ماجرا نه‌تنها بی‌حرمتی به جنازه را به‌دنبال داشت بلكه باعث ناراحتی زیاد ما شد و حالا ما از بیمارستان و افرادی كه با اشتباهشان باعث شده‌اند كه جسد زن سالخورده اشتباهی در قبر دیگری دفن شود شكایت داریم و می‌خواهیم كه این مسئله پیگیری و مقصران آن شناسایی شوند.

 

 

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان