جواب جنجالی دکتر ظریف به سناتور بی ادب آمریکایی (عکس)

جواب جنجالی دکتر ظریف به سناتور بی ادب آمریکایی (عکس)

جواب جالب دکتر ظریف به سناتور بی ادب آمریکایی!

 

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که در نیویورک به سر می برد در واکنش به انتقادهای شخصی و خارج از عرف دیپلماتیک تام کاتن سناتور تندرو و تازه کار جمهعوریخواه آمریکایی ، در مطلبی در صفحه توییتر خود تولد فرزند تازه به دنیا آمده او را تبریک گفت.

جواب جنجالی دکتر ظریف به سناتور بی ادب آمریکایی (عکس)

به گزارش نازوب به نقل از پولیتیکو در پی توییت کردن محمد جواد ظریف از سوی تام کاتن و انتقادهای چند باره و خارج از عرف و ادب این سناتور تندرو آمریکایی از ظریف ، وزیر امور خارجه ایران در یک توییت خطاب به او نوشت:” آنچه که ما به آن نیاز داریم دیپلماسی جدی است نه اتهام زنی شخصی. تولد نوزاد تازه متولد شده ات را تبریک می گویم. امیدوارم شما و خانواده ات در کنار او در آرامش لذت ببرید.”

گفتنی است تام کاتن سناتور جمهوریخواه تندرو که 37 سال دارد در دو روز گذشته با توییت کردن چند باره ظریف از او خواست تا برای مناظره به واشنگتن برود. او همچنین پا را از دایره مسایل عمومی فراتر گذاشت و با طرح اتهامات شخصی و بی اساس علیه وزیر امور خارجه ایران، او را به فرار از ایران در زمان جنگ با عراق به بهانه تحصیل در آمریکا متهم کرد.

جواب جنجالی دکتر ظریف به سناتور بی ادب آمریکایی (عکس)

تام کاتن، سناتور تازه‌کار و تندروی آمریکایی در پیام‌هایی که در صفحه محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران منتشر نموده، وی را «ترسو» خطاب ‌و او را به مناظره درباره قانون اساسی آمریکا دعوت کرده است.این سناتور ایالت آرکانزاس، که از جمله مهم‌ترین مخالفان توافق هسته‌ای با ایران به شمار می‌رود، در پیام‌های خود از ظریف خواسته به واشنگتن برود تا درباره آنچه وی «ظلم، بد‌عهدی و ترور» در ایران خوانده، با او به مناظره بپردازد.

این پیام‌ها پس از آن از سوی کاتن در صفحه ظریف منتشر شد که وزیر خارجه ایران در جریان یک سخنرانی در دانشگاه واشنگتن در روز چهارشنبه، اشاره کرد که کاتن نقش چندانی در نتیجه مذاکرات هسته‌ای ایران نخواهد داشت و در صورت توافق، چه کاتن بخواهد و چه نخواهد، اعضای سازمان ملل تحریم‌های ایران را برخواهند داشت.

متن چهار توئیتی که کاتن در صفحه ظریف منتشر کرده از این قرار است؛

هی، جواد ظریف، شنیدم که امروز درباره من صحبت کردی. اگر اینقدر مطمئنی، بیا درباره قانون اساسی مناظره کنیم.

جواب جنجالی دکتر ظریف به سناتور بی ادب آمریکایی (عکس)

ـ پیشنهاد من این است: در واشنگتن ملاقات می‌کنیم. انتخاب زمان با تو، تا درباره سابقه ایران در ظلم، بد‌عهدی و ترور مناظره کنیم.

ـ با این همه، اگر تو این پیشنهاد را نپذیری من درک می‌کنم. تو در دهه ۲۰ زندگی‌ات و در جریان جنگ ایران و عراق، در حالی که روستائیان و کودکان به سوی مرگ می‌رفتند، در ایالات متحده پنهان شدی. پنهان شدن در ایالات متحده در حالی که کشورت برای بقا می‌جنگید، نشان شجاعت نیست، بلکه نشانه شخصیت ترسویی است که هنوز هم به چشم می‌خورد.

جواب جنجالی دکتر ظریف به سناتور بی ادب آمریکایی (عکس)

 توییت هایی که به نظر می رسد  با عصبانیت نوشته شده و قصد آن به واکنش واداشتن عالی ترین مقام دیپلماتیک ایران بود.

با این حال ظریف تنها روز گذشته در یک توییت پاسخ همه انتقادها و حملات شخصی کاتن را داد.

کاتن که چند ماهی نیست که به سنای آمریکا راه یافته مبدع ایده نگارش نامه 47 سناتور جمهوریخواه خطاب به رهبران ایران بود که در آن نامه با انتقاد از توافق احتمالی هسته ای به رهبران ایران هشدار داده شده بود توافق با اوباما موقتی است و رییس جمهور جمهوریخواه بعدی آمریکا می تواند تنها با یک امضا همه قول و قرارها و توافق دولت اوباما در موضوع هسته ای را لغو کند.

نگارش این نامه در یک ماه گذشته بارها با انتقاد کاخ سفید و شخص اوباما مواجه شده و رییس جمهور آمریکا در هفته اخیر و در مراسم شام با خبرنگاران در هتل هیلتون واشنگتن به کنایه و طنز بار دیگر در انتقاد از نگارش این نامه گفت 47 تن از مقامات ایران برای آشنا کردن سناتورها با قانون اساسی آمریکا، برای آنها نامه بنویسند.

این سناتور جمهوریخواه روز دوشنبه صاحب یک فرزند پسر (به نام گابریل) شده است.

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان