ramazan
ramazan

فوتبال آن لاین در حال همه گیر شدن!!

مجموعه : اخبار ورزشی
فوتبال آن لاین در حال همه گیر شدن!!

 فوتبال آن لاین در حال همه گیر شدن!!

 

این روزها همه پای نت هستند. همه سر در تبلت ها و موبایل هایشان دارند و خلاصه وقتی سر کار هم هستند، پای اینترنت می نشینند. حالا می شود با قطعیت گفت که اینترنت به خوراک روزانه همه تبدیل شده است. اما آیا همه وب گردی می کنند؟ چت می کنند؟ با اپلیکیشن ها بازی می کنند؟ وایبربازی و لاین بازی و تانگوبازی و تلگرام بازی می کنند؟ مسابقات فوتبال را به صورت زنده پی گیری می کنند؟ جواب این سوال ها را حتی اگر هم نتوانیم به صورت دقیق بدهیم، اما در چند وقت گذشته با یک پدیده جدید مواجه شده ایم.

فوتبال آن لاین! نه از فوتبال ها که روی سایت ها وجود دارد یا اپلیکیشن هایش قابلیت دانلود دارد؛ یک فوتبال کاملا جدی و البته حساب شده، برای خواندن این مطلب باید سرتان را از داخل موبایل و تبلت بیرون بیاورید. شما در این پدیده، به یک مربی تبدیل می شوید. درست مثل مورینیو یا فان خال یا پپ گواردیولا! اصلا می شوید خود کی روش و قلعه نویی و فرکی و اسکوچیچ و تونی اولیویرا و یحیی گل محمدی، می پرسید چطور؟ ادامه مطلب را بخوانید:

 
همه مربی گری را دوست دارند

شاید باورش کمی سخت باشد، اما طبق یک تحقیق علمی بسیاری از طرفداران فوتبال، بیشتر از این که بخواهند خودشان را جای بازیکنان داخل زمین بگذارند، دوست دارند خودشان را جای سرمربی تیم محبوبشان بگذارند. درواقع مطمئنا مربی گری از بازیگری سخت تر است. هم امکان مصدوم شدن کمتر است وهم این که لزوم تمرینات طاقت فرسا هم وجود ندارد. شما دستور می دهید، تمرین می دهید، سفارش می دهید و کلی هم تحویلتان می گیرند.

همان طور که گفتیم، بسیاری از افرادی که طرفدار فوتبال هستند، به غیر از این که رویای بازی کردن در زمین فوتبال را دارند، رویای مربی گری را در سرشان می پرورانند، اما به هر دلیلی نمی توانند به رویای خود جامه عمل بپوشانند. الان مثلا یکی مثل من، دوست داشت جای رضا قوچان نژاد بازی می کرد، اما نشد، یا الان دوست داشتم جای برانکو می بودم و پرسپولیس را از بحران در می آوردم. اما نمی شود که!  دستم به آن ها نمی رسد.

از شوخی بگذریم. درواقع درصد بسیارکمی از عاشقان و شیفتگان فوتبال می توانند مربی یا بازیکن شوند و حالا دنیای مجازی به کمک عاشقان و شیفتگان ناکام آمده است. مثل خیلی چیزهای دیگر که دنیای مجازی به کمک شما می آید. مثلا با اپلیکیشن گوگل نقشه ای می توانید به همه نقاط جهان سفر کنید و عکس های هر جایی را که خواستید، ببینید. حالا این ماجرا در فوتبال هم وارد شده و خیلی ها درگیرش شده اند. ادامه گزارش را بخوانید تا بدانید که داستان از چه قرار است.

 
دنیای مجازی یک راهکار مناسب و هیجان انگیز

دنیای مجازی همیشه به عنوان یک گزینه مناسبی برای ابزار یادگیری و شبیه سازی مهارت ها، پیشنهاد می شود. بازی های رایانه ای که شبیه سازی بسیاری از فعالیت های انسان است، یک راهکار مناسب و هیجان انگیز برای یادگیری هم هست و می تواند از لحاظ روانی هم بسیاری از عاشقان ناکام فوتبال را آرام کند.

بارها و بارها با پلی استیشن بازی کردن خودتان را جای مسی و رونالدو و دیگران گذاشته اید و وقتی برنده یا بازنده بوده اید، حسابی هیجان زده بوده اید. حالا بگذارید دقیق تر بگویم که درواقع بازی های آن لاین فوتبال و مربی گری می تواند گزینه مناسبی برای افرادی باشد که آرزوی فوتبال و مربی گری دارند، اما امکان آن را به هر دلیلی در زندگی واقعی خود ندارند. درواقع فضای مدیریت و مربی گری به شکل یک بازی آن لاین و به سبک نقش آفرینی، شبیه سازی شده است که کاربران در آن می توانند به عنوان حتی یک مدیر و مربی باشگاه فوتبال، تیم خود را بسازند و برای موفقیت آن تلاش کنند.

برای آن که بیشتر با این سبک بازی ها آشنا شوید، به یکی از بهترین نسخه های ایرانی بازی آن لاین فوتبال و مربی گری آن لاین سر زدیم و آن را بررسی کردیم و در آینده هم بازی های مشابه این نسخه را بررسی خواهیم کرد؛ بازی ای که توسط جوانان باانگیزه ایرانی طراحی شده که حسابی فوتبالی هم هستند.

 
چطور بازی می شود؟

در این سبک بازی ها در نسخه های خارجی کاربران در ابتدا که وارد بازی می شوند؛ برای تیم خود یک نام تعیین می کنند و لوگو و پیراهن تیم خود را طراحی می کنند. این کار در نسخه ایرانی با این تفاوت انجام می شود که در همان ابتدا ورود به بازی کاربران تیم مورد علاقه خود را هم تعیین می کنند و این شاید با سبک بازی های دیگر تفاوت داشته باشد. در داخل بازی همه مربیان عضو یک اتحادیه خاص هستند، این اتحادیه ها همان کانون هواداران تیم لیگ برتری و پرطرفدار ایران است.

نام های جالبی هم در این باره دیده می شود که حال و هوای کری خوانی دارد (4 تایی ها، 6 تایی ها، فقط زرد طلایی، یاشاسین تراختور، سیاه پوشان مشهد، خوزستان برزیلته، دریانوردان شمال). این اتحادیه ها رده بندی دارند که رده بندی آن ها براساس میانگین امتیازات تیم های طرفدارهاست. در ادامه این سبک بازی ها هر کاربر در جایگاه یک مربی تیم فوتبال می تواند تفکرات خودش را در زمان تمرین، قبل از بازی ها به کار گیرد، اما خب در نسخه ایرانی از همه جالب تر در دو نیمه (نیمه مربیان) هم تغییر تاکتیک یا تعویض انجام دهند.

بازی به کاربر این امکان را می دهد که ضمن حضور در یک شبکه اجتماعی از هواداران و با صرف زمان و هزینه کم از یک شبیه ساز آن لاین فوتبال لذت ببرند. شبیه ساز هوشمند و قدرتمند این بازی بسیار آن را جذاب کرده است. این شبیه ساز جهت اجرای بازی های تیم ها براساس شرایط، قدرت و روحیه بازیکنان و تاکتیک مربیان استفاده می شود و همین که بین دو نیمه هم مربی می تواند تاکتیکش را تغییر دهد؛ یعنی این که مربی گری واقعی به نظر می رسد.

 
نقل و انتقالات پرهیجان ترین بخش

باید بدانید که هر تیم می تواند در جام های حذفی و در سوپرجام برترین ها شرکت کند. هم چنین هر تیم دارای یک کاپیتان است که نماد آن تیم محسوب می شود و کاربر می تواند در بخش بازیکنان چهره کاپیتان تیم را که در کنار صفحه به نمایش گذاشته شده است،  طراحی کند. البته بخش بازار نقل و انتقالات بازیکنان هم از قسمت های بسیار جذاب بازی است. تعداد طرفداران هر تیم براساس نتایج تیم و تصمیمات مربی تغییر خواهدکرد.

هر تیم دارای یک ورزشگاه است که بایستی در جهت توسعه آن فعالیت کند، ارتقای زمین چمن، شکل ورزشگاه، پارکینگ هم می تواند از دیگر بخش های جالب این بازی آن لاین باشد. هیجان بازی آنلاین فوتبال و مربی گری را می توان با مراجعه به وبلاگ بازی در سایت نسخه ایرانی فوتبال آن لاین و مطالعه مطالب آن درک کرد که مربیان یا همان کاربران بازی دچار چه رقابت سنگین و هیجان انگیزی هستند و روزهایشان با هیجان مربی گری می گذرد.

 

تبدیل به دغدغه شده است

اما نکته جالب و مهم ماجرا این است که این بازی برای کاربرانش به یک دغدغه تبدیل شده و البته علاوه بر دغدغه یک چالش هیجان انگیز هم هست. در هر حال با یک بازدید کوتاه از فضای بازی و انجام یک بازی دوستانه به نظر می آمد می توان از فضای مجازی برای لذت بیشتر از فوتبال استفاده کرد و حتی افکار یک مربی را تجربه کرد و البته می شود در سایت بازی تجربیات کاربران را خواند. فرصت مربی گری آن لاین را از دست ندهید.

شاید در دنیای مجازی تیمتان را قهرمان کردید و جایزه های ویژه سایت را در دسته های مختلف ببرید. وقتی برای برندگان جایزه هم تعیین شده است، یعنی این که بازی درآمدزا هم هست و برندگان می توانند علاوه بر کاپ قهرمانی به جوایز نقدی و غیرنقدی هم برسند. حالا که همه شما به نوعی ای دی اس ال های پلاس و غیرپلاس دارید و عشق فوتبال هستید، حیف است که بازی فوتبال آن لاین را آن هم با نسخه ایرانی اش انجام ندهید. بالاخره باید از نسخه های ایرانی حمایت کرد. باور کنید نسخه ایرانی هیچ دست کمی از نسخه های خارجی ندارند و حتی این بازی بهتر و هیجان انگیزتر از نسخه های خارجی هستند.

باید وقت بگذارید تا به قهرمانی در دستجات مختلف برسید. البته تیم های قدرتمند سراغ بازیکنان خوب شما می آیند و با قیمت های خوب بازیکنان شما را می خرند و البته شما از فروش بازیکنان می توانید بازیکنان خوب دیگران را بخرید. همه چیز واقعی است و همین است که شما را در بازی فرو می برد.

آن قدر واقعی که خودتان می توانید برای تیمتان زمین و کمپ و آکادمی و حتی ورزشگاه بخرید. با فوتبال آن لاین می توانید مربی خودتان باشید. همان تیمی که روزی آرزو می کردید سرمربی یا بازیکنش باشید. منتها فرقش این است که شما روی صندلی نشسته اید و دارید با دگمه های کیبورد تیمتان را رهبری می کنید. با فوتبال آن لاین، همیشه آن لاین خواهید بود!


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان