ramazan
ramazan

اعلام قیمت رسمی قبر در بهشت زهرا

اعلام قیمت رسمی قبر در بهشت زهرا

قیمت رسمی قبر در بهشت زهرا (تهران) اعلام شد.

 

با تصویب لایحه ساماندهی بهای خدمات قابل عرضه در سازمان بهشت زهرا(س)، امسال این سازمان برای پذیرش اموات، 11 نوع قبر با قیمت‌های كاملا متفاوت ارائه می‌دهد كه ارزان‌ترین آن معادل 500 هزار در قبور جدید جانمایی شده و بهای گران‌ترین قبر نیز 20 میلیون تومان است كه در فاز اول بهشت‌ زهرا(س) جانمایی می‌شود.

شورای شهر با تصویب پیشنهادی كه شهرداری تهران در این لایحه ارائه كرده بود، اجازه داده است در مناطقی از بهشت زهرا (س) بارگذاری دو طبقه و سه طبقه نیز انجام شود.

پیش‌تر، تراكم دو طبقه در بهشت‌ زهرا (س) برای دفن بستگان درجه یك، مرسوم بود اما امسال بازماندگان اموات دفن شده در گورستان پایتخت، مشروط به گذشت حداقل30 سال از سن احداث قبر، می‌توانند دو طبقه اضافی در همان قبر برای بستگان درجه یك و دو متوفی دریافت كنند كه در این حالت، بهای هر طبقه 3 میلیون و 500 هزار تومان خواهد بود.

درباره تعرفه‌های جدید خدمات سازمان بهشت زهرا (س) حاكی است: امسال شهرداری برای دفن اموات بی‌بضاعت و بلاصاحب می‌تواند، قبر رایگان اختصاص دهد، اما چنانچه بازماندگان این اموات، درخواست ایجاد طبقه دوم برای قبر را داشته باشند باید 700 هزار تومان پرداخت كنند.

11 نوع قیمت متفاوت برای فروش قبر در گورستان تهران بسته به جانمایی قبرها در قبور جدید، فاز یك و فاز دو بهشت زهرا (س) و همچنین متناسب با ظرفیت باقی مانده قطعات، تعیین شده است به این صورت كه هر چقدر ظرفیت دفن كمتر می‌شود و تعداد قبرهای ایجاد شده افزایش می‌یابد، قیمت فروش قبر نیز بالاتر می‌رود.

حداقل قیمت قبر در فاز 2 رقمی معادل یك میلیون و 500 هزار تومان تعیین شده و برای فاز یك كه قدیمی‌ترین منطقه گورستان محسوب می‌شود، حداقل قیمت 17 میلیون تومان است. با تاكید رئیس شورای شهر تهران در جریان تصویب این لایحه، پیش فروش قبر ممنوع است.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان