ramazan
ramazan

سبزیجاتی که بوی بدن دهان را از بین می برد

مجموعه : تغذیه مناسب
سبزیجاتی که بوی بدن دهان را از بین می برد

سبزیجاتی که بوی بدن دهان را از بین می برد

 

بوی بد دهان یکی از شایع ترین مشکلاتی است که بیشتر افراد با آن درگیر هستند. روشهای زیادی برای از بین بردن بوی بد دهان وجود دارد. بهترین روش استفاده از روش های طبیعی است.

 

بدبویی دهان یا هالیتوز مشکل شایعی است. دلیل نخست مراجعات فساد دندان و دلیل دوم بیماری لثه است.

در بیشتر موارد (۹۰-۸۵ درصد)، بدبویی دهان از خود دهان ناشی می‌شود. شدت بدبویی در ساعات روز متفاوت است. خشکی دهان ( در اثر استرس یا روزه‌داری )، خوردن بعضی مواد غذایی (مانند سیر، پیاز، گوشت، ماهی و پنیر) و مصرف دخانیات و الکل در افزایش و کاهش شدت بدبویی تأثیر دارند.

 

بدبویی دهان می‌تواند دائمی (مزمن) باشد، که ۲۵٪ از جمعیت انسانی با شدت‌هایی متفاوت با این مسئله روبرو است. در ژاپن یک چهارم افراد بالای ۳۰ سال از این موضوع رنج می‌برند و در کالیفرنیا این امر تبدیل به وسواس شده است. گاه در برخی افراد در مورد بدبویی دهان، توهم بویایی پیش می‌آید.

 

به گفته یک متخصص دهان و دندان، مصرف هویج، سیب، کرفس و جویدن گیاهانی مانند برگ رزماری، زیره، اکالیپتوس، ترخون، نعنا و گشنیز شیوه مؤثری برای رفع بوی نامطبوع دهان است.

 

دکتر زمرد پدرامی می‌گوید: فیبر موجود در هویج، سیب و کرفس با افزایش ترشح بزاق دهان، موجب رفع بوی بد دهان می‌شوند. از سوی دیگر مصرف این گیاهان فیبردار، بعد از وعده‌های اصلی غذا، پلاک باکتریایی ایجاد شده روی دندان را به طور کامل از بین می‌برد. بنابراین می‌توان گفت گیاهان فیبردار مانند یک مسواک طبیعی عمل می‌کنند.
وی در ادامه می‌گوید: مصرف برگ رزماری، زیره و اکالیپتوس، ترخون، نعنا و گشنیز به صورت آسیاب شده و محلول بعد از هر وعده غذایی، به هضم بهتر غذا کمک مؤثری می‌کند.

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان