ramazan
ramazan

مضرات باورنکردنی قهوه

مضرات باورنکردنی قهوه

مقالات زیادی در مورد خواص قهوه نوشته شده است اما باز هم به درستی نمی دانیم که بالاخره قهوه خوب است یا نه ؟

کاربران عزیزی که در سایت نازوب این مطلب را می خوانند در صورت آگاهی کافی و لازم می توانند اطلاعات خود را با ذکر منبع موثق برای ما ارسال کنند و هدیه ای مناسب از ما دریافت کنند.

 

 

 

نازوب، تحقیقات مختلف این نکته را اثبات کرده‌اند که بعضی مواد غذایی و افزودنی‌های خوراکی و مواد مغذی ارتباط نزدیکی با رشد مغزی و فراگیری افراد دارند.بیش فعالی در کودکان نیز از مسائل مهم مرتبط با تغذیه است.

 

وی گفت: انواع رنگ‌ها و طعم دهنده‌های خوراکی ارزش غذایی ندارند و افزودنی‌هایی مثل نمک، ظاهر غذا یا طعم آن را بهبود می‌بخشند و به دلیل اشتها آور بودن باعث افزایش مصرف می‌شوند. آسپارتام برای کودکانی که مبتلا به فنیل کتونوریا (PKU) هستند، مضر تشخیص داده شده است. عمده‌ترین ایراد این افزودنی‌ها تحریک مشکلات رفتاری، افسردگی، گیجی، بی‌خوابی، کاهش بینایی، میگرن، عصبانیت و بیش فعالی است.

 

صفوی اضافه کرد: در خصوص رابطه گیاهخواری و گوشتخواری با رفتار و خلق و خو می‌توان گفت که استفاده از گوشت زیاد و انباشته کردن معده از تولیدات حیوانی می‌تواند خلق و خوی انسان را به سمت و سوی خلق و خوی حیوانی بکشاند، بنابراین استفاده زیاد از تولیدات حیوانی، ‌مشکلات جدی برای سلامت روان ایجاد می‌کند.

 

وی افزود: یکی از این افزودنی‌ها،‌ سولفیدها هستند که به عنوان نگهدارنده غذاها استفاده می‌شوند و از قهوه‌ای شدن آنزیم میوه‌ها و سبزی‌های تازه جلوگیری و قهوه‌ای شدن غیر آنزیمی میوه‌های خشک را هم کنترل می‌کنند. سولفیدها در مرباها، ترشی‌ها، میوه‌ها غذاهای دریایی و غذاهای دیگر دریافت می‌شوند و کارشان حفظ میوه‌ها و سبزی‌های تازه است. مصرف زیاد این سولفیدها در افراد مبتلا به آسم، واکنش‌های نامطلوب مانند تورم گلو، خارش در پوست، برافروختگی صورت و حملات آسمی تا حد شوک و حتی مرگ ایجاد می‌کند.

 

این متخصص تغذیه با بیان این که بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف زیاد قهوه باعث کاهش میل جنسی، ناباروری در مردان و زنان، بیماری قلبی و عروقی، سرطان و ناهنجاری‌های رفتاری می‌شود، افزود: یک فنجان قهوه بین ۴۰ تا ۱۷۰ میلی‌گرم کافئین دارد. دومین منبع کافئین چای است که تقریباً ۱۵ درصد کافئین دریافتی را تشکیل می‌دهد. کافئین در شکلات نیز وجود دارد. مصرف بیش از حد کافئین می‌تواند باعث مشکلاتی مانند سردرد شود به خصوص اگر مصرف کافئین از هزار میلی‌گرم در روز بیشتر باشد.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان