ramazan
ramazan

اولین عکس جنجالی از اعدام با برق! 18-

اولین عکس جنجالی از اعدام با برق! 18-

تصویری ناب از اولین فردی که توسط برق اعدام شد!

 

این عکس اعدام «روث اشنایدر» را در ۱۲ ژانویه سال ۱۹۲۸ با صندلی الکتریکی نشان می‌دهد.این عکس توسط تام هووارد گرفته شده است. اشنایدر به اتهام قتل همسرش به کمک معشوق‌اش بازداشت، محاکمه و محکوم به مرگ شد.

 

 

مانند روزگار فعلی، در آن زمان هم عکاس‌ها، مجاز به حضور و عکسبرداری از صحنه‌های اعدام در آمریکا نبودند، به همین خاطر نشریه «نیویورک دیلی نیوز»، از شیوه‌های شبه‌جاسوسی برای به دست آوردن یک دست واقعی از صحنه اعدام استفاده کرد.

اولین عکس جنجالی از اعدام با برق! 18-

آنها یک عکاس ناشناس به نام تام هووارد را استخدام کردند تا به عنوان یک نویسنده در زندان حضور پیدا کند. به او یک دوربین بسیار کوچک داده شده بود، هووارد این دوربین را به مچ پای راست‌اش بسته بود.دوربین را طوری تنظیم کرده بودند که برای عکسبرداری از این صحنه مناسب باشد. شاتر هم به کمک ماشه‌ای که با سیم به دوربین متصل می‌شد، باز می‌شد.

 

در حال حاضر این دوربین در موزه ملی اسمیتسونین، موزه تاریخ آمریکا، نگهداری می‌شود.هووارد موفق شد که عکس را بگیرد. عکس شبانه ظاهر شد و صبح روز بعد نشریه «نیویورک دیلی نیوز» با فونت بسیار درشت DEAD این عکس را در صفحه اول خود کاری کرد.عکس تا حدی به خاطر لرزه‌های ناشی از عبور جریان الکتریسیته از بدن اشنایدر تار است.دستمزد هووارد ۱۰۰ دلار بود که با نرخ فعلی چیزی معادل ۱۳۷۲ دلار می‌شود.اما چاپ این عکس باعث شد که بعد از آن مقامات، همه شاهدان و حضار صحنه‌های اعدام را تفتیش بدنی کنند و از آنها بخواهند که در هنگام اجرای اعدام دست‌هایشان را بالا بگیرند، مبادا که یک دوربین پنهان را فعال کنند.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان