ramazan
ramazan

چرا واجب است تخم مرغ را صبحانه بخوریم

 
چرا اوجب است که تخم مرغ را صبح ها بخوریم در این بخش به این موضوع می پردازیم.

1. تخم مرغ مدت بیشتری از کورن فلکس و نان سوخاری شما را سیر نگه می دارد.

پروتئین و چربی موجود در تخم مرغ به افزایش سطح انرژی شما کمک می کند، مدت بیشتری احساس سیری می کنید و میل شما به خوردن هله هوله در طول صبح کاهش می یابد.

2. تخم مرغ به کاهش وزن کمک می کند.

بر اساس یک پژوهش آماری اشخاصی که صبحانه تخم مرغ می خورند احتمال کاهش وزن بیشتری از کسانی دارند که صبحانه – نان شیرین می خورند.


 3. تخم مرغ منبعی سرشار از پروتئین است.

تخم مرغ یکی از کاملترین منابع پروتئین است. بدین معنی که تخم مرغ حاوی تمام آمینواسیدهایی است که باید از رژیم غذایی مان کسب کنیم.

4. تخم مرغ تقریباً خوراکی ارزان قیمت است.

در مقایسه با دیگر مواد مغذی سرشار از پروتئین مانند گوشت قرمز، تخم مرغ خوراک ارزانتری است.

5. تخم مرغ کلسترول شما را افزایش نمی دهد.

این صحیح است که تخم مرغ حاوی مقدار قابل توجهی کلسترول است، اما این قاعده قدیمی که کلسترولی را که از غذا خوردن دریافت می کنید سطح کلسترول خون را شما افزایش می دهد رد شده است. احتیاجی نیست که از خوردن تخم مرغ، به خاطر افزایش احتمال بیماری قلبی احساس نگرانی کنید.


6. تخم مرغ به رشد مغز و حافظه کمک می کند.

کولین، ماده مغذی ای که اساساً در تخم مرغ یافته می شود، رشد و عملکرد مغز را فعال می کند. این ماده همچنین مرتبط است با رشد قوه یادسپاری و یادآوری حافظه علاوه برآن تقویت کننده هوشیاری است.

7. تخم مرغ از بینایی شما حفاظت می کند.

دو نوع آنتی اکسیدان که در تخم مرغ یافت می شوند از چشم ها در مقابل تابش اشعه ماوراء بنفش جلوگیری می کنند. آنها همچنین در کاهش رشد آب مروراید در دوران پیری موثر هستند.

 
 

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان