ramazan
ramazan

کره بادام زمینی نکُشه معتاد می کنه!!!

کره بادام زمینی نکُشه معتاد می کنه!!!

کره بادام زمینی نکُشه معتاد می کنه!!!

 

بادام زمینی یکی از آن خوردنی‌های سریع و مقوی است که می‌گویند اگر آدم را نکُشد، معتاد می‌کند. توان این را دارد که با آن مزه دودی و خاکی‌ و عطر نافذش، آنقدر آدم را سرگرم کند که شکم، پیام سیری را دریافت نکند. بادام زمینی پر از پروتئین است.

 

به گیاهخواران، زیادی پیشنهاد شده و هر روز گونه تازه‌ای از روغن، بیسکوئیت، مزه، کره و کیک آن به بازار می‌آید. چربی مفید دارد و انواع ویتامین‌هایی که یک بدن سالم نیاز دارد، تا حد زیادی در این دانه‌های زیبای روغنی وجود دارد. بادام زمینی یکی از آجیل‌های دم‌دستی در آمریکاست و در بعضی از غذاخوری‌های سریع، مجانی کنار ساندویچ و نوشیدنی‌ها سرو می‌شود.

بادام‌زمینی یکی از شناخته‌شده‌ترین غذاهایی است که حساسیت به آن کشنده است و حتی ذره‌ای از آن می‌تواند واکنش حساسیت‌زای بسیار خطرناکی در بدن به وجود بیاورد.

 

حال می‌خواهیم روش آماده کردن کره بادام زمینی را بگوییم که یکی از بهترین صبحانه‌های سالم و سریع و خوب‌وزود در دنیاست. با یک دستگاه مخلوط‌کن یا آسیاب برقی می‌توانید همیشه کره بادام‌زمینی خانگی خودتان را آماده کنید و از شر شیشه‌های بازاری با انواع افزودنی‌ها و مواد نگهدارنده مضر، راحت شوید.  آماده کردنش درست شبیه کره فندق شکلاتی است.

 
یک ساندویچ کره بادام‌زمینی می‌تواند یک همدم مهربان و خوشمزه و سالم صبحگاهی باشد وقتی خیلی میلی به غذا ندارید، یا از شدت عجله و سرعت زندگی، زمانی برای یک وعده کامل غذایی ندارید. گفته شده همین یک لقمه کره بادام‌زمینی اول صبح می‌تواند، احتمال سکته قلبی را کم کند.

مواد لازم:

– دو پیمانه بادام زمینی خام و پوست‌گرفته
– نوک قاشق چای‌خوری نمک دریا

اگر می‌خواهید چرب باشد:

– یک تا دو قاشق غذاخوری روغن (روغن بادام‌زمینی، یا هر نوع دیگری)

اگر می‌خواهید شیرین یا مزه‌دار باشد:

– یک تا دو قاشق غذاخوری عسل یا شکلات

 

روش آماده‌کردن:

۱- بهترین مزه را می‌توانیم از بادام‌های بو داده یا رُست‌شده بگیریم. وقتی دانه‌های روغنی را در فر یا ماهیتابه تفت می‌دهیم، روغنش در می‌آید و مزه‌اش آزاد می‌شود. اینطوری راحت‌تر هم در آسیاب نرم شده و خوش‌بوتر هم خواهد شد. برای همین بهتر است دانه‌های پوست‌گرفته را روی کاغذ مخصوص در سینی فر بریزیم و حدود ده دقیقه در فر داغ با دمای ۱۷۵ درجه بگذاریم. در این مدت باید بادام‌ها را زیر و رو کنیم تا یکسان طلایی‌رنگ شوند.

۲- وقتی هنوز دانه‌ها گرم هستند، آنها را در آسیاب برقی می‌ریزیم و حدود یک دقیقه روی دور متوسط آنها را خرد می‌کنیم.

 

اگر دوست دارید یک جاهایی لذت چشیدن دانه‌های ریز و درشت بادام‌ها را در کره‌تان حس کنید و بیشتر زیر دندان بیاید، در این مرحله سه تا چهار قاشق از دانه‌های نیمه‌خرد را بردارید و کنار بگذارید و در آخرین مرحله اضافه کنید.

 

۳- زمان آسیاب‌ کردن تقریبا ۵-۷ دقیقه است اما بهتر است این زمان را یک دقیقه‌ای کنیم. یعنی هر یک دقیقه دستگاه را خاموش کنیم. یک‌بار دانه‌های خُردشده را هم بزنیم و ببینیم که چقدر مانده تا شکل کره‌ای بگیرد. بعد دوباره دستگاه را یک دقیقه روشن‌ می‌کنیم تا حدود ۵ دقیقه از چرخش مواد بگذرد. اینطوری از مرحله سخت تا روان شدن یک مایع کرم‌رنگ را زیرنظر می‌گیرید.

 
۴- وقتی که دیگر شکل بادام‌ها از بین رفت و شکل نیمه مایع چربی را به خود گرفت، به اندازه دلخواه کمی نمک و روغن اضافه می‌کنیم.

اگر می‌‌خواهید محصول نهایی، شیرین باشد بقیه مواد شیرین‌کننده و طعم‌دار را در دستگاه بریزید. دوباره دستگاه را روشن کنید تا مواد یک‌دست شود. اگر هم کمی بادام نیمچه خرد و خاکشیر از قبل کنار گذاشتیم، در این مرحله اضافه می‌کنیم و می‌گذاریم در دور نهایی چرخش در دستگاه با بقیه دوستان له و لورده‌اش، همراه شود.

 

کره بادام‌زمینی آماده است. باید در یک ظرف شیشه‌ای پاکیزه و در دار، بریزیم و در یخچال نگهداری کنیم. کَره ما در دمای پایین‌تر، سفت‌تر هم می‌شود و قیافه و کش‌آمدنش بیشتر شبیه نوع بازاری‌اش خواهد شد.

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان