دو فیلم جنجالی مشکل دار و موضع وزارت ارشاد

دو فیلم جنجالی مشکل دار و موضع وزارت ارشاد
موضع وزارت ارشاد درباه دو فیلم مشکل دار؟!!
رئیس سازمان سینمایی توضیحاتی را در خصوص آخرین وضعیت اکران دو فیلم «نهنگ عنبر» و «خانه دختر» ارائه کرد.

حجت‌الله ایوبی در حاشیه مراسم امحای یک میلیون و 300هزار لوح فشرده قاچاق و غیرمجاز در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت اکران دو فیلم فیلم «خانه دختر» و «نهنگ عنبر» اظهار کرد: دو فیلم «خانه دختر» و «نهنگ عنبر» مانند همه فیلم‌های دیگر به شورای پروانه نمایش رفته و شورا نیز پس از دیدن فیلم‌ها به برخی از آنان بدون اصلاحیه و به برخی دیگر با اصلاحیه مجوز پخش می‌دهد، در این بین ممکن است برخی از فیلم‌ ها در رفت و برگشت میان سازندگان و شورا باشند و چندین مرحله بین شورا و سازنده در رفت و آمد باشند که شرایط این دو فیلم اینگونه است و آنها در این مرحله قرار دارند.

وی با بیان اینکه اکران این دو فیلم مراحل عادی خود را سپری می‌کند، خاطرنشان کرد: ما منتظر خواهیم بود تا شورای پروانه نمایش به عنوان تنها مرجع صدور مجوز اکران در این خصوص اظهار نظر کند.

ایوبی در ادامه به بحث امحای لوح‌های فشرده غیر مجاز اشاره کرد و گفت: در سال 94 یکی از اولویت‌های اصلی ما مقابله با قاچاق کالا و محصولات فرهنگی بوده و پلیس نیز در همین راستا وارد عمل شده و به منظور صیانت از تولید کنندگان و مقابله با قاچاق‌چیان این طرح‌ها را به مرحله‌ی اجرا درآورده است.

رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه جلسات متعددی در این خصوص میان سازمان تحت امرش و پلیس امنیت ناجا برگزار شده است‌، اظهار کرد: در اجرای طرح‌های پلیس عده‌ای از افراد سودجو و قاچاقچیان که اقدام به توزیع غیرمجاز فیلم‌های تولید داخل و توزیع فیلم‌های غیر مجاز و مستهجن کرده بودند‌، شناسایی شدند.

ایوبی با اشاره به کشف یک میلیون و 300 هزار لوح فشرده قاچاق و غیرمجاز خاطرنشان کرد: البته این تعداد ،‌تعداد کمی است.اما باید طرح‌های بیشتری برای مقابله با قاچاق محصولات فرهنگی اجرا شود، وی از خانواده‌ها خواست که بر فرزندانشان نظارت داشته باشند و اگر آنان مشغول به خرید و فروش لوح‌های فشرده این چنینی هستند بدانند که این کار معادل سرقت است و فرزندشان شاغل نشده بلکه سارق شده است.

وی همچنین از شهروندان خواست نسبت به دریافت نسخه‌های اصلی محصولات فرهنگی اقدام کرده و از تهیه نسخه‌های کپی و غیرمجاز خودداری کنند.

ایوبی در پایان سخنانش از اقدامات پلیس قدردانی کرد و گفت: یکی از راه‌های از بین بردن فرهنگ یک جامعه اشاعه فیلم‌های مبتذل است که خوشبختانه پلیس در حال مقابله با چنین مواردی است.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان