ramazan
ramazan

رنگ آموزش رنگ کردن خانه بدون حضور نقاش

مجموعه : سبک زندگی
رنگ آموزش رنگ کردن خانه بدون حضور نقاش
 
ممکن است که رنگ آمیزی خانه شما چند روز طول بکشد برای اینکه مجبور نباشید هر روز برس را بشویید از آن دقیق محافظت کنید.
 
روزنامه هفت صبح: رنگ آمیزی هر خانه ای بعد از مدتی کثیف و کهنه می شود و ترمیم دوباره آن، هزینه زیادی می طلبد. اگر کمی همت کنید با رعایت قواعدی ساده خودتان می توانید خانه خود را رنگ کنید. البته برای اینکه رنگ آمیزی جدید، بی فایده و پرهزینه نباشد باید نکات زیر را رعایت کنید.

1- تمیز کردن برس رنگ آمیزی

اولین گام در نقاشی خانه این است که برس خود را آماده کنید. برای این کار لازم است که یکی، دوساعت قبل از شروع رنگ آمیزی، فرچه خود را در تیتر قرار دهید تا هم موادی که از کارهای قبل شما بر آن مانده پاک شود و هم اینکه نرمی و لطافت خود را برای رنگ آمیزی به دست آورد چون اگر برس زبر باشد موجب می شود که سطح دیوارهای خانه شما را خراش بدهد. علاوه بر محلول های اسیدی و تیتر، مایعاتی که می توانید برس را برای تمیز شدن در آنها قرار دهید، نفت و مواد سفید کننده است.

 



2- دستکش پلاستیکی یا لوسیون

از جمله نکاتی که در هنگام رنگ آمیزی خانه باید رعایت کنید، استفاده از دستکش است. معمولا برای اینکه نفت رقیق بشود به آن تیتر اضافه می کنند. اگر دست شما به تینر حساس است استفاده از دستکش پلاستیکی بزرگ برای انجام این کار مناسب تر است زیرا مانع رنگی شدن ساق و آرنج دست شما می شود. از طرفی ممکن است که به دستکش هم حساسیت داشته باشید، در این مواقع باید دست های خود را به طور کامل با لایه ضخیمی از کرم مرطوب کننده یا لوسیون بپوشانید تا تینر و رنگ به پوست شما نرسد و ایجاد حساسیت نکند.

 



3- کلید همه کاره

باز کردن در قوطی رنگ یکی از کارهایی است که نیاز به تمرکز و مهارت خاصی دارد. کافی است که کمی حواستان پرت شود. آن وقت است که رنگ به اطراف پاشیده می شود و همه فضای خانه را کثیف و به هم ریخته می کند. پاک کردن رنگ نیز نیاز به صرف وقت بسیار دارد و به آسانی قابل پاک کردن نیست. یکی از وسایلی که برای انجام این کار مناسب است و معمولا در خانه وجود دارد، استفاده از کلیدهایی است که دیگر لازم ندارید و شاید بخواهید آنها را دور بیندازید.

بهتر است این کار را نکنید زیرا بهترین وسیله باز کردن در قوطی های رنگ همین کلیدهاست. کلید به خاطر لبه هایی که دارد کاملا زیر لبه در قوطی قرار می گیرد و آن را بالا می آورد. شما با این روش در قوطی رنگ را به راحتی باز می کنید بدون اینکه رنگ ریخته شود و محیط خانه شما را کثیف کند. این کار از هدر رفتن رنگ نیز جلوگیری می کند.

 



4- ارزان بی فایده

کیفیت برسی که می خواهید با آن دیوار را رنگ کنید بسیار مهم است. اگر برس شما کیفیت لازم را نداشته باشد، کار شما چند برابر می شود و حتی می توان گفت که زحمت شما به هدر می رود زیرا تارهایی که از برس جدا می شوند، در رنگ جا می مانند و سطح رنگ شده را زیر و غیرمسطح می کند.

به این ترتیب شما نه تنها ناصافی دیوار خانه خود را از بین نبرده اید بلکه به عدم تناسب آن نیز اضافه کرده اید. وجود تارهای برس در رنگ دیوار موجب می شود که دیوار خانه شما حالت ریش ریش به خود بگیرد و امکان ندارد بتوانید این سطح ناصاف را صاف و سیقلی بکنید. اگر در هنگام خرید برس و غلتک هزینه بیشتری بپردازید، دیواری مسطح و دلخواه خواهید داشت. پس تنها به ارزانی جنس فکر نکنید بلکه کیفیت آن را نیز در نظر بگیرید.

 



5- رنگ در خط کشی روغنی

در هنگام رنگ آمیزی سعی کنید که محدوده مورد نظر خود را کاملا مشخص کنید. شما می توانید با استفاده از یک ماژیک روغنی آن قسمت هایی را که می خواهید رنگ آمیزی کنید، مشخص کنید. استفاده از ماژیک روغنی موجب می شود که اگر رنگ ناخواسته به قسمتی سرایت کرد، بر روی آن قسمت نچسبد و به راحتی بتوانید آن را پاک کنید.

 

 رنگ آموزش رنگ کردن خانه بدون حضور نقاش

 



6- تجربه های رنگی

همیشه قبل از اینکه رنگ را به طور مستقیم روی دیوار یا مکانی حساس از خانه خود به کار ببرید، آن را روی یک جسم به درد نخور و دور انداختنی امتحان کنید.

همچنین ممکن است دیوارهای خانه شما بیش از اندازه گود رفتگی یا خراش دیدگی داشته باشند. در این مواقع باید ابتدا با استفاده از بتونه سطح دیوار را صاف کنید تا لازم نباشد رنگ زیادی بابت این کار صرف کنید. از طرفی دیوار صاف به برس و غلتک رنگ آمیزی شما نیز آسیب نمی زند و سرعت رنگ کردن را نیز بالا می برد. به این ترتیب هم کار شما راحت می شود و هم وقت کمتری را صرف می کنید.

 



7- نوارهای رنگی نظم دهنده

همیشه قبل از شروع به رنگ کردن خانه خود، قسمت هایی را که قرار است رنگ کنید، با نوارهای رنگی مشخص کنید. رنگ این نوارها باید رنگی متفاوت با رنگ مورد نظر شما برای رنگ کردن باشد. همچنین نباید با رنگ دیوار یکی باشد. استفاده از این نوارهای رنگی باعث می شود که در بین خطوط حرکت کنید و رنگ به قسمت های دیگر سرایت نکند.

به خصوص در هنگامی که قرار است از دو رنگ متفاوت در کنار یکدیگر استفاده کنید، این یک روش کارآمد خواهد بود تا رنگ ها با هم مخلوط نشوند. نکته مهم در رنگ کردن خانه این است که همیشه باید دیوارها را از سمت بالا به پایین رنگ کنید. این کار موجب توازن رنگ ها می شود و لازم نیست برای مسطح کردن دیوار چندین بار اقدام به رنگ گردن بکنید.

 



8- ورود کودکان ممنوع!

رنگ کردن از جمله کارهایی است که احتیاج به تمرکز زیادی دارد. در انجام این کار از کودکان کمک نگیرید زیرا ممکن است کودکان قسمت هایی را که شما رنگ کرده اید، با دستان کوچک خود خراب کرده و شما را مجبور به رنگ آمیزی دوباره کنند. از طرفی بوی تند رنگ و تینر برای سلامتی آنها ضرر دارد. هنگامانجام این کار کودکان خود را از محل رنگ کردن دور کنید.

 

 رنگ آموزش رنگ کردن خانه بدون حضور نقاش

 



9- ماسک بزنید

در هنگام رنگ کردن، حتما از ماسک محافظ بینی استفاده کنید. به خصوص اگر مجبور باشد قسمت هایی از دیوار را برای جذب بیشتر بتونه خراش دهید. گرد و غبار ناشی از این کار برای ریه ها بسیار خطرناک است. بوی رنگ نیز برای مجاری تنفسی شما ضرر دارد. پس استفاده از ماسک برای انجام رنگ آمیزی لازم است و نباید آن را فراموش کنید.

 



10- مراقبت از برس

ممکن است که رنگ آمیزی خانه شما چند روز طول بکشد برای اینکه مجبور نباشید هر روز برس را بشویید از آن دقیق محافظت کنید. یکی از راه هایی که زحمت تمیز کردن برس را از دوش شما برمی دارد، این است که بعد از پایان کار رنگ آمیزی آن را در یک کیسه پلاستیکی قرار بدهید و در فریزر قرار دهید. این کار شما باعث می شود که برس شما خشک نشود و حتی تا دو یا سه روز آینده احتیاجی به شست و شو نداشته باشد.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان