ramazan
ramazan

درد و دل جنجالی رضا ایرانمنش روی تخت بیمارستان

درد و دل جنجالی رضا ایرانمنش روی تخت بیمارستان

رضا ایرانمش به علت بیماری دو هفته ای است که در بیمارستان به سر می برد . در این بخش درد و دل خواندنی این هنرمند را پی می گیریم.

 

رضا ایرانمنش در نشست خبری خود با رسانه‌‌ها با ابراز گله‌مندی از حمایت نکردن مسئولان برای ساخت فیلمش گفت: خودزنی‌ من این بود كه با دست خالی و بدون حمایت مسئولان كار را شروع كردم.

 
صبح امروز نشست خبری در بیمارستان آتیه با حضور رضا ایرانمنش برگزار شد.

رضا ایرانمنش كه حدود دوهفته از بستری شدنش در بیمارستان آتیه می‌گذرد طی برگزاری نشست خبری‌اش با رسانه‌ها در خصوص وضعیت نابسامان هنرمندان گفت: علایق و انگیزه‌های قشر هنرمند به گونه ای است كه وقتی به آن علایق می‌پردازیم فارغ از هر درد و رنجی می‌شویم. وضعیت حال حاضر به گونه‌ای شده كه همه بیكار هستند من سعی كردم خودزنی كنم و خودزنی به معنای اینكه وارد گود شوم و بدون پول كاری را كلید بزنم.

وی ادامه داد: شاید كمتر از دوسال دیگر اكثر هنرمندان ما خانه‌نشین شوند و با روحیه‌ی بد گوشه‌ی عزلت انتخاب كنند.

ایرانمنش بیان كرد: كار، عشق می خواهد. وقتی معشوقت دور باشد هزار بلا سرت می آید. خودم زمانی كه كار می‌كنم انرژی مضاعف می‌گیرم و همین باعث شد بلافاصله بعد از دو هفته بستری شدن در بیمارستان كارم را آغاز كنم در حالی كه من قبل از این دو هفته، حدود سه ماه در بیمارستان وضعیت خوبی نداشتم.

 

این هنرمند در ادامه صحبتهایش عنوان كرد: همكاران ما مخصوصا قشر هنرمند درگیر روزمرگی شدند در حقیقت غم نان كشته ما را، من هم به واسطه‌ی اینكه از این سكون مرگ وار خارج شوم، این كار را انجام دادم. بنابراین از یكسری دوستانم خواهش كردم تا در همین زمانی كه من در بیمارستان هستم، كار را شروع كنند و خودزنی‌ام این بود كه با دست خالی و بدون حمایت مسئولان كار را شروع كردم.

وی هدف خود را از ساخت فیلم در این وضعیت اینگونه بیان كرد: بعد از اتمام جنگ، كوله باری پر از خاطرات ناب، از خودگذشتگی و یك عمر  هشت ساله در كوله پشتی هایمان گذاشتیم. این بچه ها با آن كوله پشتی دارند حذف می شوند عشق، خاطره و معرفت همه‌ی اینها در حال دفن شدن هستند.

 

این هنرمند در خصوص دریافت کمک برای ساخت فیلم خود افزود: در دولت قبل فیلم‌نامه من تصویب شد که بودجه‌ی آن از طریق فارابی به من داده شود تا اتفاقات نابی که از جنگ می خواهم به تصویر بکشم بعد از ان ارشاد نامه‌ای به سینمای تجربی فرستاد اما این مراحل به قدری طول کشید که دولت تغییر یافت و به واقع من یک دوره چهارساله را این گونه طی کردم.

وی تصریح کرد: من به نمایندگی از هنرمندان خانه‌ نشین و بیکار، صحبت می‌کنم افرادی که انتظار دعوت برای همکاری در کار دارند.

 

وی در خصوص کمک ” حجت‌الله‌ایوبی ” اظهار داشت: ” حجت‌الله ایوبی ” کمک هزینه بیمارستان به هنرمندان و اعطای وام را برای من فراهم کردن، اما هیچ‌کس نمی‌گوید که شما تنها با کار در حرفه‌تان زنده هستید چطور مردم عامی در کوچه و خیابان سراغ بازیگران کم کار را می‌گیرند بنابراین مسئولان باید بیشتر به فکر ما باشند چرا که آن‌ها سیاستگذاران فرهنگی کشور هستند. دولت باید پیگیر وضعیت زندگی هنرمندان باشد.

وی در ادامه افزود: عرصه‌ی سینما و تلویزیون بی در و پیکر شده و هر کس که توان مالی دارد می‌تواند وارد این حوزه شود.

 

” ایرانمنش ” در خصوص نحوه ساخت فیلم سینمایی ” موقعیت من ” اظهار داشت : سال 1380 فیلم‌نامه ” موقعیت من ” را نوشتم و با همت دوستان این فیلم نامه مجدد بازنویسی شد چون باید یکسری اتفاقات مربوط به جامعه امروز را در آن اضافه می‌کردم قدم‌های اولیه در خصوص این فیلم را انجام داده‌ایم .

وی بیان کرد: با انجام اقدامات جدید مسئولان اقدامی کنند و جویای کار شوند.

وی در خصوص قصه‌ی این فیلم سینمایی عنوان کرد: در مقطعی از جنگ که برای خیلی از جوانان و خود بچه‌های جنگ جای سؤال دارد را در این اثر به تصویر خواهیم کشید در واقع یک درام عشقی جنگی، از زاویه‌ی دیگر عشق به جنگ را . همه‌ی تلاشمان این است که این فیلم سینمایی را به جشنواره فیلم‌ فجر امسال برسانیم.

 

وی در خصوص تهیه‌کنندگی اثری طنز‌گونه متذکر شد: ” محمد رعیت‌پور ” یک کار طنز به اسم ” آلونک ” را برای تولید در نظر دارد که برای خروج از افسردگی در این اثر بازی کنم که علاوه بر بازیگری تهیه‌کندگی این فیلم هم به عهده‌ی من است.

” ایرانمنش ” درد‌ و‌ دل‌هایش را اینگونه ادامه داد: سال گذشته در برنامه ” هفت ” یک مصاحبه‌ای رک داشتیم و خیلی راحت حرف‌هایم را بدون هر گونه ابهامی بیان کردم که هنرمندان غم‌ نان دارند و ارشاد تلویزیون دو مسئول این قشر هستند و هنگامی که این دو متولی و پایگاه به داد ما نرسند کم‌کم آثار منفی آن را در جامعه خواهیم دید و با وجود تهاجم فرهنگی نمی‌توان دست خالی با آن برخورد کرد.

 

وی ادامه داد: به قدری پول‌های کلان به اسم جبهه و جنگ و هشت‌سال دفاع مقدسی خرج می‌شود در حالی که می‌توان با برنامه ریزی در حیطه‌ی دفاع مقدس کارهای فاخری انجام داده و در جشنواره فیلم فجر حدود 10 فیلم داشته باشیم، اما این تنها در حالی اتفاق می‌افتد که یک مسئول قول بدهد.

ایرانمنش تصریح کرد: بعد از این برنامه یک نشست خواهم گذاشت و در آن مجبورم یکسری از ناگفته‌ها را بازگو کنم وقتی اسم آن افراد را هم ببرم تا از این وضعیت رهایی یابم و این تنها به همت مسئولان برمی‌گردد تا کم‌کم دست ما را بگیرند.

 

وی اظهار داشت: انتظار داشتیم مسئولان در طی این چند سال برای من و امثال من کاری انجام دهند و با پشتیبانی راه را برای من بازکنند من حدود سه سال است که بیکار هستم.

در پایان با تاکید بر هدف خود مبنی بر ساخت آثاری در زمینه دفاع مقدس خاطرنشان کرد: من فردا بدهکار آدم‌ها خواهم شد حتی حاضرم زیر بار قرض بروم اما مقطعی از جنگ و پیرامون آن را به تصویر بکشم این سوال برای خیلی از جوانان وجود دارد، این کار را با سماجت دنبال می‌کنم تا مسئولان فکری به حال این مسئله بکنند.

گفتنی است: رضا ایرانمنش هنرمند کشورمان حدود دو هفته‌ای است که به دلیل درمان در بیمارستان آتیه بستری است.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان