ramazan
ramazan

معرفی کامل سریال جذاب شمعدونی

معرفی کامل سریال جذاب شمعدونی

سریال شمعدونی محصول جدید شبکه سه سیما به کارگردانی سروش صحت و تهیه کنندگی محسن چگینی در 52 قسمت 40 دقیقه ای می باشد که این مجموعه پس از اتمام فاز اول در حاشیه جایگزین این سریال شد.داستان سریال شمعدانی درباره دو خانواده است که هربار با برخی مشکلات و مسائل اجتماعی و شهری درگیر می شوند.

 

 

در این مجموعه بازیگرانی چون آتنه فقیه نصیری، محمدرضا داوودنژاد، محسن قاضی مرادی، حسن معجونی، رویا میرعلمی، نگار عابدی، امیر کاظمی ،محمد نادری، ویدا جوان و رضا کریمی در آن نقش آفرینی می کنند.

 

این مجموعه داستان دو خانواده است که عطا و هوشنگ سرپرستی آن را برعهده دارند. عطا فرزندی دارد که برای او بسیار عزیز و دوست داشتنی است اما او کودکی کنجکاو است و بنیان قصه هم بر درگیری عطا با فرزند خود استوار است.

 

 

 

سریال شمعدونی یکی از سریال های بود که گمانه زنی ها در مورد زمان پخش آن در ماه مبارک رمضان و تابستان ۹۳ بسیار بود ولی از آنجایی که روند تولید سریال به ماه مبارک رمضان نرسید سریال شمعدونی در کنداکتور پخش فصل زمستان شبکه ۳ و بعد از پایان یافتن محرم و صفر قرار گرفت . شمعدونی یک سریال کمدی و خانوادگی است که در ۵۰ قسمت ۴۰ دقیقه ای به کارگردانی سروش صحت و تهیه کنندگی محسن چگینی تولید شده است پیش از سریال ساختمان پزشکان,پژمان فعالیت مشترک چگینی و سروش صحت بوده است. نویسنده سریال شمعدونی برخلاف کارهای قبلی صحت که بر عهده برادران قاسمخانی بود این بار به عهده ایمان صفا گذاشته شده است ومهراب قاسم‌خانی بعنوان طراح صحنه و پیمان قاسم‌خانی به عنوان مشاور در کنار سروش صحت حاضر است.

داستان سریال شمعدونی

سریال «شمعدونی» یک کار طنز و خانوادگی است و محسن چگینی تهیه کننده این کار بیان می کند که این سریال جنس خودش را دارد و مثل سریال «ساختمان پزشکان» موضوعی خانوادگی دارد و به بهانه داستان دو خانواده، مشکلات اجتماعی  و ناهنجاری‌های اجتماعی بویژه مشکلات شهری و شهروندی را به زبان طنز مورد انتقاد قرار می‌دهد.محسن چگینی در ادامه بیان میکند: ما با مسایل زیادی در اجتماع شوخی می‌‌کنیم که می‌تواند موجبات شادی مخاطب را فراهم کند چون کمدی در این سریال در اجتماع و روابط مردم شکل می‌گیرد و کاری کاملا رئال است و فضای آن با آثاری چون «شب‌های برره» و «مسافران» که از رئال فاصله داشتند، متفاوت است.

 

در سریال شعمدونی در واقع دو سه خانواده معرفی می شوند که از همه سنین و بسیاری از قشرها نماینده ای در قصه وجود دارد. متن این سریال بسیار قوی به مسائل روزمره و چه بسا بسیار معمولی اشاره می کندو قرار نیست در این سریال با موضوع عجیب یا پیچیده ای رو به رو شویم. بلکه همه چیز در مسیر زندگی یک خانواده و پیشامدها و موضوعاتی است که برایشان به وجود می‌آید.موضوع اصلی داستان دو خانواده است که عطا و هوشنگ سرپرستی آن را برعهده دارند که عطا برادر زن هوشنگ هست . این دو خانواده علاقه زیادی به مهمانی های خانوادگی دارند ولی در این مهمانی ها هر دفعه ماجرایی رخ میدهد. سارا دختر هوشنگ و زهره، پزشک عمومی است که در امتحان تخصص پزشکی شرکت کرده است. این بهترین فرصت برای هوشنگ است تا به این بهانه همه فامیل را دور هم جمع کند و مهمانی برگزار کند از آن طرف عطا فرزندی دارد که برای او بسیار عزیز و دوست داشتنی است اما او کودکی کنجکاو است و بنیان قصه هم بر درگیری عطا با فرزند خود استوار است.

تعداد شخصیت‌ها در این سریال نسبت به کارهای قبلی سروش صحت بیشتر شده است وبه موضوعات به ‌روزتری پرداخته شده است و داستان کلی آن درباره خانواده ای پرجمعیت است که در جریان زندگی آن ها اتفاقاتی از جنس اتفاقات معمول زندگی رخ می دهد.در سریال شمعدونی این گونه نیست که در برشی از داستان یک نقش پررنگتر شود و بعد از آن دوباره نقش دیگری محوراصلی قرار بگیرد بلکه همه بازیگران قصه به طور یکنواخت و متعادل حضور دارند .موسیقی تیتراژ مجموعه «شمعدونی» اشاره کرد و گفت: طبق معمول کارهای سروش صحت، گروه «دنگ شو» ساخت موسیقی تیتراژ این مجموعه را بر عهده خواهند گرفت.

 

 

عوامل تولید سریال شمعدونی

خسرو دادگر مرام (مدیر تصویر برداری) – شهرام کیور (تدوین) – ایمان امیدواری (گریم) – علیرضا نوروزیان ( صدا بردار)- مجید رنجبر (تدارکات) – پوریا عطا بخشی ( جانشین تولید) – مهراب قاسمخانی ( طراح صحنه ) – نازنیت خزایی ( طراح لباس ) – پیمان قاسمخانی ( مشاور پروژه) – رضا کریمی ( مدیر تولید) – موسسه تصویر غزال فیلم ( مجری)

ویدا جوان و آتنه فقیه نصیری در “شمعدونی”

اسامی بازیگران سریال شمعدونی

آتنه فقیه‌ نصیری (بازیگر نقش زهره)، محمد نادری ( بازیگر نقش هوشنگ)، ویدا جوان ( بازیگر نقش سارا و دختر هوشنگ و زهره)، امیر کاظمی ( بازیگر نقش سعید و پسر هوشنگ و زهره) ، حسن معجونی ( نقش عطا برادر زهره)، نگار عابدی (نقش شیرین و همسر عطا )، عرفان برزین( نقش اشکان فرزند )، محمدرضا داوودنژاد ( نقش مشیری همکار هوشنگ) محسن قاضی‌مرادی (رضا نقش پدر زهره ) رویا میرعلمی (نقش زیبا خواهر زهره )،پرویز پورحسینی، مهدی سلطانی سروستانی، شبنم مقدمی، بهنام تشکر، الهام پاوه نژاد، فرناز رهنما و عزت‌الله مهرآوران ، قدرت الله ایزدی ( بازیگر نقش دایی خانواده)، مسعود حسینی (بازیگر نقش آسانسورچی یک بیمارستان) ،ناهید مسلمی (بازیگر نقش خانم جهانگرد)


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان