ramazan
ramazan

رونمایی از جدیدترین محصولات سایپا سال 93+عکس

مجموعه : اخبار
رونمایی از جدیدترین محصولات سایپا سال 93+عکس
 
سال آینده تولید محصول را در گروه به 650 هزار دستگاه خواهیم رساند و قصد داریم در زمینه صادرات نیز تیراژ خود را به 50 هزار دستگاه برسانیم.
 
به مناسبت سالگرد تاسیس شرکت سایپا امروز دوشنبه 19 بهمن طی مراسمی که با حضور حجة الاسلام ابوترابی فرد، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، رضا رحمانی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن و جمع دیگری از نمایندگان مردم در مجلس به همراه هنرمندان، مدیران ارشد و کارکنان شرکت سایپا برگزار شد، از خودروهای جدید سایپا 232، S300 و ساندرو رونمائی شد.

 سایپا 232 خودرویی جدید است که مراحل طراحی آن توسط سایپا صورت گرفته است و از طراحی زیبا و همچنین موتور ام 15 و قابلیت­های استاندارد یورو4 برخوردار است.

 

رونمایی از جدیدترین محصولات سایپا سال 93+عکس
 


این خودرو 1500 سی­سی دارای امکاناتی همچون کیسه ایمنی هوای راننده و سرنشین جلو، ترمز ABS، سامانه ضد­سرقت، چراغ مه‌­شکن جلو و عقب و رینگ آلومینیومی بوده و امید می رود با توجه به ویژگی های منحصر به فرد آن به عنوان محصولی پرطرفدار در بازارهای داخلی و خارجی شناخته شود.

"رنو ساندرو" (B90) محصول دیگری است که قرار است از سال آینده در شرکت پارس خودرو تولید و عرضه شود.

 

رونمایی از جدیدترین محصولات سایپا سال 93+عکس
 


این خودروی یورو 4  از موتور 1600 سی­سی با قدرت 110 اسب بخار برخوردار است و از دیگر ویژگی های آن می توان به مصرف سوخت ترکیبی هفت لیتر در هر یک­صد کیلومتر اشاره کرد.

خودرو S300 نیز که در کلاس خودروهای سدان با بهره ­گیری از شش ایربگ و ترمز پیشرفته ABS  وEBD­، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر ایمنی را برای سرنشینان خود به ارمغان آورده است دیگر خودرویی است که امروز رونمایی شد.

 

رونمایی از جدیدترین محصولات سایپا سال 93+عکس
 


این خودرو زیبا با موتور میتسوبیشی و داشتن امکانات رفاهی چون؛ سانروف برقی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، رایانه سفری و سنسور پارک­دنده توانسته خود را به عنوان یک خودرو خانوادگی و مجهز به امکانات رفاهی با شرایط ویژه به علاقه­‌مندان معرفی کند.

گفتنی است تولید و عرضه این محصولات در راستای سیاست توسعه سبد محصول در گروه خودروسازی سایپا برنامه ریزی و انجام شده است تا از این طریق بتوان به خواسته های مشتری در تنوع محصول پاسخ داد.

سال آینده سال رونق تولید سایپا است

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا از برنامه ریزی برای رشد تولید و گسترش سبد محصول در سال آینده خبر داد و گفت: برآوردهای ما نشان می دهد سال آینده برای گروه خودروسازی سایپا و صنعت خودرو با رونق کسب و کار همراه خواهد بود.
 
سعید مدنی در جریان مراسم روز سایپا اظهار کرد: سال آینده تولید محصول را در گروه به 650 هزار دستگاه خواهیم رساند و قصد داریم در زمینه صادرات نیز تیراژ خود را به 50 هزار دستگاه برسانیم.

وی افزود: وجود مشکلات فراوان در زمینه های گوناگون تولید، نقدینگی، تحریم و سایر مسائل و سوء مدیریتهای داخلی موانع زیادی را سر راه صنعت خودرو گذاشت. اما با تلاش و برنامه ریزی و صبر همکاران توانستیم تا حدود زیادی این مسائل را پشت سر بگذاریم.

وی در ادامه با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری، در زمینه سیاست های اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: گروه خودروسازی سایپا در 1 سال اخیر با در پیش گرفتن این سیاست توانست در زمینه هایی مثل کاهش هزینه های جاری خود، نقدینگی زیادی را ذخیره کند و در امور مربوط به تولید صرف کند.

مدنی توسعه محصول را به عنوان یکی از مهمترین راهبردهای سایپا برای سال آینده عنوان کرد و گفت: اقدامات مقدماتی برای ورود تعداد 13 تا 14 محصول جدید به سبد تولیدات سایپا در طول مدت زمان 3 سال آینده انجام شده و امیدواریم بتوانیم با ورود این تعداد خودرو سهم بازار داخل و خارج خود را توسعه دهیم.

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا در بخش دیگری از اظهارات خود توجه به استفاده از روش های جدید در تولید و عرضه محصول به بازار را خواستار شد و تأکید کرد: سایپا با درک صحیح از این موضوع که بازار نیازمند ورود خودروهای جدید است قصد دارد در این زمینه سرمایه گذاری کند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود اشاره به مباحث مربوط به صادرات محصول گفت: سایپا با یک بازار حدود 400 میلیون نفری متشکل از کشورهای همسایه و منطقه اطراف ایران رو به رو است و قصد دارد در سال های آینده با ورود خودروهای جدید در این حوزه فعالیت خود را افزایش داده و در سال1404 میزان صادرات خود را به 500 هزار دستگاه برساند.

مدنی خاطر نشان کرد در زمینه توجه به منابع انسانی همواره تلاش کرده ایم کارکنان از بابت مشکلات کمترین آسیب و فشار را متحمل شوند. بر همین اساس با برنامه ریزی گسترده تولید را زنده نگه داشتیم تا کارکنان در حوزه کسب و کار مشکلی نداشته باشند.

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا افزود: سال آینده با بهبود شرایط اقتصادی کشور کسب و کار صنعت خودروسازی هم با رونق مواجه خواهد شد.

حمایت‌های وزیر صنعت موجب حل بسیاری از مشکلات شد

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا همچنین گفت: سال آینده با بهبود شرایط اقتصادی کشور کسب و کار صنعت خودروسازی هم با رونق مواجه خواهد شد.
 
مدنی افزود: وجود مشکلات فراوان در زمینه های گوناگون تولید، نقدینگی، تحریم و سایر مسائل و سوء مدیریتهای داخلی موانع زیادی را سر راه صنعت خودرو گذاشت. اما با تلاش و برنامه ریزی ، صبر همکاران  و حمایت های وزیر محترم صنعت معدن و تجارت توانستیم تا حدود زیادی این مسائل را پشت سر بگذاریم.

وی ادامه داد: در بسیاری از موارد شخص مهندس نعمت زاده پس از اطلاع از مشکلات دستورات لازم را در خصوص رفع مشکل صادر و بارها جهت اطمینان از رفع مشکلات شخصا پیگیری نموده اند که جا دارد از حمایت های بی دریغ ایشان تقدیر و تشکر نمایم.

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد : بی شک با حمایت های دولت تدبیر و امید سال 93 سالی پر بار و موفق برای صنعت خودرو و گروه خودروسازی سایپا خواهد بود .

نایب رییس مجلس: سایپا افتخار صنعت خودرو کشور است

نایب رییس مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به وجود ظرفیت های فراوان سایپا در صنعت خودروسازی کشور گفت: گروه سایپا به عنوان افتخار صنعت خودروسازی کشور محسوب می شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد با بیان این که مجلس شورای اسلامی به همراه دولت در ادامه حمایت از صنعت خودروسازی کشور مصمم است، اظهار کرد: امروز صنعت خودروسازی ایران مجموعه ای به نام سایپا را در دل خود جای داده که نماد بارز اقتصاد مقاومتی محسوب می شود.

وی با اشاره به تحریم های خارجی بر علیه اقتصاد کشور و به ویژه صنعت خودرو افزود: دشمنان ملت ایران گمان می کردند از طریق تحریم و فشار می توانند استقامت ملت ایران را درهم بشکنند اما ایستادگی در حوزه هایی نظیر صنعت خودرو با حرکت مجموعه سایپا نشان داد که این گونه ادبیات زورگویانه نتیجه بخش نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: امروز مشاهده شد که ظرفیت های موجود در سایپا چه از نظر برخورداری از امکانات و دانش روز و چه از نظر نیروی انسانی متعهد و زحمت کش در سطحی است که می توان به آینده صنعت خودروسازی کشور امیدوار بود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به ضرورت حمایت های عمومی از صنعت خودروسازی کشور گفت: در مجلس شورای اسلامی و به خصوص در کمیسیون صنایع و معادن انگیزه و اراده ای قوی برای حفظ دستاوردهای صنعت خودرو وجود دارد و شاهدیم که نمایندگان مردم همواره به دنبال ارائه راهکارهای رشد و توسعه محور در خصوص این صنعت هستند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد در ادامه خاطرنشان کرد: گروه خودروسازی سایپا پس از گذشت 48 سال از تاسیس خود توانسته در بازارهای داخلی و به ویژه خارجی افتخارات فراوانی را بدست آورد و پرچم صادرات غیرنفتی کشور را در حوزه خودرو بالا نگه دارد.

وی به راه اندازی خط تولید خودرو سایپا در کشور عراق اشاره کرد و گفت: این اقدام می تواند زمینه افزایش سطح مناسبات دوجانبه میان ایران و عراق را فراهم کند.

نایب رییس مجلس همچنین تاکید کرد: باید اقتصاد کشور را از درامدهای نفتی بی نیاز کنیم به همین دلیل رشد صنعت خودروسازی به عنوان یک صنعت با ظرفیت و دارای فناوری های پیشرفته ضروری است.

حجت الاسلام ابوترابی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کشور ما از ویژگی بسیار مهمی به نام امنیت و ثبات برخوردار است و در این شرایط می توان با آرامش خاطر برای آینده اقتصاد کشور برنامه ریزی کرد، ضمن این که باید جایگاه صنعت خودرو در راهبردهای بلند مدت در نظر گرفته شود.

وی گفت: باید درآمدهای حاصل از فروش نفت به صندوق توسعه ملی انتقال یافته و از طریق آن برای توسعه، عمران و رونق کسب و کار در کشور استفاده کرد.

نایب رییس مجلس در خاتمه گفت: با وجود داشتن امنیت اقتصادی مطلوب در کشور می توانیم برنامه های صادرات محور را در زمینه تولید و فروش اجرایی کنیم.

قیمت پیش‌فروش خودروهای سایپا

در حاشیه این مراسم نیز قیمت پیش فروش خودروی ساندرو 40 میلیون تومان، S300 به مبلغ 72 میلیون تومان و سایپا 232 معادل 26 تا 28 میلیون تومان اعلام شد.

سعید مدنی در این باره اظهار کرد: 50 درصد قطعات خودروی ساندرو تولید داخل بوده و این خودر بر روی پلت فرم ال 90 ساخته شده است.

وی با بیان این‌که قیمت پیش فروش این خودرو 40 میلیون تومان خواهد بود خاطرنشان کرد: تیراژ تولید B90 در کنار ال90 به روزانه 300 تا 400 دستگاه خواهد رسید.

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا ادامه داد: خودروی S300 نیز 30 درصد ساخت داخل بوده و به مرور تولید 60 درصد قطعات آن داخلی خواهد شد.

مدنی افزود: نرخ این خودرو شناور و بستگی به نرخ ارز دارد. با این حال قیمت پیش فروش آن 72 میلیون تومان تعیین شده و پیش بینی می شود که ظرف شش ماه آینده به بازار عرضه شوند.

وی با بیان این‌که صد درصد خودروی سایپا 232 داخلی است، تصریح کرد:‌ قیمت پیش فروش این خودرو بین 26 تا 28 میلیون تومان تعیین شده است و پیش بینی می‌شود از مهر ماه سال آینده به تولید برسد.

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا با بیان این‌که هیچ گونه تعهد عقب افتادگی به غیر از سایپا 111 تا پایان سال نخواهیم داشت، اظهار کرد: هم اکنون تیراژ تولید محصولات به روزانه 1500 تا 1600 دستگاه رسیده است.

به گفته وی، تولید خودروی 232 از مهرماه سال آینده آغاز می‌شود، تولید ساندرو نیز با واردات قطعات این خودرو احتمالا در 4 تا 6 ماه آینده شروع خواهد شد. تولید S300 نیز تا 6 ماه دیگر آغاز خواهد شد.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان