نقاب های عجیب بر چهره دختران ایرانی (عکس)

مجموعه : جالب ترین ها
نقاب های عجیب بر چهره دختران ایرانی (عکس)

خبری تکان دهنده از آمار بسیار بالای مصرف سالانه لوازم آرایشی زنان و دختران ایرانی و نقاب های عجیب و رنگارنگی که به صورت می زنند . لطفا این مقاله و تحقیق فرهنگی اجتماعی درباره زنان و دختران را مطالعه کنید.

 

 

نازوب، زنان در ایران 38 میلیون نفر از جمعیت نزدیک به 80 میلیون را تشکیل می دهند. زنانی که در چند دهه گذشته تغییرات زیادی را تجربه کرده اند.البته در روند تغییراتی خود در زمینه پوشش و آرایش نیز بسیار متفاوت و منحصر به فرد! وارد شده اند تا جایی که سن آرایش در ایران به صورت خوش بینانه به 14 سال رسیده است و بعد از عربستان بیشترین مصرف لوازم آرایش را در کشورهای منطقه به خود اختصاص داده اند.
البته اینکه چرا ذائقه آرایشی در زنان ایرانی به این سمت رفته است شاید صدها جلد کتاب نیاز داشته باشد اما به طور مختصر از نظر کارشناسان عوامل اصلی این بد فرهنگی در زنان و دختران ایرانی از جمله وجود الگوهای نامناسب و اعتماد به نفس پایین است چرا که در بررسی های به عمل آمده نشان می دهد که افراد خجول از آرایشی استفاده می کنند که تصور می کنند برایشان شخصیت بیشتری می آورد.

 

 

نقاب های عجیب بر چهره دختران ایرانی (عکس)

اغلب آرایش های تند و خشن مختص آدم های بی اعتماد به نفسی است که می خواهند دیگران باورشان کنند و مورد پذیرش جامعه قرار گیرند. بیشتر آنها فکر می کنند که در صورت خود نقص عمده ای دارند، این نقص گاهی آنقدر بزرگ جلوه می کند که برای رفع آن دست به هر کاری می زنند.
البته لازم به ذکر است که تمام تقصیرات در به وجود آمدن این وضعیت بر گردن زنان نیست.چرا که مردها نیز در به وجود آوردن چنین وضعیتی مقصر هستند.
مردها بعضا با به وجود آوردن شرایطی نامناسب استفاده از لوازم آرایشی توسط زنان را نه برآورد یک خواسته، بلکه یک احتیاج اجتماعی جلوه داده اند که گاها نیاز به زیبایی از همین جا ریشه می گیرد.

 

 

نقاب های عجیب بر چهره دختران ایرانی (عکس)

به عنوان مثال این روزها اگر خانمی برای کار به شرکت، موِسسه و… درخواست بدهد و ظاهر و قیافه خود را فراموش کند، در شرایط برابر به لحاظ تخصصی با دیگران، در اکثر مواقع او در آزمون استخدام آخرین نفر خواهد بود؛
در صورتیکه در کشور های پیشرفته دنیا چنین وضعیتی کاملا بر عکس است و با مشاهده زنان موفق در چنین کشورهایی متوجه سادگی در پوشش و آرایش آنها می شویم.

جالب است بدانید که در اکثر کشورهای پیشرفته دنیا نوع آرایش زنان در ایران برایشان تعجب آور است. در همین راستا خبرگزاری فرانسه در گزارشی به قلم ” کریل جولیان” می نویسد : زنان ایرانی با وجود قانون حجاب در این کشور پول زیادی را صرف آراستن و آرایش صورت خود می کنند.

 

 

نقاب های عجیب بر چهره دختران ایرانی (عکس)

به مرور زمان آرایش کردن برای زنان ایرانی همه گیرتر می شود و با وجودی که ساختار حکومت ایران جمهوری اسلامی است، اما زنان ایرانی در زمینه آرایش کردن حتی از بسیاری از کشورهای لیبرال غربی هم جلوترند.
این گزارش می نویسد : اخیرا کمپانی ” لانکوم ” فرانسه که یک برند معروف تولید کننده لوازم آرایشی است با گرفتن یک جشن در هتلی در تهران بازگشت دوباره خود به بازار لوازم آرایشی ایران را جشن گرفت. این جشن با دعوت بیش از 400 نفر از همکاران و هنرمندان صورت گرفت.

 

 

نقاب های عجیب بر چهره دختران ایرانی (عکس)

به گزارش نازوب به نقل از خبرگزاری فرانسه می نویسد : مصرف کنندگان لوازم آرایش در ایران به طور متوسط ماهانه یک ریمل می خرند در حالی که آمار خرید زنان فرانسوی یک ریمل در هر 4 ماه است.
بر اساس این گزارش کمپانی فرانسوی لانکوم که زیر مجموعه کمپانی عظیم اوریال است ، از سال 2010 در ایران شرکت توزیع کننده رسمی دارد و هم اکنون در کل ایران بیش از 20 مرکز فروش دارد.
یکی از مسئولان این شرکت فرانسوی می گوید: ایران بازار بالقوه و بزرگ برای ماست که ارزش آن سالانه صدها میلیون دلار است.

در پایان لازم به ذکر است که مسئله مهم آرایش کردن یا نکردن نیست. مشکل امروز از میان رفتن مرزهای آرایشی و پایین آمدن سن آرایش در بین دختران می باشد. آرایشی که در گذشته مختص خانه و همسر شخص بوده امروزه به جولانگاهی در فضای عمومی شهر تبدیل شده است.
اما در این میان همواره انگشت اتهام، به سوی وسایل ارتباط جمعی است که مهترین آنها معمولا ماهواره و سینما می باشد! کارشناسان علوم اجتماعی معتقدند با ایجاد و گسترش ارتباطات بین طبقات مختلف یک جامعه و در نگاهی وسیع تر، بین جوامع مختلف، مخصوصاً از طریق رسانه های دیداری، افراد به عنوان مخاطب با نمونه هایی آشنا می شوند که خارج از فرهنگ و آداب و رسوم و ارزش های جامعه خودشان است، نمونه هایی که به دلیل متنوع بودن در اکثر مواقع به الگو تبدیل می شوند.اما جالب است بدانید که حتی در کشورهایی که در صدد تبلیغات و در نهایت فروش محصولات آرایشی خود به کشورهایی مانند ایران هستند ما شاهد چنین رفتارهایی نیستیم.
ولی آیا می توانیم تمام تقصیرها را به گردن ماهواره و فرهنگ غرب بیندازیم؟ بهتر نیست به جای این کار و شانه خالی کردن از این موضوع، به نقشی که خودمان درایجاد این مشکلات ایفا کرده ایم توجه کنیم؟


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان