ramazan
ramazan

ضدآفتاب های طبیعی را بشناسید و حتما استفاده کنید

ضدآفتاب های طبیعی را بشناسید و حتما استفاده کنید
در این بخش به معرفی ضد آفتاب های طبیعی می پردازیم که بی شک در بهبود و رفع تیرگی پوست می تواند به شما کمک کند.
 
روغن های طبیعی ضد آفتاب از کرم های ضد آفتاب صنعتی و غیرطبیعی بهتر است این روغن ها حاوی SPF است که از تیرگی پوست پیشگیری می کند.

از جمله این روغن ها عبارت است از:
روغن دانه هویج : این روغن با SPF40 قابلیت بسیار بالایی برای محافظت از پوست در برابر نور خورشید دارد. غنی از آنتی اکسیدان است و خاصیت ضد عفونی کننده نیز دارد.

روغن تمشک: با SPF30، غنی از اسید چرب امگا ۳ و ۶ است و از ایجاد ترک های پوستی نیز پیشگیری می کند.

روغن جوانه گندم: با SPF20 در فهرست روغن های طبیعی محافظ پوست در برابر نورخورشید، جایگاه سوم را دارد. ویتامین E موجود در آن جذب پوست می شود. همچنین سرشار از آنتی اکسیدان های طبیعی است که سلول های آسیب دیده را ترمیم می کند.

روغن آواکادو: حاوی SPF15 است. میزان بالای تک چربی قابل حل در این میوه، لایه محافظی در برابر نورخورشید روی پوست ایجاد می کند.

روغن دانه سویا: با SPF10 به عنوان مرطوب کننده و محافظ پوست در برابر نور خورشید عمل می کند.

روغن نارگیل: با SPF8، علاوه بر محافظت از پوست در برابر نور خورشید، از مو نیز محافظت می کند.

روغن زیتون: با SPF8؛ همان طور که مصرف آن برای سلامت جسمی مفید است، از پوست نیز در برابر نور خورشید محافظت می کند و آنتی اکسیدان موجود در آن سلول های در حال پیر شدن را ترمیم می کند. (البته بعضی معتقدند که روغن زیتون پوست را تیره می کند.)

روغن بادام: این روغن حاوی SPF5 است و برای پوست بسیار مغذی است. این روغن سرشار از ویتامین E است که پوست را نرم نگه می دارد.

روغن جوجوبا: حاوی SPF4 است و خواص دارویی برای پوست دارد و خشکی پوست را رفع می کند.

روغن آلوئه ورا: این روغن برای درمان آفتاب سوختگی موثر است. در صورت آفتاب سوختگی ۳ تا ۴ بار در روز از این روغن استفاده کنید.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان