خواص کلروفیل یا سبزینه

خواص کلروفیل یا سبزینه
کلروفیل گیاهان سبز رنگ، تا حدودی از بدن در برابر مواد سرطان زای موجود در محیط محافظت می کند. کلروفیل به ماده سرطان زا در لوله گوارش می چسبد تا از بدن دفع شود.
 
کلروفیل یا سبزینه، نوعی ترکیب شیمیایی گیاهی است که باعث ایجاد رنگ سبز در گیاهان می‌شود و در فعالیت‌های حیاتی گیاهان نقش مهمی دارد. این سبزینه برای انسان نیز خواص متعددی دارد، از قلیایی کردن بدن گرفته تا پیشگیری از سرطان.

محققان آمریکایی دریافته اند، کلروفیل گیاهان سبز رنگ، تا حدودی از بدن در برابر مواد سرطان زای موجود در محیط محافظت می کند. کلروفیل به ماده سرطان زا در لوله گوارش می چسبد تا از بدن دفع شود. سبزینه با رشد سلول های سرطانی مقابله می کند و در بدن به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کند. کلروفیل به ماده سرطان زا، ماده سمی که هنگام پخت بیش از حد گوشت به وجود می آید، ماده سرطان زای موجود در هوا و… می چسبد و از طریق مدفوع، آن را از بدن دفع می کند و در نتیجه مانع از بروز سرطان می شود. کلروفیل با محدود کردن متابولیسم مواد شیمیایی به نام پروکارسینوژن که به DNA آسیب می رساند، از آسیب دیدگی و رشد سلول های سرطانی پیشگیری می کند.

اگر کلروفیل پس از مصرف مواد غذایی سرطان زا مصرف شود، تأثیرگذاری آن کمتر خواهد بود.
اما افزودن گیاهان حاوی کلروفیل به برنامه غذایی روزانه کمک زیادی به حفظ سلامت بدن می کند. آنتی اکسیدان کلروفیل می تواند خطر بروز برخی از انواع سرطان ها را کاهش دهد. از طرفی کلروفیل به روند اکسیژن رسانی به بدن کمک می کند. اکسیژن به طور موثر به خون در انتقال تمامی مواد موردنیاز به بافت ها و سلول ها کمک می کند.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان