ramazan
ramazan

خواص تخم کتان (Flaxseed)

خواص تخم کتان (Flaxseed)
دو نوع کلی تخم کتان موجود است که یکی از آنها تخم کتان طلایی و دیگری تخم کتان قهوه‌ای می باشد. ارزش غذایی هردو این تخم کتان ها تقریبا یکسان بوده و هردو حاوی اسید های چرب امگا 3 می باشند.
 
تخم کتان (Flaxseed) خوراکی و دارویی است که در قرن‌های متوالی در طب سنتی مدیترانه‌ای بعنوان دارو استفاده می شود. روغن تخم کتان نیز از محصولات همین ماده خوراکی بوده و حاوی بخشی از خواص و فواید تخم کتان می باشد. 

تخم کتان حاوی ریزمغذی های زیادی همچون فیبر خوراکی، منگنز، ویتامین B1 و اسیدچرب ضروری آلفالینولینک اسید که به امگا 3 معروف است، می باشد. 

تخم کتان نتنها منبعی سالم از چربی های سالم، آنتی اکسیدان و فیبر میباشد، بلکه تحقیقات جدید نشان میدهند که تخم کتان می تواند به کاهش خطر دیابت، سرطان و بیماری های قلبی کمک نماید.

 

خواص درمانی تخم کتان

خواص و فواید درمانی تخم کتان هنوز کاملا شناخته شده نیست و هنوز تحقیقات بیشتری برای آشنایی با همه خواص و فواید آن لازم می باشد. بااینحال بعضی از خواص آن شامل:

توجه داشته باشید که هنوز نیاز به تحقیقات بیشتر و جامع تری درباره تاثیر تخم کتان برروی بیماری های قلبی، سرطان، پوکی استخوان و دیابت لازم می باشد.

 

ارزش غذایی تخم کتان

دو نوع کلی تخم کتان موجود است که یکی از آنها تخم کتان طلایی و دیگری تخم کتان قهوه‌ای می باشد. ارزش غذایی هردو این تخم کتان ها تقریبا یکسان بوده و هردو حاوی اسید های چرب امگا 3 می باشند. تخم کتان میزان بسیار کمی کلسترول و سدیم داشته و در هر 20 گرم آن 54.7 کیلوکالری انرژی موجود است.

 

عوارض جانبی، تداخلات  تخم کتان


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان