ramazan
ramazan

نرخ تبدیل کردن علم به ثروت در ایران!

مجموعه : علم و فناوری
نرخ تبدیل کردن علم به ثروت در ایران!

به گزارش نازوب، موسی زاده رئیس مراکز رشد دانشگاه علمی و کاربردی در جمع سرپرستان مراکز دانش بنیان در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی افزود: گذار به اقتصاد دانش بنیان نیازمند توان سرمایه‌گذاری، مدیریت، شبکه‌سازی، خدمات و مدل‌های تجاری روی شرکت دانش بنیان است.

 

وی با اشاره به آمار تولید شده علم ایران در ده سال گذشته و در خصوص فناوری گفت: هم اکنون 30 پارک، 158 انکوباتور و … داریم که در زمینه تولید ثروت از علم نقش آفرینی می‌کند.

 

وی افزود: از سال 2003 تا 2013 تعداد مقالات ده برابر شده، سهم ایران از مشارکت علمی1.5درصد و در زمینه کیفیت مقاله رتبه 46 را دارا هستیم.

 

دانشگاه‌ها باید تولید علم به ثروت را با شتاب  دنبال کنند
سرپرست مراکز رشد دانشگاههای علمی و کاربردی در ادامه افزود: دانشگاهها نقش تولید علم را دارند و باید در تولید علم به ثروت شتاب داشته باشند.

 

وی با اشاره به سه هدف مشخص در سند چشم‌انداز 1404 اظهار داشت: باید طبق این سند شاهد مقام اول منطقه در تولید علم و فناوری باشیم و با الهام‌بخشی هویت ایرانی اسلامی در منطقه به کسب مقام اول منطقه غرب آسیا از نظر اقتصادی بیاندیشیم.

موسی زاده در پایان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی حمایت از مراکز دانش بنیان و شتاب این عرصه را گامی مهم در راستای تحقق این شعار دانست.

 

 

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان