به سلامتی … زنانه و مردانه یکی شد ! طنز

به سلامتی … زنانه و مردانه یکی شد ! طنز

طنز جالب به سالامتی زنانه و مردانه یکی ش !!!

 

ما هفته پیش یک حرفی زدیم که حیف است فراموش شود. یعنی ما اصولا هر حرفی می‌زنیم، مسیر ایران، خاورمیانه و منظومه شمسی تغییر اساسی می‌کند. منتها چون ما بسیار شکسته‌نفس و شکسته‌بند هستیم و اصلا اهل ریا و شوآف نیستیم، تا حالا مقاومت کرده‌ایم که مجسمه‌مان را بسازند یا از ما مستند حیات اهل بسازند. ولی این‌بار حرفی که زدیم، خروجی عجیبی داشته. یعنی خودمان هم باورمان نمی‌شد این نظر ما انجام شود و زنان به ورزشگاه راه پیدا کنند. حالا ما چی گفتیم؟ می‌دانم شما تک‌تک جملات ستون آچارکشی را حفظ هستید، اما برای کسانی که سفر بودند و روزنامه «شرق» آن هفته را ندیده‌اند، پاراگراف آخر یادداشت «زنانه مردانه» را دوباره منتشر می‌کنیم:

 

زنانه مردانه به‌مثابه تماشاچی: در دنیا، تماشاچی، تماشاچی است و زن و مرد ندارد، اما کاملا مشخص است این رفتار دنیا به‌دلیل استفاده ابزاری از زن است. یعنی می‌خواهند زن‌ها را بکشانند ورزشگاه که حواس ورزشکاران را پرت کنند تا گل بخورند، اما اینجا این‌طوری نیست. ما چون نگاه ابزاری به زن نداریم و معتقدیم زن باید وسط میدان باشد نه مثل تماشاچی یک‌گوشه بنشیند، اجازه نمی‌دهیم زن وارد ورزشگاه شود که نگاه دقیق و جهان‌شمولی است.

 

زنانه مردانه یکی شد: بله. بر اثر تأثیر عمیقی که یادداشت ما گذاشته بود و نگاه مسئولان، مردم و دست‌اندرکاران را عوض کرد. بی‌آنکه به کسی بر بخورد یا آب توی دل کسی تکان بخورد، مجوز ورود زنان به سالن‌های ورزشی امضا شد گرچه هنوز ابلاغ نشده. این موفقیت را مطمئن هستم که زنان سرزمین ایران از صدقه‌سر یادداشت ما می‌دانند و حتما می‌خواهند از فردا با ارسال گل به دفتر روزنامه از ما کمال تشکر را امتنان ببخشند و مبذول فخر کنند (نفهمیدم خودم چی گفتم، سعی کردم شبیه مجری‌های تلویزیون تشکر کنم) اما بنده متواضعانه خواهش می‌کنم خواهران عزیز خودشان را به زحمت نیندازند و به‌جای ارسال گل، با واریز مبلغی به حساب بنده، (کارت به کارت هم قبول است) تشکر خودشان را نسبت به این شمع روشنایی‌بخش و کم‌مصرف جامعه به صورت نقدی نشان بدهند.

 

در ضمن از برادران هم خواهش می‌کنیم حالا که مجوز ورود زنان به ورزشگاه‌ها امضا شده، آنان هم مراعات کنند و در نظر بگیرند با توجه به اینکه ورزشگاه‌ها از حالت زنانه مردانه خارج می‌شود و خانواده نشسته است، از بیان کلمات نامربوط در طول برگزاری مسابقات امتناع بورزند که حرفی پیش نیاید. با تشکر.

 

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان