آموزش پخت خوراک زبان گوساله

آموزش پخت خوراک زبان گوساله

در این بخش طرز تهیه و پخت خوارک زبان گوساله را آموزش می دهیم.

مواد لازم :

زبان گوساله جوان 1 عدد
پیاز 1 عدد
 سیر1 حبه
 جعفری خرد شده 1 پیمانه
 دارچین  1 قطعه
برگ بو2 الی 3 برگ
 تخم گشنیز 1 قاشق چایخوری
 هل 2 الی 3 عدد
زنجبیل 1 قطعه كوچك
نمك و زرد چوبهبه میزان لازم
رب گوجه فرنگی1 قاشق غذا خوری


طرز تهیه :
برای تهیه خوراك زبان از زبان گوساله جوان و كم جرب استفاده كنید . معمولاً در انتهای زبان مقدار زیادی چربی وجود دارد كه گاهاً همراه زبان فروخته میشود و بایستی آنرا جدا كنید چون این چربیها از نوع اشباع شده است و خوردن آن برای سلامتی خوب نیست .سطح زبان نیز دارای پرز هایی است كه باید با برس تمیز شسته شود .

 بعد از اینكه چربی های اضافی زبان را گرفتید آنرا شسته و با پیاز خرد شده ،دارچین ، هل،تخم گشنیز، برگ بو، زنجبیل ، نمك و زردچوبه و اضافه كردن آب روی حرارت بگذارید تا بپزد .

 بعد از پخته شدن دارچین و زنجبیل و برگ بو را دور بیندازید چون به اندازه كافی گوشت زبان را معطر كرده و نیازی نیست در غذا بماند رب گوجه فرنگی و جعفری خرد شده را به زبان اضافه كنید البته میتوانید با روغن تفت داده و به غذا اصافه كنید ولی چون زبان به قدر كافی چرب است ،اگر جعفری سرخ نشود بهتر است . به این ترتیب یك سس خوشمزه درست میشود .

 زبان را از ظرف خارج كنید و پوست روی زبان را جدا كنید من پوست روی زبان را زمانیكه میخواستم در دیس بكشم جدا كردم تا سس را جداگانه روی آن بریزم ولی میتوان زبان را بعد از جدا كردن پوست روی آن در سس انداخت تا مزه سس را به خود بگیرد و هنگام كشیدن در دیس زبان را برش داده با هویج و سیب زمینی سرخ شده و گوجه فرنگی و … تزیین كنید .


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان