ramazan
ramazan

خوابیدن با آرایش روی پوست چه تاثیری دارد

خوابیدن با آرایش روی پوست چه تاثیری دارد

همچنین وجود مواد آرایشی روی صورت در طول شب باعث خواهند شد تا منافذ پوستتان کش بیاید. و از آنجایی که متاسفانه سطح کلاژن های پوستتان با افزایش سن کمتر می شود، منافذ پوستتان دیگر براحتی به اندازه ی اصلی شان بر نخواهند گشت.

سوال: آیا نشستن صورت قبل از خواب، واقعا به همان بدی است که می گویند؟

دکتر دنیس گراس، متخصص بیماری های پوستی در نیویورک و موسس برند مراقبت از پوست دنیس گراس

پاسخ: جوابی کوتاه برای این سوال این است: بله! واقعا به همان بدی است که می گویند.

تحقیق جامعی در طول تابستان آشکار کرد که یک سوم خانم ها حداقل ۲ شب در هفته را با آرایش می خوابند. گراس می گوید که این کار می تواند منافذ پوستتان و غدد ترشح کننده ی چربی را مسدود کند. بعلاوه هنگامی که مواد آرایشی در منافذ پوست جمع می شوند، باعث می شوند منافذ بزرگ تر شوند.

گراس می گوید: همچنین وجود مواد آرایشی روی صورت در طول شب باعث خواهند شد تا منافذ پوستتان کش بیاید. و از آنجایی که متاسفانه سطح کلاژن های پوستتان با افزایش سن کمتر می شود، منافذ پوستتان دیگر براحتی به اندازه ی اصلی شان بر نخواهند گشت.

گراس می گوید: نه تنها خساست به خرج دادن در پاک کردن پوست، منافذ پوستتان را مسدود می کند، بلکه نادیده گرفتن روتین شستشوی شبانه، می تواند باعث التهاب پوستتان هم بشود – که می تواند باعث ساخت رادیکال های آزاد شده و به شکست کلاژن ها ختم شود. کلاژن چیز خارق العاده ایست که پوست شما را سفت و پابرجا نگاه می دارد و فقدان آن باعث چین و چروک و آویزان شدن پوست خواهد شد.

این موارد، بهمراه منافذ بزرگ تر، می توانند پوست شما را سریع تر سالخورده کنند. پس همانطور که گراس می گوید، بهتر است که هر چه زودتر این عادت را کنار بگذارید.

آیا برای رفتن به سمت روشویی و شستن صورتتان به اندازه ی کافی حال ندارید؟ گراس پیشنهاد می کند که نزدیک تخت خوابتان همیشه دستمال پاک کننده ی آرایش داشته باشید و از آنها استفاده کنید.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان