ramazan
ramazan

راه های افزایش فالوئر در اینستاگرام

راه های افزایش فالوئر در اینستاگرام
15 راه موثر برای افزایش فالوئر در اینستاگرام
سایت نازوب قصد دارد در مجموعه گفتارهای “کار آفرینی دیجیتالی”، هر هفته و در روزهای فرد، موضوعات مرتبط با فضای مجازی و جامعه اطلاعاتی را در زمینه های مختلف مورد بحث و بررسی قرار داده و خوانندگان محترم این پرتال را با موضوعات و مطالب جالب و خواندنی درباره دنیای دیجیتال، کسب و کار اینترنتی و ایده های موفق در این حوزه آشنا کند.

صدها میلیون نفر در اینترنت، دارای اکانت در اینستاگرام هستند و به افزایش شمار دنبال کننده (follower) های خود معتاد شده اند. این 15 راه ساده، فرصتی برای افزایش شمار مخاطبان شما در دنیای اینستاگرامی است.

اینستاگرام را عین گوگل، امروزه حتی کسانی که از اینترنت و رایانه هم هیچ سر رشته ای ندارند به خوبی می شناسند! فکر می کنید چرا این گونه است؟ خوب پاسخ روشن است. ان ها اطرافیان خود را می بینند که صبح تا شب، ابزاری به نام گوشی هوشمند یا تبلیت را در دست گرفته اند و  در حال سلفی گرفتن و فالو کردن و لایک کردن و مطلب گذاشتن در داخل این ابزار جادویی هستند که اینستاگرام نام دارد. حتی این ابزارجادویی سبب شده است که بسیاری از معتادان این سایت، از خواب خود در طول شبانه روز زده و مشغول مطلب گذاشتن و فعالیت در این سایت اجتماعی پر مخاطب شوند.

اینستاگرام مانند سال های نخستین گسترش فیسبوک، وقت بسیاری از مردم را به خود اختصاص داده است و خیلی از عکس هایی که در روزگار امروز گرفته می شود، عکس های سلفی اینستاگرامی است. اگر قبلا شما عکسی میگرفتید و سال ها بعد افراد ان را به طور تصادفی مشاهده می کردند، امروزه از زمان گرفتن عکس تا جهانی شدن آن!، تنها چند ثانیه زمان نیاز دارید! دکمه share بر روی اکانت اینستاگرام، فعالیت یکسان بین میلیون ها کاربر این شبکه است.

کوین سیستروم و مایک کریجر در اکتبر 2010 میلادی این پرتال شبکه اجتماعی را راه اندازی کردند و به عنوان یک اپلیکیشن رایگان بر روی گوشی های هوشمند موبایل بهره برداری گردید. تا آوریل 2012، بیش از 100 میلیون کاربر از این سرویس استفاده کردند که شماز ان ظرف 2 سال به 300 میلیون کاربر افزایش یافت. اینستاگرام به عنوان یکی از مظاهر کارآفرینی دیجیتالی امروز دنیا شناخته می شود و در اوریل 2012 میلادی، طی قراردادی به ارزش 1 میلیارد دلار، توسط شرکت فیس بوک خریداری شد. اکنون اینستاگرام دات کام، در زمره 30 پرتال پر بیننده اینترنت قرار دارد که خود نشان دهنده جایگاه و اهمیت این شبکه در بین اینترنت بازارن عصر دیجیتال است.

عکس های سلفی که توسط جاستین بیبر و سلنا گومز در سال 2013 در اینستاگرام منتشر شد، تا کنون بیش ترین میزان مخاطب را به خود جذب کرده است. شمار صفحاتی که توسط افراد، شرکت ها، سازمان ها و موسسات در عرصه های مختلف خدماتی و صنعتی در اینستاگرام برای معرفی ظرفیت ها و قابلیت های خود در این شبکه طراحی و راه اندازی می شود، به طور چشمگیری در حال افزایش است به گونه ای که امروزه تبلیغات و بازاریابی از طریق اینستاگرام، به عنوان یک راه حل غیر قابل انکار برای فعالان اقتصادی و صنعتی و حتی فرهنگی و وورزشی و هنری در دنیا مبدل شده است.

هر صفحه ای که مخاطب یا به قولی فالوور بیشتر داشته باشد، نشان دهنده اهمیت و ارزش محتوای ان صفحه می باشد که با ضریبی از k شناخته می شود. صفحه ای که 10k باشد یعنی 10 هزار کاربر، مخاطب این صفحه هستند. صفحاتی که صدها هزار k در اختیار دارند، معمولا شهرت بالایی داشته و تبلیغات زیادی را به خود جذب می کنند. به هر حال، اینستاگرام نیز به جنبه ای از اعتیاد دیجیتالی بین مردمان روزگار ما مبدل شده است که جای تامل دارد. برای افزایش شمار فالوور ها در اینستاگرام، کتاب ها و مقالات زیادی نوشته شده است که در سرویس فناوری پرتال برترین ها، قصد داریم به معرفی 15 مورد از ان بپردازیم.

1-    متفاوت باشید

متفاوت بودن با بقیه، خیلی مهم است. نه فقط در اینستاگرام، حتی در جاها و شبکه های دیگر. سعی کنید خودتان باشید و از قابلیت ها و توانمندی های خلاقانه خود برای کسب موفقیت در عرصه های گوناگون استفاده کنید. به فکر اشغال کردن جای دیگران نباشید. ان حا قبلا رزرو شده است. جاهای رزرو نشده بسیاری وجود دارد که از جاهای قبلا رزرو شده، بعضا بهتر است. ان ها را دنبال کرده و شکار کنید. متفاوت بودن در اینستاگرام به این معنی است که راهی را دنبال نکنید که پیش از شما، ده یا صد یا هزاران نفر دنبال کرده اند و برای دیگران خسته کننده شده است. متفاوت بودن، به معنی خاص بودن نیست، به معنی خلاق بودن و نواور بودن در کاری است که قصد انجامش را دارید. مثل گذاشتن عکس های سیاه و سفید از خود و شهرتان!! برای خیلی ها شاید عکس های سیاه و سفید از عکس های رنگی جذاب تر باشد.

2-    با عکس حرف بزنید!

اینستاگرام مانند فیس بوک یا توییتر نیست که در ان، محتوای متنی، نقش زیادی را در انتقال مفاهیم و نظرات داشته باشد. اینجا، عکس، حرف اول و آخر را می زند. اگر میخواهید موضوعی را منتشر کنید و مطلبی را عنوان کنید، باید عکس شما گاملا گویا و رسا باشد. صفحات شخصی یا گروهی یا حقوقی که در اینستا، می توانند فالور زیادی را جذب کنند، به قدرت عکس در این شبکه پی برده اند.

3-    خلاصه گویی!

خلاصه گویی، اصل بسیار مهمی در اینستاگرام است. در شبکه ای که کاربران، فقط به دنبال دیدن عکس و لایک کردن و نهایت، چند کلمه نوشتن زیر post های شما هستند، داستان نویسی فایده ای ندارد. 5 عکس با 5 خط نوشته کوتاه و موثر، می تواند تاثیرگذاری بسیار بالایی به جای 100 ها خط نوشتن داشته باشد. هر چقدر خلاصه گویی کنید و نکته شماره 2 را رعایت کنید، می توانید به جذب مخاطب بیش تر امیدوار باشید.

4-    فالوور پران نباشید!

یعنی مخاطب گریز نباشید. یعنی مشتری پران نباشید. یعنی مخاطبانی که تا کنون جذب کرده اید، حتی اگر 100 نفر هم هستند را سعی کنید حفظ کنید و ان ها را آرام آرام افزایش دهید. اگر مخاطبان شما در سن و گروه اجتماعی خاصی هستند، قرار دادن عکس ها و محتوهای بی ربط به علاقه  و انگیزه ای که ان ها را به صفحه شما مرتبط ساخته است، زمینه unfollow شدن شما را فراهم می کند.

5-    به امید follow back نباشید!

هیچ صفحه پر مخاطبی در اینستاگرام، به امید follow back شدن توسط دیگ رکاربران این سایت، مخاطب چند ده هزاری و حتی چند صد هزاری پیدا نکرده است. تلاش کنید، با محتوای متنی و تصویری ارزشمند و جذاب، مخاطب خود را بالاببرید و ان را حفظ کنید.

6-    از تگ کردن های غیر ضروری پرهیز کنید!

هیج گاه در موارد غیر ضروری، جهت افزایش توجه کاربران صفحه خود، از تگ کردن غیر ضروری ان ها خودداری کنید. این کار بعضا باعث رنجش ان ها شده و شاید، نه تنها توجه فرد تگ شده و دوستانش را جذب نکند، بلکه موجب unfollow شدن از صفحه شما را نیز فراهم می کند.

7-    بگذارید دیگران درباره شما بگویند!

اگر صفحه شخصی درباره خودتان دارید، عکس ها و مطالبی که دیگران درباره شما منتشر کرده اند را در صفحه بگذارید تا برای مخاطبانتان جذاب تر باشد. اگر صفجه تجاری و تبلیغاتی دارید، تجربه مشتریان و مخاطبان خود را در صفحه بگذارید و اجازه بدید دیگران درباره شما حرف بزنند و این راه، به طور غیر مستقیم تبلیغ کنید. قطعا مخاطب بیش تری از این راه جلب خواهید کرد به نسبت انتشار روزانه و تبلیغاتی مستقیم مخصولات و خدمات خود در صفحه تان!

8-    پشت صحنه باز باشید!

پشت صحنه باز بودن یعنی اینکه پشت صحنه ها را نشان بدهید. اگر صفحه شخصی دارید و مثلا کیکی یا شیرینی یا غذایی درست کردید، پشت صحنه ان که مربوط به تدارکات داستان می شود را نیز در صفحه بگذارید. اگر ارائه دهنده خدمات با محصولات هستید ماننند فروش لباس و بسته های تبلیغاتی و گل و ملزومات عمومی و روزانه دیگر، تدارکاتی که برای ان در روز انجام میدهید را عکس برداری و در صفحه بگذارید. خیلی ها از این پشت صحنه ها جذب می شوند و موجبات همراهی دیگران را نیز برای شما فراهم می کنند.

9-    سلفی گرای معتاد نشوید!

سلفی بازی به اندازه ای که از حد ان بگذرد، در کاهش مخاطب شما موثر است. از افراط در ان خودداری کنید. البته celebrity ها از این قاعده مستثنی هستند. آیا شما سلبریتی هستید!؟

10-    جملات قشنگ و زیبا به صورت عکس بگذارید

اصلا بد نیست که هر از گاهی،جملات زیبا و خاطره انگیز از بزرگان علم و فرهنگ و هنر را به صورت کوتیشن هایی تصویری در صفحه منتشر کنید. خیلی از دوستان شما، شاید از این تصاویر مفهومی خوششان بیاید و زمینه تک گردن دیگر دوستان شما را نیز فراهم کنند.

11-     مطالب خنده دار بگذارید

اصلا بد نیست که احوال و حالات و نظرات روزانه و هفتگی خود را بر روی تصویر های خنده دار قرار داده و منتشر کنید. اینطوری کاربران، خیلی جذب مفاهیم و نظرات و پست های روزانه شما می شوند و لایک ان ها، موجب جلب نظر دیگر دوستانشان نیز خواهد شد. این موضوع ساده را جدی بگیرید.

12-     قدرت ویدئو های 15 ثانیه ای!

در اینستاگرام، فعلا بیش از 15 ثانیه نمی توان ویدئو منتشر کرد. از اهمین 15 ثانی هاستفاده کنید و بعضی اوقات با مخاطبانتان در ظرف 15 ثانیه حرف بزنید. خیلی برای ان ها این قضیه جالب خواهد بود و میتواند در حفظ  و ارتقای شمار مخاطبان شما موثر باشد.

13-    از Hyperlapse ها استفاده کنید

اپلیکیشن جدید هایپرلپس اینستاگرام فرصت خوبی است برای گرفتن ویدئوهای موثر و خاطره انگیز و انتشار ان در صفحه خود که می تواند مخاطب زیادی را جلب کند. برای بازاریابی در کسب و کار، این قابلیت از ارزش بالایی برخوردار شده است.

14-     5 شنبه ها مهم است.

5 شنبه ها، زمان خوبی برای بازگشت به گذشته و انتشار محتوا و تصاویری از خود و کسب و کارتان از گذشته های دور و نه چندان دور در اخر هفته است….

15-    قدرت Hashtag ها را فراموش نکنید

بررسی ها نشان می دهد که یکی از دلایل افزایش میزان فالوور برای صفحات پر مخاطب اینستاگرام، استفاده درست از هشتگ های مفید و کاربردی و مرتبط بوده است. این موضوع در صفحه خود رعایت کنید. همواره خلاق ترین هشت تگ ها بر اساس کسب و کار و هدف شما در اینستاگرام، راهکاری برای موفقیت بیش تر است. هشت تگ ها در واقع برچسبی برای دسته بندی و به اشتراگ گذاری پست ها  در سطح وسیعی در اینستاگرام و به طور کل شبکه های اجتماعی وب از ان ها استفاده می شود. هشتگ اولین بار به وسیله توئیتر ایجاد شد و پس از آن توسط بسیاری از شبکه های اجتماعی از جمله گوگل پلاس، فیسبوک، فیلکر، اینستاگرام، فرندفید، یوتیوب و پینترست مورد استفاده قرار گرفت.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان