ramazan
ramazan

فواید برهنه خوابیدن را بدانید

مجموعه : جالب ترین ها
فواید برهنه خوابیدن را بدانید

در این بخش به یکی از مهم ترین مسائل سلامتی که هیچ گاه به آن فکر نمی کردیم می پردازیم تا بدانیم برهنه و بدون لباس خوابیدن چه فوایدی بر بدن و سلامتی ما دارد.

 

با توجه به مطالعات بین‌المللی که توسط بنیاد ملی خواب در آمریکا صورت گرفته است، یک‌سوم بزرگسالان برهنه می‌خوابند. بنا به گفته کارشناسان خواب برهنه خوابیدن کیفیت خواب را افزایش می‌دهد زیرا بدن برای به خواب رفتن نیاز به نیم درجه کاهش دما دارد. دمای بدن در ساعت ۱۱ صبح در بالاترین حد و در ساعت ۴ صبح در کمترین حد است. در این حالت اگر مانعی باعث عدم کاهش دمای بدن بشود، مغز بیدار و خواب آشفته می‌شود.

یکی دیگر از مزایای برهنه خوابیدن تنظیم دمای بدن است، در این حالت برای بدن آسان‌تر است که دمای بدن را آن‌طور که مغز دستور می‌دهد پایین و خنک نگه دارد. بدخوابی ناشی از افزایش دمای بدن بر روی عمق خواب هم تأثیر می‌گذارد، زیرا خواب عمیق برای تثبیت حافظه، رشد هورمون‌ها و رشد سلول‌های بسیار مفید است.
به گفته محققان هنگام خوابیدن مطمئن شوید دست‌ و پایتان گرم است زیرا سردی دست‌ و پا در شب باعث انقباض رگ‌های خونی و کاهش جریان خون در بدن می‌شود.

 

بر اساس یافته‌های محققان خوابیدن در اتاق خنک و یا برهنه خوابیدن باعث فعال شدن چربی‌های قهوه‌ای در بزرگسالان می‌شود؛ چربی‌های قهوه‌ای برای درمان چاقی، مفید و حیاتی هستند زیرا تحقیقات نشان می‌دهد که این نوع چربی می‌تواند کالری‌ها را بسوزاند و به کنترل وزن کمک کند.

 
بر اساس اظهارات محققان برهنه خوابیدن و لمس بدن توسط شریک زندگی باعث ترشح هورمون اکسین توسین می‌شود که برای سلامت بدن بسیار مفید است. اکسین توسین نه‌ تنها از قلب محافظت می‌کند بلکه به کاهش فشار خون و اضطراب کمک می‌کند و همچنین سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان