ساعت ها تا 10 روز دیگر 61 ثانیه ای می شود! بلای وحشتناک

مجموعه : علم و فناوری
ساعت ها تا 10 روز دیگر 61 ثانیه ای می شود! بلای وحشتناک

با اضافه شدن 1 ثانیه بر 60 چه بلای وحشتناکی بر سر اینترنت و تمامی سیستم های دنیا خواهد آمد؟

 

شصت‌ویک ثانیه‌ای کردن وقت در روز سی‌ام ژوئن به عقیده کارشناسان باعث برهم ریختگی تایمینگ سیستم‌های رایانه‌ای و سرورها خواهد شد و جهان فناوری با آشوبی بی‌سابقه روبرو خواهد شد.

 

سیستم‌های حساس بانکی، نظامی و غیره در معرض این تغییر عمدی زمان خواهند بود و به همین خاطر کارشناسان هشدار داده‌اند بلایی بزرگ بر سر اینترنت خواهد آمد.

رایانه‌ها طوری تعریف‌شده‌اند که ثانیه شصتم را نشان خواهند داد و نمی‌توانند ثانیه 59 را دوبار تکرار کنند. به همین خاطر با خطای رایانه‌ای و به‌اصطلاح آورلود/Overload شدن سی پی یو و هنگ سیستمی روبرو خواهند شد.

 

بدین ترتیب ثانیه‌های شمارش‌شده برای سال 2015 بالغ‌بر 31,536,001 ثانیه خواهد شد و رایانه‌هایی که فرایندشان مبتنی بر زمان‌بندی دقیق تعریف‌شده مانند افزودن یک ترکیب شیمیایی واکنش نشان خواهند داد.

به گزارش نازوب و به گفته دانشمندان از مجموع 86400 ثانیه محاسبه‌شده توسط ساعت‌های اتمی زمین 0.002 ثانیه کندتر می‌چرخد و بر اساس همین اختلاف محاسبه میان ساعت اتمی و محاسبه ریاضی، این داستان پیش می‌آید.کندتر چرخیدن زمین در هر 100 سال به‌طور متوسط در کمتر از یک میلی‌ثانیه باید موردمحاسبه قرار گیرد.

 

گفتنی است 4 میلیارد سال پیش گردش روزانه زمین 22 ساعت بود که این بیشتر به خاطر کشش جزر و مدی از ماه است که باعث کندتر شدن چرخش زمین می‌شود.

باید منتظر شد تا ببینیم 10 روز دیگر در ساعت 23:59:59 چه رخ خواهد داد؟


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان