ramazan
ramazan

عوامل عاشق شدن !!

مجموعه : عشق و ازدواج
عوامل عاشق شدن !!

در این بخش به 10 عامل مهم و جالب عاشق شدن می پردازیم.

 

عشق رومانتیک مانند یک راز به نظر می‌آید اما محققان هر کاری که از دستشان برمی‌آمده انجام داده‌اند تا دقیقا بفهمند چه چیزی است که افراد را به سوی یکدیگر می‌کشاند. روانشناس‌ها 10 عامل را تعیین کرده‌اند که عمدتا علل عاشق شدن افراد به حساب می‌آید.

 

این 10 عامل عبارتند از :

شباهت. ما احساس می‌کنیم آن فرد شبیه به ماست.

میل متقابل. بیشتر اوقات، گاهی اوقات احساس می‌کنیم ما فردی را دوست داریم که او نیز ما را دوست دارد و از احساس دوست داشته شدن لذت می‌بریم.

 

ویژگی‌های مطلوب. این مورد چیزی است که در نگاه اول برای ما جذاب به نظر می‌آید یعنی ظاهر و شخصیت. هر فردی هم ویژگی‌های ظاهری و شخصیتی را به شیوه‌های متفاوت ارزیابی می‌کند. به هرحال هر فردی یک‌سری جنبه‌های جذاب شخصیتی و فیزیکی دارد.

مقبولیت اجتماعی. هر فردی فارغ از آنکه در هر مقوله اجتماعی قرار دارد، ممکن است برای فرد دیگری جذاب و پذیرفتنی باشد که این ویژگی از منظر روانشناسی “تاثیر اجتماعی” نامیده می‌شود.

 

برآوردن نیاز. گاهی ما نیاز به فردی داریم که بتوانیم با وی صمیمی و نزدیک باشیم.

شرایطی که موجب برانگیختگی جنسی می‌شود. هر کدام از ما می‌تواند در شرایط مختلفی قرار بگیرد که برای وی مهیج، پراسترس و یا خطرناک باشد که سبب بالارفتن میزان آدرنالین در خون شود. معمولا قرار گرفتن در شرایط عاشقی، باعث برانگیختگی جنسی می‌شود.

یک ویژگی منحصر به فرد. گاهی برخی افراد دارای یک ویژگی‌ به‌خصوصی است که همان یک عامل درنظر طرف مقابل بسیار جالب توجه قرار می‌گیرد و همان عامل نیز منجر به عاشق شدن وی می‌شود.

آمادگی برقراری ارتباط. گاهی ارتباط عاشقی ناشی از احساس آمادگی در برقراری یک ارتباط در آن فرد است.

تنهایی. تنهایی یک عاملی برای عاشق شدن و کشیده شدن به سمت فرد دیگری برای ارتباط یافتن است.

مرموز بودن. گاهی اوقات افراد به سوی کسی جذب می‌شوند که در رفتارهایش حس مرموز بودن وجود دارد.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان