ramazan
ramazan

ششمین جشنواره خیریه حامیان بیماران نقص ایمنی کودکان

ششمین جشنواره خیریه حامیان بیماران نقص ایمنی کودکان

نقص ایمنی به نقص در سیستم دفاعی بدن اطلاق می شود، نقش سیستم دفاعی بدن ، حفاظت بدن به ویژه در مقابله با عفونت ها است بنابراین هرگونه اختلال در سیستم دفاعی بدن منجر به ابتلای انواع عفونت ها می شود. که مبتلایان به این نوع بیماری همیشه در رنج و ناراحتی هستند.

 

ششمین جشنواره خیریه حامیان بیماران نقص ایمنی ۱۴م الی ۱۶م مردادماه امسال برگزار میشود.

 

به گزارش نازوب به نقل از مدیر روابط عمومی موسسه خیریه حامیان بیماران نقص ایمنی، ششمین جشنواره خیریه در حمایت از بیماران نقص ایمنی ۱۴ الی ۱۶ مردادماه امسال در مرکز طبی کودکان تهران برگزار میشود.  افتتاحیه این جشنواره ساعت ۱۶ روز چهارشنبه مورخ ۱۴م مردادماه خواهد بود. این جشنواره در روزهای پنج شنبه و جمعه مورخ ۱۵ م و ۱۶م مردادماه از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۰ شب ادامه خواهد داشت.

 

 

ششمین جشنواره خیریه حامیان بیماران نقص ایمنی کودکان

این جشنواره همچون چهار سال گذشته، در بیمارستان مرکز طبی کودکان واقع در انتهای بلوار کشاورز، خیابان دکترقریب، بعد از بیمارستان امام خمینی برگزار خواهد شد. بخش بازارچه این جشنواره شامل ۸۰ غرفه موادغذایی، صنایع دستی و زیورآلات خواهد بود. یکی از ویژگی های این بازارچه خیریه، حضور همزمان بانوان نیکوکار، نسل جوان و خیریه های دیگر در کنار هم است.

 

 

تعدادی از بانوان نیکوکار، پخت غذاهای متنوع ایرانی و خارجی را در این بازارچه به عهده دارند. همچنین تعدادی از طراحان و هنرمندان جوان عرصه صنایع دستی که آثارشان از محبوبیت خوبی در بین نسل جوان برخوردار است، در این بازارچه آثارشان را به نفع بیماران نقص ایمنی به فروش می گذارند.  تعدادی از غرفه داران  نیز از شهرهای دیگر برای فروش آثارشان به این جشنواره می آیند.

 

 

علاوه براین، ششمین جشنواره خیریه حامیان بیماران نقص ایمنی شامل برنامه های فرهنگی و هنری نظیر شب شعر، اجرای موسیقی، نمایشنامه خوانی و برنامه های ویژه کودکان خواهد بود. در این جشنواره که داخل سالن آمفی تئاتر مرکز طبی کودکان برگزار می شود،  هنرمندان شاخص عرصه تئاتر، نمایشنامه خوانی خواهند کرد و چندین خواننده محبوب نسل جوان به اجرای موسیقی خواهند پرداخت. محفل شب شعری نیز با حضور شاعران بنام همچون گروس عبدالمکلیان و علیرضا بدیع برگزار خواهد شد. همین طور جمعی از هنرمندان تلویزیون برای کودکان، برنامه های شادی اجرا خواهند کرد.

 

 

ششمین جشنواره خیریه حامیان بیماران نقص ایمنی کودکان

طی پنج سال گذشته، خیریه حامیان بیماران نقص ایمنی، علاوه بر برگزاری بازارچه و جشنواره تابستانی، در فواصل مختلف برنامه های فرهنگی متعددی نیز برگزار کرده است از جمله مراسم معرفی هنرمند سینما و تئاتر، آتیلا پسیانی، به عنوان سفیر بیماران نقص ایمنی که اردیبهشت ماه سال جاری همزمان با هفته جهانی نقص ایمنی با حضور جمعی از هنرمندان از جمله استاد جمشید مشایخی برگزارشد. در ششمین جشنواره خیریه که مردادماه امسال برگزار می شود نیز جمعی از هنرمندان سینما و تئاتر حضور خواهند داشت.

 

 

خیریه حامیان بیماران نقص ایمنی سال ۱۳۹۰ به یاد دو نوجوان از دست رفته به نامهای شیدا و نیکو شکل گرفت. خانواده و اقوام این دو کودک، پس از مرگ عزیزانشان تصمیم گرفتند تا به بیماران نقص ایمنی که از حمایت های زیادی برخوردار نیستند کمک کنند.  بیماری نقص ایمنی اولیه، جزو بیماری های خاص محسوب نمی شود و هیچ سازمانی از این بیماران حمایت نمی کند.

 

 

هدف این خیریه کمک به تشخیص زودهنگام این بیماری و تامین هزینه های بسیار سنگین دارویی و درمانی این بیماران است تا روزی که هیچ بیمار نقص ایمنی به دلیل عدم آشنایی دقیق پزشکان با این بیماری و تشخیص دیرهنگام و همین طورعدم توانایی در تهیه دارو و عدم تامین هزینه های سنگین درمانی جان خود را از دست ندهد.  بیماری نقص ایمنی اولیه، یک بیماری ارثی است و اگرچه علایم این بیماری متعدد هستند اما مهمترین علامت این بیماری عفونت های مکرر است. به طور متوسط اگر یک بیمار مبتلا به نقص ایمنی، ماهیانه، ۲۰ گرم داروی آی وی آی جی نیاز داشته باشد، هزینه آزاد آن حدود یک میلیون و دویست هزار تومان است.

 

 

ششمین جشنواره خیریه حامیان بیماران نقص ایمنی کودکان

مدیر روابط عمومی خیریه حامیان بیماران نقص ایمنی اعلام کرد که این خیریه از همه ی شهروندان و نیکوکاران تهران و حومه دعوت می کند تا در جشنواره امسال شرکت کرده تا علاوه بر کمک به تامین هزینه های دارویی و درمانی این بیماران و حضور در برنامه های فرهنگی جشنواره،  با علایم این بیماری آشنا شوند و هر شهروند تهرانی، سفیری برای معرفی این بیماری کمترشناخته شده باشد.

 

 

همچنین شهروندان عزیز برای آگاهی بیشتر در مورد این جشنواره  و اعلام آمادگی برای همکاری و مشارکت، و اطلاع یافتن از نحوه واگذاری غرفه های این بازارچه، می توانند با واحد اداری خیریه به شماره ۰۹۰۱۲۳۵۵۵۱۱ و یا ایمیل cpidcharity@gmail.com  تماس بگیرند.

 

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان