ramazan
ramazan

جراحی زیبایی سینه و نکات مهم جراحی (عکس)

مجموعه : پزشکی
جراحی زیبایی سینه و نکات مهم جراحی (عکس)

روش پروتز یا بزرگ کردن و فرم دهی سینه و مهم ترین نکاتی که باید درباره این جراحی زیبایی بدانید.

 

ما در اینجا انجام پروتز سینه را تنها به هدف زیبایی مورد بررسی قرار می دهیم. در اینجا مطالب مورد بحث ما انواع پروتزهای موجود، روند انجام پروتز و عوارض احتمالی ناشی از پروتز می باشد.

 

 

خانم ها می توانند با انجام پروتز سینه، سینه های خود را بزرگتر و خوش فرم تر کنند. پروتز سینه ممکن است با هدف ترمیم مثلا پس از ماستکتومی سرطان سینه و یا با هدف زیبایی انجام شود

 

 

پروتزها (ایمپلنت) آب نمکی و سیلیکونی سینه

جراحی زیبایی سینه و نکات مهم جراحی (عکس)

در کل دو نوع پروتز آب نمکی و سیلیکونی برای سینه وجود دارد.

پروتزهای آب نمکی دارای پوشش سیلیکونی و محتوای آب نمک می باشند. پروتزهای سیلیکونی دارای پوشش سیلیکونی و محتوای ژل پلاستیکی (سیلیکون) می باشند.

اگرچه اکثر زنان معتقدند که پروتزهای سیلیکونی به آب نمکی شباهت بیشتری به سینه واقعی دارد ولی این نکته را نباید فراموش کرد که در صورت نشت، پروتزهای سیلیکونی پر خطرتر می باشند.

در سال 1992 سازمان غذا و داروی امریکا (FDA) فروش پروتزهای سیلیکونی را به دلیل نگرانی های ایمنی و سلامت متوقف نمود. در سال 2006 و پس از انجام مطالعات بیشتر در این زمینه FDA فروش برخی از ایمپلنت های سیلیکونی را آزاد کرد.

 

 

هزینه ها

جراحی زیبایی سینه و نکات مهم جراحی (عکس)

هزینه پروتز سینه بسته به شهر و منطقه، دکتر و نوع پروتز مورد استفاده متفاوت می باشد.

معمولا این عمل جراحی در ایران بین 7 تا 20 میلیون هزینه دارد. با توجه به اینکه پروتز سینه یک عمل زیبایی می باشد سلامت و تقویت سینه را تضمین نمی کند.

 

 

جراحی پروتز سینه چگونه انجام می شود؟

جراحی زیبایی سینه و نکات مهم جراحی (عکس)

با توجه به اینکه سینه خانم ها تا اواخر دوره نوجوانی یعنی حدود 20 سالگی به رشد خود ادامه می دهد بنابراین سازمان FDA امریکا قانونی مقرر کرده که براساس آن زنان برای انجام پروتز سینه با ایمپلنت های آب نمکی باید حداقل 18 سال و همچنین برای انجام پروتز با ایمپلنت های سیلیکونی باید حداقل 22 سال سن داشته باشند.

 

 

به گزارش نازوب : در انتخاب دکتر جراح خود دقت لازم را به خرج دهید و فردی با تجربه بالا را انتخاب کنید. با انتخاب دکتری با تجربه که حداقل 5 سال سابقه آموزش جراحی و 2 سال سابقه انجام جراحی پروتز سینه را دارد، شما می توانید احتمال داشتن عوارض بعد از عمل جراحی را کاهش دهید.

 

 

قبل از انجام عمل پروتز سینه شما برای انجام معاینه پزشکی با دکتر خود ملاقات خواهید کرد. شما می توانید در مورد چیزی که می خواهید با دکتر صحبت کنید و توصیه هایی را نیز از وی دریافت نمایید. پزشک تان ممکن است از شما بخواهد که چند روز یا چند هفته قبل از عمل مصرف برخی از داروها را قطع نمایید.

شما می توانید عمل پروتز سینه را به صورت سرپایی انجام دهید و یا اینکه 1 شب در بیمارستان بستری شوید.

این عمل ممکن است بین 1-2 ساعت طول بکشد. به احتمال زیاد برای این عمل از بیهوشی عمومی استفاده می شود و بنابراین عمل در حالت بیهوشی و بدون درد انجام خواهد شد.

 

 

بسته به نوع فیزیک شما، نوع ایمپلنت و میزان بزرگ کردن سینه، جراح ناحیه متفاوتی را برای برش انتخاب می کند. این برش ممکن است در زیر سینه، زیر بازو، اطراف نوک سینه شما باشد.

 

 

 

جراحی زیبایی سینه و نکات مهم جراحی (عکس)

جراح یک پاکت در رو یا زیر  عضله قفسه سینه شما ایجاد می کند و ایمپلنت یا پروتز را درون آن قرار می دهد. پس از قرارگیری ایمپلنت در جای مناسب جراح ناحیه برش داده شده را بخیه می کند.

 

 

جراحی زیبایی سینه و نکات مهم جراحی (عکس)

بهبودی پس از عمل جراحی پروتز سینه

سینه شما پس از عمل جراحی با گاز پوشانده شده است. ممکن است لوله های تخلیه ای به سینه شما متصل باشد که پس از چند روز برداشته می شود. همچنین ممکن است شما برای التیام زخمتان نیاز به سینه بندهای جراحی داشته باشید.

شما پس از عمل پروتز سینه به چند روز استراحت نیاز خواهید داشت.  به عنوان مثال تا 6 هفته  پس از عمل جراحی باید از بلند کردن اجسام سنگین پرهیز نمایید.

بیشتر مسکن ها مثل استامینوفن به کاهش درد و ناراحتی شما کمک خواهد کرد. همچنین ممکن است دکتر مسکن هایی را برای شما تجویز کند.

احتمالا ناحیه ای که تحت عمل جراحی قرار گرفته است متورم خواهد شد. با گذشت زمان تورم و زخم براحتی محو خواهد شد.

 

عوارض احتمالی

جراحی زیبایی سینه و نکات مهم جراحی (عکس)

اگرچه جراحی پروتز سینه یک عمل زیبایی است ولی ممکن است خطراتی را به دنبال داشته باشد.

 

 

درد سینه
تغییر میزان حساسیت پستان و نوک پستان
سفت شدن نواحی اطراف ایمپلنت
ایجاد اسکار (جای زخم)
خونریزی
عفونت

 
مشکلات ناشی سایز و شکل پروتز (مثل عدم تقارن سینه ها)

همچنین این احتمال وجود دارد که ایمپلنت پاره شده و نشت کند. اگر پروتز از نوع آب نمکی باشد و نشت کند، نمک براحتی توسط بدن جذب می شود؛ در حالیکه اگر پروتزهای سیلیکونی نشت کند ممکن است محتویات آن در داخل پوشش اش باقی بماند یا از آن خارج شود. هنگامی که پروتز آب نمکی نشت می کند، کوچک می شود و در نتیجه سایز سینه هم کوچک می شود؛ در حالیکه نشت پروتزهای سیلیکونی هیچ نشانه ای به همراه ندارد و تحت عنوان پارگی خاموش شناخته می شوند.

 

 

پروتزهای سینه طوری طراحی نشده که برای کل عمر جوابگو باشند و اگر با گذشت زمان شکل یا اندازه سینه تغییر کند و یا عوارضی به دنبال داشته باشد، باید جایگزین شوند.

 

 

زنانی که از پروتز سیلیکونی استفاده می کنند با گذشت 3 سال از عمل جراحی نیاز به MRI خواهند داشت و پس از آن نیز هر دو سال یکبار برای چک کردن پارگی خاموش (نشت پروتز) نیاز به MRI خواهند داشت.

اگر پروتزهای شما پاره شود نیازمند حذف یا جاگزینی آنها خواهید بود.

 

داشتن پروتز سینه ماموگرافی را مشکل می کند ولی می توان از اشعه X استفاده نمود. داشتن پروتز سینه می تواند احتمال ابتلا به سرطان سینه را افزایش دهد.

همچنین داشتن پروتز سینه می تواند شیر دهی را سخت تر کند.

 

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان