ramazan
ramazan

بد حجاب های خوش قلب شب قدر!

بد حجاب های خوش قلب شب قدر!

نازوب، ذات انسان به گونه ای  است که با تشویق شدن انگیزه پیدا می کند و همین جوان به اصطلاح بدحجابی هم که در شب های قدر حاضر می شود و اشک میریزد با این امید و با این تشویق به این مراسم میرود ….

 

 

بد حجابی در شب های قدر

ماه رمضان از نیمه گذشت و شب های قدر هم فرارسید.حضور مردم در اولین شب قدر مانندسالهای قبل پرشکوه بود. در این شب رحمت و مغفرت همه ی مردم از پیر و جوان فرصت را غنیمت می شمارند و راه بازگشت به سوی حضرت حق و توبه از گناهان را در پیش می گیرند.

 

 

این شب ها فرصتی است برای پاک کردن ظاهر و باطن از هر گناه و آلودگی .

در این شب ها تهران و سایر شهرها بسیار زیباتر میشود و از گوشه و کنار شهر صدای سبحانک یا لا اله الاّ انت الغوث الغوث به گوش میرسد. وقتی به شهر نگاه می کنید با سیل جمعیتی روبرو میشوید که نیمی از آنها را جوانانی تشکیل می دهند که از خوف الهی در حال گریه کردن هستند و با خدای خویش راز و نیاز می کنند .
جوانی که شاید تا همین شب قبل چنان با سر و وضع نا مناسبی در خیابان ظاهر میشد که در مخیله هم نمی گنجید که چنین آدمی در شب قدر قرآن به سر بگیرد و گریه کند.
آشنایی با ارزش های اسلامی با زور و تحقیر!

برخی تصور میکنند که وقتی نام جامعه اسلامی به زبان جاری میشود همه چیز باید رنگ و بوی اسلامی داشته باشد آری این درست است اما اینکه در یک جامعه اسلامی هیچ کس نباید با کوچکترین خطایی مواجه شود امری محال است چرا که انسان موجودی ممکن الخطاست  و خطای جوان امروزی ما هم در پوشش اوست  که ما نام بدحجاب و بی دین و ایمان را روی آن گذاشته ایم.

 

 

عمده این دختران و پسران که با پوشش های نامناسب در خیابان ها ظاهر می شوند همین شهروندانی هستند که هنوز اعتقادات قلبی خود را دارند و در ماه مبارک رمضان به در خانه حضرت حق رفته اند و بندگی می کنند.

 

 

آمارها  و حتی همین حضور گسترده جوانان در مراسم عزاداری و شب های قدر نشان میدهد که 98% افراد بدحجاب با اصول دینی ، اسلامی و اعتقادی  مشکلی ندارند چرا که اگر یک درصد هم مشکل داشتند  و از درون اعتقاداتی نداشتند در این مراسمات حضور نمی یافتند.

 

 

اینها همان جوانان دل پاکی هستند که تنها نقصشان در ظاهرشان است و دلیل آن هم ابزارهای دشمن در موضوع جنگ نرم  است که با از بین رفتن حیا و حجاب و عفاف در جامعه ی اسلامی  سعی دارند از طرق مختلف فرهنگشان را به جوانان ما القا کنند  لذا جوان امروز جامعه ی ما هم  اگر به سمت انحراف و بدحجابی و مدهای ناپسند سوق پیدا می کند نباید شمشیر اتهام را به سوی او دراز کنیم و او را مورد باز خواست قرار دهیم، این جوان از روی ناآگاهی و عدم شناخت  کافی دست به چنین اقداماتی میزند.

 

 

برای  این جوان هنوز مفهوم آزادی درست جا نیفتاده است  و او آزادی را در بی حجابی و پوشش نامناسب تعریف می کند آنوقت ما به  چنین جوانی که هنوز با اصول و ارزش های اسلامی آشنایی ندارد می خواهیم  به زور و اجبار و تحقیر بفهمانیم که اشتباه می کند.

 

 

بله! اشتباه می کند اما باید اشتباه او را با راه و روش مناسب به او گوشزد کرد نه با زبان تند و تحقیر . همین جوانی که شاید تا چند وقت پیش به بهانه ی ارشاد و توبیخ توسط مامورین گشت ارشاد به داخل ون هدایت میشد اما این شب ها تا نزدیک صبح قرآن به سر می گیرد و با معبود خویش راز و نیاز می کند.آری! عمده این دختران و پسران که با پوشش های نامناسب در خیابان ها ظاهر می شوند همین شهروندانی هستند که هنوز اعتقادات قلبی خود را دارند و در ماه مبارک رمضان به در خانه حضرت حق رفته اند و بندگی می کنند.

 

 

بدحجاب ها را تشویق کنیم!

عده ای  مدام در گوش جوانان می خوانند که یکی از دلایل انقلاب جلوگیری از وضع نامناسب زنان در رژیم پهلوی بود و حالا گلایه مندند که چرا برخی مسائل و بدحجابی ها که در آن زمان بوده اکنون در حال رخ دادن است و تلاش هایی مانند گشت ارشاد و تذکر لسانی  هم نتوانسته کاری از پیش ببرد!  غافل از اینکه گاهی همان گشت ارشاد یا تذکر لسانی  نه تنها نمی توانسته اثر مثبتی داشته باشد بلکه در برخی مواقع اثر عکس هم داشته است .

 

 

در اکثر مواقع وقتی میخواهید وارد مکانی مانند پارک، آرایشگاه، مغازه و یا رستورانی شوید با یک عنوانی بزرگ بر در ورودی آن مکان  مواجه می شوید که از ورود بدحجاب ها معذوریم!، رعایت حجاب اسلامی ضروری است،ورود خانم های بدون چادر ممنوع! و…اما آیا تا به حال شده است که به جای این عناوین زمینه ای برای تشویق بدحجاب ها را فراهم کنیم؟!

ذات انسان به گونه ای  است که با تشویق شدن انگیزه پیدا می کند و همین جوان به اصطلاح بدحجابی هم که در شب های قدر حاضر می شود و اشک میریزد با این امید و با این تشویق به این مراسم میرود که در برابر حضورش، خداوند به او آمرزش گناهان و بر آورده شدن حاجت را وعده داده است.

 

 

چند وقت پیش با یک عکس جالب و اقدام متفاوت یکی از فروشندگان لوازم چینی مواجه شدم که بر روی  اجناس خود به جای اتکت، روی کاغذ بزرگی نوشته بود  “به خانم هایی که حجاب کامل دارند 10% تخفیف داده میشود! “10% نه آن فروشنده را فقیر می کند و نه آن خریدار با حجاب را دارا ! اما همین که  با این اقدام بتوانیم زمینه ای برای تشویق و انگیزه یک فرد بد حجاب شویم کلی کار کرده ایم!. حالا حجاب کامل صرفا هم در چادر  خلاصه نمی شود هر چند که حجاب برتر است اما همین که یک نفر شئونات اسلامی را رعایت کند

،با این تشویق های اینچنینی می توان آرام آرام  زمینه بدحجابی ها را برچید و زمینه را برای پیشبرد حجاب اسلامی آماده کنیم.این تشویق ها فقط مختص بد حجاب ها نیست بلکه کلا ذات انسان به گونه ای  است که با تشویق شدن انگیزه پیدا می کند و همین جوان به اصطلاح بدحجابی هم که در شب های قدر حاضر می شود و اشک میریزد با این امید و با این تشویق به این مراسم میرود که در برابر حضورش، خداوند به او آمرزش گناهان و بر آورده شدن حاجت را وعده داده است

اما متاسفانه ما یاد گرفته ایم که همه چیز را با زور و اجبار پیش ببریم و گاهی در کار خدا هم دخالت می کنیم و جوانی که با هزار امید به این مراسم ها قدم می گذارد را با رفتار و نگاه زننده خود میرانیم.
همینجاست که  رهبر معظم انقلاب اسلامی مهم ترین رکن در نهی از منکر را  مرحله اول، زبان و تذکر نرم، منطقی، مهربانانه  می دانند و می فرمایند:
”   ما هم یک نقص داریم، او هم یک نقص دارد. با این نگاه و با این روحیه برخورد کنید.  البته انسان نهى از منکر هم میکند؛ نهى از منکر با زبان خوش، نه با ایجاد نفرت. “



برچسبها:

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان