ramazan
ramazan

زوجی که 26 سال رابطه جنسی را نمی دانستند!

زوجی که 26 سال رابطه جنسی را نمی دانستند!

پس این چند سال این زوج چکار می کردند؟!! ماجرای عجیب این زوج نابلد را بخوانید.

 

به گزارش نازوب، رئیس یک مرکز تحقیقات سلامت خانواده از ماجرای عجیب زوجی که پس از ۲۶ سال زندگی مشترک، هنوز رابطه جنسی را بلد نبودند و برای رفع مشکل مراجعه کرده بودند، پرده برداشت.

 

 

نسرین طهرانی درباره درمان ناتوانی‌های جنسی از منظر روان‌شناسی گفت: به عنوان یک زوج درمانگر و درمانگر اختلال‌های جنسی که حدود 18 سال کار متمرکز بر روی حوزه سلامت خانواده انجام داده‌ام باید بگویم در حوزه سلامت خانواده، افراد با موضوعاتی از قبیل آمادگی‌ها و مهارت‌های سن ازدواج، شکل‌گیری بنیان‌های یک خانواده با کار حرفه‌ای و تخصصی در خصوص مشاوره پیش از ازدواج، و در مرحله بعد، روان درمانی و مشاوره به زوج‌ها در قالب برنامه‌های زوج درمانی، بارداری، سبک‌های فرزند پروری، خانواده درمانی، درمان اختلال‌های رفتاری و مشکلات روانی، روان درمانی فردی، بین فردی، اجتماعی، تحصیلی، شغلی، تعارضات، جدایی و در صورت لزوم مشاوره تخصصی پیش از طلاق؛ به این مرکز مراجعه می‌کنند.

 

 

وی افزود: در واقع مراجعه کنندگان در 3 بخش اصلی مشاوره تخصصی پیش از ازدواج و ازدواج، زوج درمانی و درمان اختلال‌های جنسی و مشاوره جدایی، طلاق و زندگی پس از آن، خدمات می‌گیرند.

 

 

طهرانی در توضیح بیشتر ادامه داد: برنامه طراحی، ابداع و به‌کار گرفته شده در این سه بخش از موضوعات و مراجعان، قاعده بازی نام دارد. قواعد و قوانین این برنامه ابداعی برگرفته از بازی شطرنج است و کاربرد آن با آموزش مهارت‌های انتخاب و آمادگی‌های پیش از ازدواج در مشاوره تخصصی و تکنیکی پیش از ازدواج شروع، و به شکل زوج درمانی و آموزش زندگی متأهلی ادامه پیدا می‌کند و در صورت عدم سازش برای ادامه زندگی، با مشاوره تخصصی جدایی، طلاق آگاهانه و سلامت، خاتمه پیدا می‌کند.

 

 

طراح و ابداع کننده نخستین شبکه اجتماعی سلامت خانواده ادامه داد: با توجه به برنامه قاعده بازی، که حدود 18 سال روی ابعاد مختلف و اجزاء آن تحقیق و بررسی شده است، در بخش نخست، مراجعان مشاوره پیش از ازدواج و ازدواج 10 درصد از مشکلات جنسی ثبت شده را به خود اختصاص می‌دهند. با توجه به تکنیک‌های مصاحبه جنسی و البته تجربه، تسلط و تبحر درمانگر تا حد قابل ملاحظه‌ای می‌توان از ازدواج‌های محکوم به طلاق جلوگیری کرد.

 

 

طهرانی عنوان کرد: در مواردی که مشکل جنسی پیش از ورود به زندگی تشخیص داده می‌شود، افراد این فرصت را دارند مادامی که به مشاوره خود ادامه می‌دهند به درمان‌های ضروری بپردازند و آمادگی‌های لازم را برای ورود به زندگی متاهلی در خود ایجاد کنند. در این صورت استرس و اضطراب کم‌تری را تجربه می‌کنند در حالی که عدم آگاهی از شرایط و سلامت جنسی باعث می‌شود فرد به محض شروع زندگی مشترک دچار استرس‌های بزرگی شود که این استرس‌ها خود عامل مخربی در عملکرد جنسی هستند چنانچه درمان‌ها و ارجاعات صحیح و به موقع صورت نپذیرد، عواقب جدی‌تری زندگی دو نفر را تهدید خواهد کرد.

 

 

نازوب، این رئیس مرکز تحقیقات سلامت خانواده تصریح کرد: در این بخش، عدم آگاهی و نداشتن دانش جنسی ضروری، با 70% موارد، بالاترین آمار را به‌خود اختصاص می‌دهد و بعد از آن به ترتیب 17% اختلال‌های افسردگی و اضطرابی منجر به سوء عملکرد جنسی، از جمله اختلال‌های انزال، اختلال‌های نعوظ و اختلال‌های میل، 10% مشکلات هورمونی و 3 درصد ناتوانی‌های جدی جنسی را در بر دارد.

 

 

طهرانی عنوان کرد: در بخش عدم آگاهی که بالاترین درصد را به خود اختصاص داده است معمولاً با مشکلاتی از قبیل ازدواج نافرجام که دو نفر قادر به برقراری ارتباط با یکدیگر نیستند و باکره می‌مانند، مواجه هستیم. افراد مراجعه کننده به مرکز مشاوره با مشکل ازدواج نافرجام به لحاظ زمان بروز و وجود مشکل، از 2 هفته بعد از ازدواج تا 26 سال زندگی بدون رابطه را به خود اختصاص داده‌اند در حالی که همین افراد با به‌کارگیری تکنیک‌های درمانی بعد از 3 روز تجارب لذت‌بخش نخستین رابطه‌های جنسی خود را گزارش می‌دهند.

 

 

دلایل بروز این مشکل می‌تواند در زن، مرد و یا هر دو وجود داشته باشد، همچنین ترس از رابطه، دیسپارونیا یا آمیزش دردناک، واژینیسم یا انقباض غیرارادی عضلات ناحیه انتهایی دستگاه تناسلی در زنان، ایجاد اضطرابی غیرمنطقی و ناآگاهانه که منجر به شروع مشکلاتی از جمله اختلال نعوظ و اختلال انزال در مردان می‌شود.

 

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان