ramazan
ramazan

محفل رقص زنانه با حضور نماینده نشر ضد انقلاب !!

محفل رقص زنانه با حضور نماینده نشر ضد انقلاب !!

ماجرای محفل رقص زنانه با حضور نماینده نشر ضد انقلاب !!

 

«نمایش پایکوبان با کارگردانی فرازنه کابلی و حضور ویژه مهشاد مخبری در تالار وحدت تهران برگزار می شود. هزینه بلیط این نمایش موزون یک میلیون ریال است.»

 

به نظر می رسد این خبر چندان چیز خاصی نداشته باشد یک نمایش برگزار می شود، نمایشی که طراحی حرکات موزون(!) آن را فرزانه کابلی بر عهده دارد، قیمت گزافی برای تماشای آن باید پرداخت، یکصدهزار تومان. ولی نکته این خبر چیز دیگری است، مهمان ویژه ای به نام “مهشاد مخبریمحفل رقص زنانه با حضور نماینده نشر ضد انقلاب !!

 

اما مخبری کیست؟

در سال 2012 انتشاراتی در شهر پاریس فرانسه تاسیس شد که نام خود را “ناکجا” گذاشت. نشری فارسی که از طریق سایت خود اقدام به فروش کتب مختلف می کرد؛ جامعه اصلی مخاطبین آن هم فارسی زبانان به ویژه ایرانی ها بود.

 

 

ناکجا در تعریف خود این گونه بیان می دارد که « ناکجا خود را به اصل بنیادینِ آزادی انتشارات وفادار میداند و در این راستا پذیرای هیچ محدودیت ویژه ای نیست. یگانه معیار ما در انتخاب آثار، کیفیت آنهاست و با هیچکدام از معیارهای کاذبی که ممکن است در هر جای دیگر مرسوم باشند سازگار نخواهیم بود»

 

 

 

تعبیر دیگر این عبارت آن است که این انتشارات قائل به چارچوب محتوایی خاصی برای خود نیست، ممیزی ها را قبول ندارد و سعی می کند کتاب ها را حتی غیرمجاز و غیرقانونی توزیع کند. در واقع “ناکجا” یکی از حلقه هایی است که درصدد شکستن خطوط قرمز و عبور از ممیزی هایی است که جمهوری اسلامی برای چاپ آثار مکتوب ترسیم کرده است.

 محفل رقص زنانه با حضور نماینده نشر ضد انقلاب !!محفل رقص زنانه با حضور نماینده نشر ضد انقلاب !!

 

از “آبی گرمترین رنگ است” که در مورد همجنس بازی دو زن جوان است می توان به عنوان یکی از کتب چاپ شده توسط این انتشارات نام برد.

 

وب سایت رادیو فردا، وابسته به وزارت خارجه آمریکا نیز در مصاحبه ای با مدیر ناکجا آن را راهی برای فرار از سانسور معرفی می کند.

 

 

 

اما کتب غیرقانونی این سایت چطور به دست مخاطبین می رسد؟ روال سایت های فروش آنلاین کالا آن است که یا از طریق دروازه پرداخت بانک ها و یا از طریق معرفی یک شماره حساب (کارت) بانکی، مبلغ را دریافت کرده و در ازای آن خدمات را ارائه می کند.

 

ناکجا هم از این شیوه بهره می برد، یک شماره کارت متعلق به برای پرداخت هزینه کتاب های درخواستی اعلام می شود تا مخاطبین از آن طریق محصول را دریافت کنند.

 

 

این شماره کارت متعلق به فردی است به نام “مهشاد مخبری”. همان کسی که در ابتدا از او نام بردیم. در واقع مهمان ویژه ای که برای این محفل رقص زنانه دعوت شده است، نماینده یک انتشارات ضدانقلابی در ایران است!

 

 محفل رقص زنانه با حضور نماینده نشر ضد انقلاب !!

 

یک انتشارات غیرمجاز چگونه در ایران می تواند به این صراحت فعالیت کند؟ نمی دانیم! چطور نماینده این انتشارات ضدانقلابی صراحتا به عنوان مهمان یک برنامه دعوت می شود؟ آن را هم نمی دانیم! شاید بد نباشد این سوالات را از مسئولانی بپرسیم که مشخص نیست به کجا و یا بهتر بگوییم “ناکجا” می روند!


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان