ramazan
ramazan

بهترین روش دم کردن چایی

بهترین روش دم کردن چایی

چایی یکی از دمنوش های پرطرفدار در جهان است پس بهتر است بهترین روش دم کردن چای را بدانید تا از عطر و طعم و  خواص آن بیشتر استفاده ببرید.

 

 

چای یکی از نوشیدنی های مهم ایرانیان است که باید به درستی دم شود. برای اینکه بتوانید چای خوشمزه و مناسبی را درست کنید این مطلب را بخوانید. در بیشتر چای ها و دم کردنی ها یک قاشق چای خوری پر برای تهیه یک فنجان چای کافی است. البته برای چای هایی با برگ های بزرگ تر و سبک تر یا دمنوش هایی که از گل ها تهیه می شود، دو قاشق برای هر فنجان بهتر است.

 

 

 

دمای آب : بیشتر مردم فکر می کنند تمام چای ها و دم کردنی ها را باید با آب جوش ۱۰۰درجه درست کنند، در حالی که قانون طلایی برای دم کردن چای، آب ۸۲ درجه است. آب جوش، برگ های این چای ها را می سوزاند و در نتیجه چای تلخ و بدمزه خواهد شد. می دانیم هیچ کس برای یک فنجان چای دماسنج به دست بالای سر کتری نمی ایستد. برای تخمین درجه دمای آب حدود ۸۲درجه دو راه ساده دارید.

 

 

گوشتان را متوجه صدای کتری کنید. در حدود این دما و قبل از به جوش آمدن آب، بیشترین صدا را از کتری می شنوید. همین موقع شعله را خاموش و چای را دم کنید. برخی نیز می گویند کتری جوش آمده را خاموش کنید، بعد از دو دقیقه دمای آب برای دم کردن چای های سبک ایده آل است.

 

 

چای سیاه، گیاهان دارویی و دم کردنی های میوه ای را با آب در حال جوش دم کنید.

 

 

زمان دم کشی : زمان دم کردن چای سیاه به خود شما مربوط می شود، که چای پررنگ یا کمرنگ را دوست دارید. فقط این نکته را به خاطر داشته باشید که اگر برگ های چای برای مدت طولانی در آب بماند، چای تلخ و بدمزه خواهد شد. ساده ترین راه برای جلوگیری از تلخی چای این است که زمانی که چای به قدر کافی دم کشید، تفاله آن را با کمک یک صافی جدا کنید.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان