طرز تهیه برنج با سبزیجات و مغز آجیل

طرز تهیه برنج با سبزیجات و مغز آجیل

برنج جزء دسته دوم و اصلی ترین غذای ما ایرانی ها به شمار می رود برنج به تنهایی دارای مقدار زیادی نشاسته است بنابراین برای بالابردن کیفیت و تغذیه مناسب در این بخش بهتر است آموزش ببینید که برنج با سبزیجات و مغز آجیل را جایگزین برنج ساده کنید. که از نظر ارزش غذایی بسیار مقوی و متفاوت می باشد. نوش جان

 

 

مواد لازم :

یک و نیم فنجان برنج (ترجیحا قهوه ای)

1 قاشق چای خوری روغن کانولا

کمی آنغوزه

نصف قاشق چای خوری دانه خردل

1 عدد فلفل سبز (یا به میزان دلخواه، ریز شده)

نصف قاشق چای خوری زردچوبه

نصف یک پیاز متوسط، ریز شده

نصف یک سیب زمینی متوسط (آب پز شده و سپس به مکعب های کوچک خرد شود)

نصف فنجان بادام زمینی یا بادام هندی (خرد شده) (یا ترکیبی از هر دو)

4 تا 5 برگ کاری

نمک به میزان دلخواه (نصف قاشق چای خوری)

نصف فنجان گشنیز تازه خرد شده برای تزئین

آب لیموی تازه

 نکته: عزیزان می توانند از هر نوع مغز به هر مقدار که ذائقه آنها می پسندد تهیه و استفاده کنند.

 

 

طرز تهیه برنج با سبزیجات و مغزها:

برنج را شسته و از قبل خیس کنید و بگذارید آبش برود. روغن را در تابه ای ریخته و روی حرارت متوسط قرار دهید، دانه های خردل وقتی روغن داغ شد، اضافه کنید به محض اینکه شروع به جلز و ولز کردن، آنغوزه، برگ های کاری را بریزید و آن را هم بزنید.

 

پیاز و فلفل ریز شده را اضافه کنید. تا زمانی که پیازها نیمه شفاف گردند، بپزید.

مغزها را اضافه کنید و برای نیم دقیقه بپزید. سیب زمینی های آب پز و خرد شده و نصف زردچوبه را اضافه کنید، هم بزنید و برای یک دقیقه بپزید.

 

برنج خیس خورده، نمک و بقیه زردچوبه را اضافه کنید و بخوبی هم بزنید. در تابه را بگذارید و بگذارید برای 3 تا 4 دقیقه روی حرارت متوسط بپزد.

 

مقداری از گشنیز تازه و آب لیمو را روی آن بپاشید و داغ سرو کنید!

 


جدیدترین مطالب

دیگر مطالب امروز
مطالب داغ چند روز گذشته
عکس دختری که در حضور مردم زیر تجاوز گروهی جان باخت (عکس)
عکس دختری که در حضور مردم زیر تجاوز گروهی جان باخت (عکس)
مشاهده بیشتر