ramazan
ramazan

جملاتی برای احساساتی کردن مردها

مجموعه : عشق و ازدواج
جملاتی برای احساساتی کردن مردها

اقداماتی که باید برای احساساتی کردن همسرتان به کار ببرید.

 

شوهرتان جزء دسته نادر مردهای احساساتی است؟ یا مثل اکثر مردها یاد گرفته احساساتش را ابراز نکند؟ شاید خیلی برایتان عجیب باشد وقتی اتفاقی باعث سرازیر شدن اشک شوهرتان می شود و یا در موقعیت هایی چنان هیجان زده می شود که از جا به هوا می پرد.

با این که احساسات همیشه از خصوصیات زنانه به شمار می رود، اما مردان هم به اندازه زنان احساساتی می شوند و تجربیات عاطفی مشابهی را توصیف می کنند. هوش عاطفی مردان به اندازه زنان است. اگر چه هم مردان و هم زنان آه می کشند، گریه می کنند، شادی می کنند، خشمگین می شوندو داد و فریاد راه می اندازند، اما شیوه پردازش و ابراز احساسات در آن ها متفاوت است.

مغز مردانه چگونه است؟

ارتباط بین نیمکره چپ مغز(جایگاه منطق) و نیمکره راست مغز(محل عواطف و احساسات) در زنان قوی تر است. ارتباط بین دو نیمکره در زنان شبیه یک بزرگراه است و به راحتی می توانند بین دو نیمکره حرکت کنند.
اما در مردان این ارتباط مانند یک کوره راه باریک است که باعث می شود دسترسی به احساسات برای مردها چندان آسان نباشد.به همین علت است که واکنش مردان نسبت به احساسات ضعیف تر است.

مرد که گریه نمی‌کند!

پسرها معمولاً این درس را زود یاد می گیرند . آن ها در سن یک سالگی در مقایسه با دختران ارتباط چشمی کمتری برقرار می کنند و به اشیای متحرک مثل ماشین توجه بیشتری نشان می دهند تا چهره انسان ها. هم پدرها و هم مادرها با پسران شان کمتر در مورد عواطف و احساسات صحبت می کنند(به جز خشم). در زمین بازی پسرها یاد می گیرند که جلوی اشکشان را بگیرند و ترسی از خود نشان ندهند. در سنین بزرگسالی هم مردان صحبت کردن را در جمع ابزاری برای بالا بردن موقعیت خود می دانند، برعکس خانم ها که برای نزدیکی به دیگران با آن ها وارد صحبت می شوند.

خشم، ویژگی مردانه!

اگر چه زنان هم به اندازه مردان عصبانی می شوند، اما خشم همچنان یک ویژگی مردانه به حساب می آید. خشم به این علت به وجود می آید که شخص به علت سرکوب کردن احساسات خودش دچار سرخوردگی شدید می شود. با این وجود این کاری است که مردان انجام می دهند، چون می ترسند که اگر کمی به احساساتشان بها بدهند دیگر کنترل آن از دستشان خارج می شود.
وقتی با شوهرتان پیاده روی می کنید، سد دفاعی او شکسته می شود.

مردانی که بیش از همه احساساتشان را پنهان می کنند احتمالاً حساس ترین مردها هستند. مردها باید بتوانند احساساتشان را ابراز کنند .

یک خروجی خلاقانه برای خودتان ایجاد کنید: سرگرمی هایی مثل نقاشی یا نواختن موسیقی می تواند ابزار خوبی برای غلبه احساسات یک مرد باشد. یادتان باشد که بسیاری از آثار برجسته هنری توسط جنسی خلق شده اند که گفته می شود احساس ندارد.

استرس و خشم خود را از طریق ورزش تخلیه کنید:مواقعی که دچار احساسات شدید می شوید بدوید و ورزش کنید.

به سمت ناراحتی هایتان بروید: به جای این که از احساساتی که نمی دانید چه طور با آن ها کنار بیایید اجتناب کنید، بیشتر به آن ها بپردازید. شما به زمان و تلاش نیاز دارید تا یاد بگیرید چگونه احساساتتان را کنترل کنید. خانم ها نیز باید به مردان کمک کنند تا بتوانند بعد لطیف تر شخصیت شان را نشان دهند.

هنگام صحبت با او در کنارش باشید نه روبرویش: وقتی رودرروی یک مرد قرار می گیرید باعث می شوید او احساس رقابت یا مقابله کند.

 
با هم به یک فعالیت فیزیکی بپردازید: وقتی با شوهرتان پیاده روی می کنید، سد دفاعی او شکسته می شود. بگذارید موضوع صحبت خود به خود پیش بیاید، هرگز یک مرد را مجبور نکنید در مورد چیزی حرف بزند.

نشان دهید، فقط حرف نزنید:صحبت کردن برای یک زن شاید محبوب ترین شکل عشق ورزیدن باشد، اما مردان رابطه زناشویی را نوعی وسیله برقراری ارتباط می دانند. مردان بخش عظیمی از احساسات خود را به صورت فیزیکی ابراز می کنند.

از همسرتان نظرخواهی کنید: در یک روز آرام از شوهرتان بپرسید:آیا من تابه حال کاری کرده ام که فکر کنی دیگر مثل روزهای اول به تو احترام نمی گذارم و تحسینت نمی کنم؟به او بگویید که چه قدر از داشتن او خوشحالید، و این که متأسف هستید که در اغلب موارد نمی گذارید که او این را بداند.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان