ramazan
ramazan

طرز تهیه شارلوت شکلات (دسر مجلسی)

طرز تهیه شارلوت شکلات (دسر مجلسی)

با طرز تهیه شارلوت شکلات میز پذیرایی تان را شیک تر و خوشمزه تر کنید.

 

اگر طرفدار رولت هستید، آن را به شیوه متفاوت درست کنید. شارلوت شکلات در واقع یک دسر مجلسی و مدرن  است که در تهیه آن از رولت استفاده می شود. برای تهیه این دسر هم از فر استفاده می شود و هم از یخچال. طعم متفاوت شارلوت شکلات، آن را تبدیل به یک دسر پر طرفدار کرده است.

 مواد لازم برای تهیه رولت

3 ق س آرد
3 عدد تخم مرغ
3 ق س آب
1 ق س بیکینگ پودر
2  /1 ق چ وانیل
2 /1 پیمانه شکر
2/1 و1 ق س پودر کاکائو
2  /1 پیمانه خامه
1 پیمانه خامه  فرم گرفته
نوک ق چ نمک

 

مواد میانی

2 /1 پیمانه شکر
2 عدد تخم مرغ
1  ق م پودر ژلاتین
4  /1  پیمانه آب
30  گرم کره
4 /1  پیمانه شیر
2  /1  ق چ وانیل
2  /1 و1  ق س پودر کاکائو
1 پیمانه خامه فرم گرفته

 
دستور تهیه رولت

1.  در یک کاسه بزرگ، تخم مرغ ها، شکر و وانیل را به مدت 4 دقیقه با همزن بزنید تا حجمش دو برابر شود، سپس آب و پودر کاکائو را اضافه کنید و کمی هم بزنید.

2.   آرد، نمک و بیکینگ پودر را در یک ظرف دیگر الک کرده و به مواد اضافه کنید. دقت کنید که مواد را به حالت دورانی مخلوط کنید تا پف کیک نخوابد.

3.  درون سینی فر 30×40 سانتی متری یک کاغذ روغنی انداخته و روی آن را کمی چرب کنید. اکنون مواد رولت را روی آن ریخته و آن را کاملا صاف کنید. سینی را  در فر 190 درجه سانتی گراد از پیش گرم شده به مدت 10تا12 دقیقه قرار دهید.

4.  بعد از اینکه رولت آماده شد، سینی را از داخل فر درآورید و صبر کنید تا خنک شود. پس از اینکه خنک شد، خامه کشی کرده و با همان کاغذ رول کنید و در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. سپس رولت را به قطعاتی با قطر یک سانتی متر برش دهید.

 
دستور تهیه لایه میانی  

1.  ژلاتین را با آب به صورت بن ماری ذوب کنید. کره را روی حرارت قرار دهید تا آب شود، سپس پودر کاکائو را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. در این زمان شیر را به مواد اضافه کرده ، خوب هم بزنید تا کاملا مخلوط شود. حالا ظرف را از روی حرارت بردارید.

2.  زرده و سفیده تخم مرغ ها را از هم جدا کنید. زرده ها را با شکر و وانیل خوب هم بزنید. وقتی کرم رنگ و کشدار شد کمی روی بخار آب به حالت بن ماری هم بزنید تا گرم شود.

3.  حالا خامه را با همزن بزنید تا فرم بگیرد، سپس سفیده های تخم مرغ را به آن اضافه کنید.

4.  در یک ظرف مناسب، ژلاتین حل شده را با مخلوط زرده تخم مرغ مخلوط کنید. مخلوط کاکائو و شیر و سپس مخلوط خامه و سفیده را هم به مواد اضافه کنید. تمام مواد را خوب با هم مخلوط کنید. در یک ظرف مناسب، کیسه فریزر قرار دهید؛ طوری که از لبه های کاسه بیرون بیاید. حالا رولت ها را از کف تا کناره ها بچینید. در این زمان مواد میانی را روی آنها ریخته و قسمت هایی از کیسه را که بیرون از کاسه مانده روی دسر برگردانید.

5.  دسر را به مدت 24 ساعت در یخچال قرار دهید تا خوب خودش را بگیرد، سپس دسر را برگردانده، کیسه را از آن جدا کنید.

 
فوت وفن

اگر ظرف مورد نظرتان برای گذاشتن داخل یخچال بزرگ بود، از دو عدد کیسه فریزر استفاده کنید. آنها را از وسط باز کرده و داخل ظرف قرار دهید.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان