ramazan
ramazan

معرفی برندهای آرایشی با تولید زیر پله ای !!

معرفی برندهای آرایشی با تولید زیر پله ای !!

لوازم های برند آرایشی که با کمال تعجیب زیر پله ای تولید می شوند!! ..

 

«اوریف‌لیم»، «بورژوا»، «مای بلین»، «جورجیو»، «ورساچی» و هر برند مشهور دیگری که فکرش را بکنید، در همین زیرپله‌های تهران و خیلی از شهرهای دیگر، تولید و عرضه می‌شود.

این روزها جعل برندهای مشهور لوازم آرایشی، بهداشتی و عطرها به حدی رونق پیدا کرده است که تقریبا دیگر مشتری نمی‌تواند جنس اصل را از تقلبی تشخیص بدهد.

به گزارش نازوب؛ چند روز قبل هم معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان غذا و دارو، وضعیت استفاده از محصولات تقلبی زیبایی را اسفناک خواند.

اکبر عبداللهی اصل هشدار داد که بعضی ناخالصی ها که در مواد آرایشی و بهداشتی تقلبی از جمله رژ لب، ریمل، انواع کرم و ژل ها وجود دارد، آسیب های جدی به پوست می رساند و عوارض جبران ناپذیری دارد.

 
علی محمودی، عضو هیات مدیره یکی از شرکت های تولیدکننده لوازم آرایشی و بهداشتی می گوید: تقریبا نبض بازار لوازم آرایشی و بهداشتی کشور در اختیار قاچاقچیانی است که خیلی از جنس هایشان تقلبی است و با سوءاستفاده از نام برندهای مشهور، جیبشان را پر می کنند.

به گفته محمودی، خیلی از مردم به دلیل قیمت پایین این محصولات، وسوسه می شوند و لوازم آرایشی با برندهای مشهور، اما تقلبی را از جاهای نامطمئن و حتی در کف خیابان و اتوبوس و مترو می خرند و به خیال خودشان، جنس اصل خریده اند.

حتی گاهی قیمت این لوازم آرایشی تقلبی با قیمت نمونه اصلی هم فرقی ندارد و در واقع، قیمت هم نمی تواند راه حل مطمئنی برای تشخیص جنس اصل از بدلی باشد.

 
سفارش تولید برندهای قلابی به کشورهای دیگر

خیلی از نمونه های این محصولات تقلبی به حدی شبیه نمونه اصل است که بجز کارشناسان خبره، کمتر کسی می تواند به تقلبی بودن آن پی ببرد.

حالا سوال اینجاست که این متخلفان چطور این محصولات تقلبی را تولید و به راحتی هم در بازار عرضه می کنند؟

دنیای امروز زنان و دختران ایرانی با الگو برداری افراطی آنها به دنیای غربی و بیگانه، دنیایی است که عاملی برای کسب رتبه سوم کالاهای قاچاق در لوازم آرایشی و بهداشتی است

حمید مقیمی، دبیر انجمن واردکنندگان فرآورده های بهداشتی، آرایشی و عطریات ایران درباره جزئیات تخلفات این افراد اشاره می کند و می گوید: تقلب برندهای مشهور با دو شیوه اصلی انجام می شود. در شیوه اول، متخلفان با کمک فناوری های پیشرفته چاپ که روزبه روز هم پیشرفته تر می شود، برند محصول را با کیفیت بالا چاپ می کنند.

روش دومی که مقیمی به آن اشاره می کند، این است که متخلفان، سفارش جعل برندهای مشهور را به تولیدکنندگان کشور دیگری می دهند.

به گفته او، بیشترین حجم تولید تقلبی برندهای مشهور در کشور چین ساخته می شود. مقیمی در توضیح این روش تاکید می کند که ابتدا فرد متخلف به کشور چین می رود و در آنجا به تولیدکننده چینی سفارش می دهد چه محصولی و با چه مارکی را می خواهد. بعد از تولید آن محصول، دو روز بعد همان محصول آرایشی با عنوان برندی مشهور به کشور قاچاق می شود و به دست مشتری می رسد.

البته بجز چین، از نخجوان و شهرهای پاکستان هم این برندهای تقلبی محصولات آرایشی وارد کشور می شود، اما دبیر این انجمن تاکید دارد که همچنان با اختلاف خیلی زیاد، رتبه اول متعلق به چین است و بعد از آن، این شهرها هم دستی بر آتش تقلب دارند.

 

تقلب ها پیچیده شده است

فناوری تولید محصولات آرایشی تقلبی، روزبه روز در حال پیشرفت است؛ طوری که حتی گاهی خود کارشناسان هم در اصل یا تقلبی بودن یک محصول آرایشی، شک دارند و برای اطمینان بیشتر، آن محصول را به خود شرکت سازنده می فرستند.

دبیر انجمن واردکنندگان فرآورده های بهداشتی، آرایشی و عطریات ایران به مورد جالبی اشاره می کند و می گوید: در بررسی هایمان به یک مداد چشم با برندی مشهور و ساخت کشور بلژیک برخورد کردیم، اما وقتی ترکیبات همین محصول را آزمایش کردیم، مشخص شد این محصول فقط کربن سیاه و آن هم از نوع کربن صنعتی است که با چربی اشباع شده و برای سلامت بسیار مضر است.

مقیمی ادامه می دهد که بارها با کرم های ضدچروک تقلبی با نام برندهای مشهور برخورد کرده است، اما اغلب متخلفان، فقط وازلین را با یک کرم معمولی ترکیب می کنند، در حالی که هیچ ماده موثری برای ضدچروک بودن در آن محصول پیدا نمی شود.

به گفته این کارشناس صنایع آرایشی و بهداشتی، تقریبا 80 درصد برندهای مشهور لوازم آرایشی و بهداشتی در داخل کشور، جعل می شود و حتی دیده شده است که گاهی متخلفان، خودشان محصولی تازه درست می کنند و با نام شرکتی مشهور به فروش می رسانند، در حالی که آن شرکت مشهور اصلا مشابه چنین فرآورده تقلبی را هم تولید نکرده است.

 

آیا حاضریم روزانه 9 کیلو مواد سمی به پوست خود تزریق کنیم؟

برخی از جامعه شناسان و آسیب شناسان بر این باورند که در ایران به دلیل افزایش مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی روزانه 9 کیلو انواع مواد سمی از طریق پوست وارد بدن می‌شود. این در حالی است که سن مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی در ایران خیلی پایین است و ادامه این روند در جامعه فاجعه‌ای بزرگ را برای نسل آینده به همراه خواهند داشت.

افزایش آسیب‌ها و معضلات اجتماعی، افزایش آلایندگی محیط زیست، کاهش بهداشت فردی و سلامت افراد، تغذیه غیر بهداشتی وجود لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز از مهمترین دغدغه‌های جامعه امروز است. اگر به این نکته بیشتر دقت کنیم و تمام این معضلات را در نظر بگیریم در کشورمان ایران با انجام رفتارهای نامناسب ونبود شرایط مناسب، روزانه از طریق مختلف قاتل تدریجی خود در آینده هستیم. به طوری که می‌توان گفت؛ همه ما به طور غیر مستقیم قاتل نامرئی و خاموش خود هستیم…!؟

آیا با وجود اینکه میدانیم فاجعه بزرگ است باز به دنبال رفتارهای پر خطر و تهدید کننده سلامتمان می‌رویم…؟! گرایش به مصرف بیش از حد لوازم آرایشی و بهداشتی به آنجایی رسیده است که با کمی تامل به اطرافمان متوجه می‌شویم که هر چند دقیقه یکبار باید به روز رسانی آرایش‌های خود به محلی امن برویم زیرا امری بسیار حیاتی و اورژانسی در میان است…؟!

بخشی از مواقع نیز انگار در مسابقه‌ای بزرگ برای کسب رتبه‌های نخست خود نمایی با ظاهری زیبا هستیم و با بازار بورس و مدلینگ‌های امروزی مواجه هستیم.

با گذری در نقاط و شهری مختلف کشور با نمایشگاهی از نمایش نمادین مدلینگ‌ها و مانکن‌های روز با مصرف بیشترین لوازم آرایشی به دنیای رقابت کسب خودنمایی ظاهری و زیبایی دست خواهیم یافت.

دنیای امروز زنان و دختران ایرانی با الگو برداری افراطی آنها به دنیای غربی و بیگانه، دنیایی است که عاملی برای کسب رتبه سوم کالاهای قاچاق در لوازم آرایشی و بهداشتی است. ماایرانی‌ها همیشه حرف اول را در کسب علم، فرهنگ  و تمدن و گرایش به اسلام و باورهای مذهبی می‌زنیم اما روزها در کنار این جایگاهمان کسب رتبه بالا در مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی در جهان را نیز به خود اختصاص داده‌ایم. با قدری تامل و توجه به فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی می‌توان با این فاجعه بزرگ مقابله کرد و این معضل بزرگ را ازمیان برداشت.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان