ramazan
ramazan

دختری که تمام چیزهای روی زمین را می خورد (عکس)

دختری که تمام چیزهای روی زمین را می خورد (عکس)

دختری که به این دلیل تمام وسایل دور و اطراف و روی زمین را میخورد !… بهتر است از بیماری عجیب این دختر نیز باخبر شوید.

 

به گزارش نازوب، یک کودک 8 ساله به نام Jessica walker دچار بیماری پیکا، سندروم خوردن مواد غیر غذایی از بدو تولد است و به خوردن موادی چون اسباب بازی، شن و ماسه، کیسه پلاستیکی محافظ وسایل و حتی غذای حیوانات علاقه شدید دارد.

 

 

دختری که تمام چیزهای روی زمین را می خورد (عکس)

 

 

گفتنی است، این کودک 8 ساله از خوردن مواد غذایی سالم از جمله مرغ، گوشت و سایر مواد غذایی اجتناب می‌کند و اشتها و ولع غیر عادی او برای خوردن مواد غیر غذایی نخستین بار هنگامی که او کودکی نوپا بود توسط مادرش شناسایی شده است.

 
این کودک همچنین موادی چون صابون حمام، اسفنج‌ها، گل و گیاهان و هر چیزی را که می‌توان خورد را در دهان خود می‌گذارد و آنها را می‌خورد.

 

 

تا به حال او بارها به خاطر مسمومیت با این موادغیر عادی و یا گیر کردن اجسام تیز در حلق و گلویش به بیمارستان منتقل شده است.

 

دختری که تمام چیزهای روی زمین را می خورد (عکس)

 

 

جسیکا واکر علاوه بر اختلال پیکا دچار اختلال بیش فعالی ADHD، اختلال پردازش حسی و رشد کم به نسبت سن خود نیز است.

 

 

دختری که تمام چیزهای روی زمین را می خورد (عکس)

 

 

با وجود خوردن مواد غیر غذایی، والدین جسیکا توانسته‌اند علاقه او را به خوردن مواد غذایی جلب کنند و او حال مواد غذایی نیز در کنار مواد غیر عادی می‌خورد.

 

 

 

والدین جسیکا مجبور به کنترل و مراقبت دائمی از او هستند حتی زمانی که جسیکا در مدرسه است زیرا امکان دارد هر ماده‌ای را که اطراف خود می‌بیند بجود.

 

بیماری پیکا در افراد معمولا به خاطر کمبود یک ماده ضروری چون ویتامین و یا مواد معدنی رخ می‌دهد اما در برخی افراد این بیماری حالت روانی پیدا می‌کند و به دلیل اختلال در سیستم پاداش دهی مغز بروز می‌کند.

 

پزشکان تا به حال نتوانسته‌اند درمانی برای جسیکا پیدا کنند و تنها از روش هایی چون ماساژ و آرام سازی عضلات انگشتان دست و پا برای رفع کردن اوج زمان ولع جسیکا موثر نیست.

 

پزشکان به والدین صاحب فرزندان مبتلا به اختلال پیکا توصیه اکید می‌کننداز همان دوران کودکی با مشاوره با پزشک سعی کنند این اختلال در کودکشان را کنترل کنند.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان