ممنوع شدن برنامه خندوانه بخاطر رنگ سبزش (عکس)

ممنوع شدن برنامه خندوانه بخاطر رنگ سبزش (عکس)

خواستار ممنوعیت برنامه خندوانه و بحث و تبادل نظر برخی شبکه ها در ارتباط با رنگ سبز این برنامه و فتنه سال 88

 

 

 

وقتی خندوانه مورد هجوم تهمت ها قرار می گیرد

بدون تردید برنامه خندوانه با مجری گری رامبد جوان را می توان از برنامه های موفق و کم نظیر صدا و سیما در طول سال های اخیر دانست، برنامه طنزی با موضوعات مختلفی اجتماعی که توانسته است ضمن جلب مخاطب گسترده، خنده را بر لبان بسیاری از ایرانیان بیاورد.

 

ممنوع شدن برنامه خنده وانه بخاطر رنگ سبزش (عکس)

 

حواشی پیرامون برنامه خندوانه کم نبوده و هر از گاهی برخی رسانه ها با تمرکز بر برخی وجوه آن به انتقاد یا تمجید از آن پرداخته اند. اما نکته جالب و کم نظیری که ما را بر آن داشت به یکی از حواشی این برنامه بپردازیم به خبر سطحی، زرد و تو خالی بر می گردد که طی روزهای اخیر در برخی سایت ها و رسانه های وابسته به جریان فتنه و اصلاح طلب دست به دست می چرخد.

 

ممنوع شدن برنامه خنده وانه بخاطر رنگ سبزش (عکس)

 

برنامه خندوانه بنابر رویه اش هر شب میهمانی را دعوت نموده و زمینه گفتگوی رودررو و صریح با این میهمان را فراهم می نماید. هومن حاج عبداللهی دوبلر، مجری و بازیگر سینما و تلوزیون یکی از مهمان هایی بود که طی شب های گذشته به این برنامه پر مخاطب دعوت شده بود. در اواسط برنامه و پس از پخش یک میان برنامه، پیراهن تن حاج عبداللهی از رنگ سبزی که به تن داشت به سفید تغییر نموده بود. وقوع این اتفاق در روزهای اخیر تبدیل به سوژه ای برای رسانه های بی محتوای وابسته به جریان فتنه شده است.

 

 

سایت کلمه وابسته به نزدیکان میرحسین موسوی در اوج استیصال رسانه ای و بی توجهی به این جریان تلاش نموده مسئله بی اهمیت فوق را که مشخص نیست به چه دلیل صورت پذیرفته به عنوان دستاویزی جهت حمله به صدا و سیما قرار دهد. کلمه در این باره نوشته است:  «پنج شنبه شب گذشته هومن حاجی عبدالهی صداپیشه و دوبلور رادیو و تلویزیون مهمان برنامه خندوانه و رامبد جوان بود. او که با بلوزی به رنگ سبز وارد استودیو شده و تا میانه برنامه آن را به تن داشت، در ادامه برنامه تغییر لباس داد.»

 

ممنوع شدن برنامه خنده وانه بخاطر رنگ سبزش (عکس)

 

به نوشته ی کلمه : «گفته می شود پس از اعتراضات به انتخابات ۸۸ مسوولان صدا و سیما در دستورالعملی از مجریان و برنامه سازان خواسته بودند از رنگ سبز استفاده نکنند و در همان زمان بارها شاهد تغییر لباس مجریان تلویزیون بودیم.»

 

ممنوع شدن برنامه خنده وانه بخاطر رنگ سبزش (عکس)

 

این سایت در ادامه آورده است: «شب گذشته وقتی لباس سبز هومن حاجی عبدالهی در میانه برنامه به رنگ سفید تبدیل شد، او ابتدا از بینندگان معذرت خواهی کرد و سپس گفت آن لباس قبلی برای مراسم عقد بود و این برای عروسی است.»

 

ممنوع شدن برنامه خنده وانه بخاطر رنگ سبزش (عکس)

 

پوشش این خبر محدود به همان سایت نمانده و شماری از رسانه های اصلاح طلب نیز با آب و تاب بدان پرداخته اند. یک پایگاه خبری که به محمد رضا عارف نامزد پیشین اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری نزدیک است بدون اشاره واضح به چرایی این امر صرفا نوشته است : «پنج شنبه شب گذشته هومن حاجی‌عبدالهی، بازیگر و دوبلور رادیو و تلویزیون مهمان برنامه خندوانه و رامبد جوان بود. او که با لباسی به رنگ سبز وارد استودیو شده و تا میانه برنامه آن را به تن داشت، در ادامه برنامه تغییر لباس داد و رنگ پیراهنش سفید شد! او ابتدا از بینندگان معذرت خواهی کرد و سپس گفت آن لباس قبلی برای مراسم عقد بود و این برای عروسی است!»

 

ممنوع شدن برنامه خنده وانه بخاطر رنگ سبزش (عکس)

 

در رابطه با نحوه اجرا و فیلم برداری برنامه خندوانه نکاتی قابل ذکر است. نکته اول آن که این برنامه به شکلی زنده نبوده و پیشتر ضبط شده است، لذا احتمال آن که در خلال ضبط مشکلی نظیر کثیف شدن پیراهن حاج عبداللهی یا هر اتفاقی دیگر به وقوع پیوسته باشد دور از ذهن نمی باشد و همین امر می تواند موجب تغییر لباس او در میانه برنامه باشد.

 

ممنوع شدن برنامه خنده وانه بخاطر رنگ سبزش (عکس)

 

نکته دوم آن که در صورتی که خبر کلمه مبنی بر عدم پوشش سبز در صدا و سیما صحت داشته باشد، می توان گفت که مسئولین برنامه خندوانه می بایست از همان ابتدا مانع از پوشش سبز حاج عبداللهی شده و لباس سفید را بر تن او می کردند، نه این که در وسط برنامه مبادرت به این امر ورزند و زمینه ایجاد ابهاماتی را نزد بینندگان فراهم آورند.

نکته سوم آن که نگاهی کوتاه به برنامه های پیشین خندوانه گواه سطحی و آبکی بودن خبر منتشر شده از سوی رسانه های فتنه گر می باشد، چرا که در طول این برنامه و با وجود پوشش کمتر رنگ سبز نسبت به سایر رنگ ها از سوی آقایان، بارها شخص رامبد جوان مجری، مهمانان ویژه آن و تماشاگرانش لباس هایی سبز رنگ را بر تن داشته اند. از همه مهم تر آن که رنگ سبز اصولا رنگ اول دکوراسیون این برنامه پر مخاطب را تشکیل می دهد.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان