ramazan
ramazan

مخوف ترین کوتوله ی قاچاقچی جهان (عکس)

مخوف ترین کوتوله ی قاچاقچی جهان (عکس)

ماجرای فرار شگفت انگیز مخوف ترین سرکرده قاچاقچی در جهان

 

به گزارش نازوب، یکشنبه شب، هنوز ساعت 9 نشده بود که دوربین های مداربسته آلتیپلانو- امنیتی ترین زندان مکزیک- بر روی چهره «جواکین گازمان» معروف به «ال چاپو»- خطرناک ترین زندانی ای که در این زندان دوران حبس خود را طی می کرد- زوم کرد.

 

ال چاپو، معروف ترین و خطرناک ترین قاچاقچی مواد مخدر مکزیک، وارد حمام سلولش شد، چند دقیقه ای گذشت و نگهبان ها فکر می کردند تا دقایقی دیگر او مثل همیشه از حمام بیرون می آید اما هرچه منتظر ماندند، خبری از ال چاپو نشد.

 

وقتی قاچاقچی مخوف از حمام بیرون نیامد، مامورانی که وظیفه داشتند 24ساعته از طریق دوربین های مداربسته، او را تحت کنترل داشته باشند، سراسیمه خود را به سلول او رساندند، آنها وقتی در حمام را باز کردند خشکشان زد، خبری از ال چاپو نبود.

حفرهای به قطر کمتر از یک متر در کف سلول دیده می شد که یک نردبان در داخل آن دیده می شود، این حفره توسط یک دریچه به طرز ماهرانه ای پنهان شده بود و نردبان 9 متری در تونلی که معلوم بود به تازگی حفره شده، راه را به بیرون از زندان باز می کرد.

 

مخوف ترین کوتوله ی قاچاقچی جهان (عکس)

 

ال چاپو، کوتوله مخوف

 

گازمان- رئیس کارتل سینالوئه- خطرناک ترین باند قاچاق مواد مخدر جهان است. او را نه تنها به نام- ال چاپو- بلکه به نام «کوتوله» هم می شناسند.

زیرا قدش یک متر و 67 سانتیمتر است. خیلی ها معتقدند که باید نام«موش کور» را روی او بگذارند، زیرا گازمان علاقه خاصی به حفر تونل دارد، گروه قاچاقچی های او 90 تونل در نقاط مختلف مرز آمریکا مکزیک حفر کردند تا بتوانند به این طریق، کوکائین، هروئین، ماری  جوانا و آمفتامین های قاچاق را به آمریکا و از آنجا به نقاط دیگر دنیا قاچاق کنند.

 

اولین فرار

 

سال 2001 بود که ال چاپو برای اولین بار پا به فرار گذاشت. دستگیری او 13 سال به طول انجامید تا این که او را به زندان آلتیپلانو فرستادند. جایی که همه مطمئن بودند فرار کردن وی غیرممکن است. او با دومین فرار خود باز هم مقامات مکزیکی را به سخره گرفت و آنها را به زانو درآورد.

کارتل سینالوئه، تحت فرماندهی گازمان به اولین باند قاچاق در دنیا تبدیل شد، تا جایی که شبکه های قاچاق این باند نه تنها تا آمریکا بلکه در انگلیس، فرانسه و هلند نیز گسترده شد. ال چاپو خطرناک ترین جنایتکار جهان به شمار می رود و فرارهای او از زندان در تاریخ حبس جنایتکاران بی سابقه است.

مقامات آمریکایی بارها اعلام کردند که مکزیک قادر به نگهداری این جنایتکار برای همیشه پشت میله های زندان نیست. اما «انریکه پینانیتو»- رئیس جمهور مکزیک- حبس کردن بزرگترین جنایتکار جهان را در پیشرفته ترین زندان مکزیک همواره جزئی از افتخارات این کشور به شمار می آورد و حاضر نبود او را برای زندانی کردن به کشور دیگری بسپارد.

 

مخوف ترین کوتوله ی قاچاقچی جهان (عکس)

 

فرار از آلتیپلانو غیرممکن بود

تاکنون خطرناک ترین جنایتکاران در زندان آلتیپلانو نگهداری شده اند که هیچ کدام از آنها موفق به فرار نشده بودند و به این ترتیب فرار از این زندان فوق امنیتی غیرممکن به نظر می رسید.

در محوطه این زندان، به هیچ عنوان منطقه پرواز برای فراری دادن تبهکاران توسط هلیکوپتر وجود ندارد، ضمن این که در تمام فضای زندان، ارسال امواج الکترونیکی غیرممکن است و موبایل به هیچ عنوان آنتن نمی دهد تا مبادا زندانی ها از این طریق با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. اما هیچ کدام از تدابیر این زندان فوق امنیتی، ال چاپو را بیشتر از یک سال و نیم در زندان حبس نکرد.

در دنیای پرزرق و برقی که مردان و زنان جوان در کنار اتومبیل های گرانقیمت خود، ثروت خود را در شبکه های اجتماعی به رخ دیگران می کشند، گازمان امپراتوری ای برای خود ساخت که مجله «فوربس» نام او را در ردیف یکی از قدرتمندترین مردان جهان قرار داد، مرد تاکتیکی ای که در سکوت، امپراتوری خود را بنا نهاد.

 

این تونل شگفت انگیز

از نظر کارشناسان، حفر تونل فرار ال چاپو، ماه ها به طول انجامیده است. شواهد نشان می دهد این تونل یک کیلومتر و نیم را خود ال چاپو حفر نکرده است و افرادی از خارج زندان دست به چنین کاری زده اند.

تونل حفرشده 60 سانتی متر عرض و بیش از یک متر و نیم طول دارد. داخل تونل تجهیزاتی مانند کپسول اکسیژن و لوله های پی وی سی برای تهویه هواه نیز به چشم می خورد.

به نظر می رسد گازمان پس از ورود به تونل، برای گذشتن از مسیر پیش رو، سوار موتورسیکلتی شده که با ابعاد تونل همخوانی داشته و تمام مسیر را سوار موتور بوده تا به خارج از تونل رسیده اند.

 

مسیر تونل دقیقا از زیر مزارع ذرت می گذره و خروجی آن در خانه نیمه ساخته ای قرار دارد که با بلوک های خاکستری رنگ ساخته شده بود و داخل آن را با شمع های کریسمس تزئین کرده بودند. به گفته بومیان منطقه، این خانه نیمه ساخته از 58 سال پیش رها شده و نشانی از مالک آن وجود ندارد.

به محض این که خبر فرار کردن ال چاپو منتشر شد، هلیکوپترهای پلیس در سطح شهر به پرواز درآمدند و ماشین های پلیس، گشت زنی های خود را دو چندان کردند، فرودگاه محلی به سرعت بسته شد و به کماندوها دستور داده شده همه خودروها را متوقف کنند تا داخل آنها به دقت بازرسی شود. به گفته کارشناسان اگر ال چاپو تا 48 ساعت پس از فرار دستگیر نشود دیگر نمی توانند او را پیدا کنند.

 

مخوف ترین کوتوله ی قاچاقچی جهان (عکس)

 

برای این که نقشه حفر تونل به درستی اجرا شود و شک برانگیز نباشد یک پروژه بزرگ ساخت و ساز در بیرون از محوطه زندان، در پشت حصارها راه اندازی شد، در محوطه ساخت و ساز، سازندگان یک سنگر بزرگ حفر کردند که چندین لوله از داخل آن رد شده بود.

به این ترتیب، این سنگر مناسب ترین سرپوش برای تیم حفر تونل به شمار می رفت. «در مکزیک» هر اتفاقی ممکن است بیفتد» این نظر بیشتر مکزیکی هاست.

به عقیده مکزیکی ها ال چاپو هر کاری را ممکن می کند. با وجود این که ال چاپو جنایت های زیادی را مرتکب شده و برای جهان خطرناک است اما این جنایتکار قدرتمند دز اذهان عمومی جایی بین رابین هود و زاپاتا را دارد، یعنی مردی که هیچ وقت نمی توان او را غافلگیر کرد.

 

حتی بعضی ها در شبکه های اجتماعی خود، نوشته اند که گازمان را نمی توان هیچ وقت در زندان حبس کرد و هیچ زندانی با میله هایش نمی تواند او را در خود نگه دارد.

اگرچه فرار ال چاپو خطر بزرگی برای جهان به شمار می رود، اما کارشناسان معتقدند این روزها در مکزیک هرچیزی را می توان با پول خرید و این کار برای مولتی میلیاردر قاچاقچی به راحتی صورت می گیرد.

به گفته کارآگاهان مطمئنا ماموران پلیس و مقامات مسوول بسیاری برای فرار ال چاپو رشوه گرفته اند و حداقل 14 مامور پلیس در فرار ال چاپو نقش داشته اند که همه آنها تحت بازجویی هستند.

 

از کودکی تا لردشدن

گازمان بزرگترین فرزند خانواده بود. پدر او کشاورز بود و هرازگاهی در منطقه دورافتاده کوهستان های مکزیک، تریاک پرورش می داد. گازمان هشت ساله بود که درس و مدرسه را رها کرد برای همین او هیچ وقت خواندن و نوشتن را یاد نگرفت.

این تبهکار مخوف خیلی زود راهی برای ورود به کارتل مواد مخدر «گوادالاجا» پیدا کرد و طولی نکشید که در بین اعضای باند به خاطر خشونت هایش مشهور شد.

به عنوان مثال اگر کشتی حامل مواد مخدر دیرتر از موعد مقرر به مقصد می رسید گازمان هیچ عذر و بهانه ای را نمی پذیرفت و قاچاقچی ای که وظیفه رساندن محموله را داشت با شلیک گلوله می کشت.

در اواخر دهه هشتاد و نود میلادی، کارتل های مکزیکی بر سر بازار فروش درگیری های داخلی داشتند تا جایی که برای زهر چشم گرفتن از یکدیگر، همسران و فرزندان هم را می کشتند و سر آنها را برای اقوامشان می فرستاند.

سال 1993 کارتل سینالوئه به سرکردگی گازمان به شهرت رسید و در همان سال وی دستگیر شد. او به جرم قتل و آدم ربایی به 20 سال زندان محکوم شد، با این وجود، گازمان با پول فراوانی که داشت پرسنل زندان را خرید و از داخل سلولش با تلفن همراهی که به او داده بودند، باند مخوف خود را هدایت می کرد.

او در زندان مهمانی های مجللی را ترتیب می داد و هم سلولهایش را به مهمانی شام با صرف بهترین نوشیدنی ها، شاه میگو و فیله گوسفند دعوت می کرد. سال 2001 بود که زندانبان های زندان، وقتی پرده سلولی که گازمان در آن بود را کنار زدند اثری از او ندیدند. گازمان فرار کرده بود.

 

مخوف ترین کوتوله ی قاچاقچی جهان (عکس)

 

تحقیقات نشان داد که او در میان رخت چرک ها پنهان شده و پس از ورود به رختشویخانه با کمک همدستانش فرار کرده بود، گفته می شود گازمان آنقدر برای فرار خود پول خرج کرده بود که به راحتی در رختشویخانه راه می رفت و به همه پول می داد.

او پس از فرار، به خانه کوهستانی اش رفت و در آنجا با ملکه زیبایی مکزیک «سینه لوئا اما کرونل» ازدواج کرد، آنها به همراه 300 بادیگارد به هرجا که می خواستند می رفتند و از آنها می خواستند تلفن همراهشان را تقدیم کنند تا کسی با پلیس تماس نگیرد.

 

وقتی غذا خوردن گازمان تمامی می شد تلفن همراه هرکسی به او برگردانده می شد و گازمان پول غذای همه مشتری های رستوران را حساب می کرد و از رستوران بیرون می رفت.

اوایل سال گذشته بود که تفنگداران دریایی مکزیک به خانه امنی که گازمان در آن مخفی شده بود حمله کردند، ورود به خانه، به دلیل وجود یک در فولادی بزرگ به تاخیر افتاد و گازمان موفق شد از طریق تونلی که به فاضلاب منتهی می شد فرار کند.

 

او برای این منظور سیستمی را طراحی کرده بود که با فشاردادن کلیدی که در کنار آینه حمام خانه وجودداشت وان حمام به صورت اتوماتیک کنار می رفت و او با پایین رفتن از چندین پله به تونل می رسید. چند روز بعد از این عملیات، گازمان در یک آپارتمان ساحلی دستگیر شد.

او برای ورود به آپارتمان، خود را شبیه پیرمردی درآورده بود که سوار صندلی چرخدار است. وقتی پلیس وارد خانه شد گازمان همراه همسر و دو دختر دوقلویش در خانه بود.

در آخرین خبری که از طرف گازمان در شبکه اجتماعی منتشر شده، او به هرکسی که سر راهش قرار بگیرد وعده مرگ داده است و به این ترتیب به نظر می رسد ال چاپو کوتوله به این زودی ها قصد بازگشت به زندان ندارد.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان