ramazan
ramazan

روش نگهداری صحیح انواع خوراکی ها در یخچال

روش نگهداری صحیح انواع خوراکی ها در یخچال
نکات بسیار مفید و مهم برای نگهداری بهتر مواد غذایی در یخچال
اگر كم و دانه‌اي خريدن میوه و خوراکی‌ها را ياد بگيريم بهترين اتفاق است، اما اگر هنوز دست‌تان به كم نمي‌رود و وقتي به بازار ميوه و تره‌بار مي‌رويد، صندوق عقب ماشين را پر از ميوه و سبزي مي‌كنيد و بعد از خرید در آشپزخانه با حجم واقعي خريدتان روبه‌رو مي‌شويد، تازه به اين فكر مي‌افتيد كه چطور بايد همه اين مواد را داخل يخچال جا دهيد و چطور از آنها نگهداري كنيد كه زود خراب نشوند  و پول‌تان هدر نرود، اين مطلب براي شما خيلي مفيد است. هر كدبانويي بايد بداند ميوه، سبزيجات و حتي خوراكي‌هايي كه اضافه مي‌مانند را چطور نگه دارد .
آووكادو

ميوه مفيدي كه سريع تا بريده مي‌شود براثر تركيب با اكسيژن تغيير رنگ مي‌دهد و قهوه‌اي مي‌شود. براي نگه داشتن بيشتر آووكادو چند قطره آبليموي تازه روي آن بريزيد و بعد در يخچال نگه داريد.

توت فرنگي

براي نگهداري از توت فرنگي مشكل داريد؟ توت‌فرنگي‌ها بيشتر از يكي، دو روز در يخچال سالم و سرحال نيستند؟ اگر مي‌خواهيد توت‌فرنگي، توت سفيد و حتي شاتوت ماندگاري بيشتري داشته باشند در يك ظرف بزرگ شش ليوان آب بريزيد و يك قاشق غذاخوري سركه را با آن مخلوط كنيد. توت‌ها را درون ظرف بريزيد و بعد از سه دقيقه با آب بشوييد و وقتي آب آن خشك شد در يخچال نگهداري كنيد.

كيك‌ها

ا‌گر كيك اسفنجي‌تان بعد از عصرانه زياد آمده آن را درون جعبه مقوايي بگذاريد و یک تكه نان آب‌زده را هم كنارش بگذاريد. رطوبت نان باعث مي‌شود كيك در يخچال تازه بماند و سفت و بدمزه نشود. براي نگه داشتن كيك ميوه‌اي هم يك عدد سيب را برش بزنید و كنار كيك بگذاريد. كيك خامه‌اي را هم حتما درون جعبه بگذاريد و روي جعبه را با كيسه پلاستيكي بپوشانيد.

ليمو ترش

اگر فقط چند قطره آب ليمو نياز داريد لازم نيست ليمو را از وسط نصف كنيد، اين‌طوري كل ليمو خشك مي‌شود و ديگر آب برايش نمي‌ماند. براي استفاده بهتر از ليمو با چنگال روي پوست آن را سوراخ كنيد و كمي فشار دهيد و بعد دوباره در يخچال نگهداري كنيد.

سيب

كلي سيب خرد شده داريد که دور ريختنش هم اسراف است، بهترين راه براي نگهداري بيشتر اين است كه در يك ظرف دو ليتري آب يك قاشق چاي خوري نمك بريزيد و سيب‌ها را براي پنج دقيقه درون آن بريزيد، بعد با دستمال خشك كنيد و در يخچال نگه داريد.

بيسكويت

بيسكويت‌ها تا يك روز از جعبه بيرون مي‌مانند خشك و بد مزه مي‌شوند. بهترين راه نگهداري اين است كه هميشه بيسكويت‌ها را در جعبه نگه داريد و كنارشان هم چند حبه قند بگذاريد. امتحان كنيد، انگار همين حالا در جعبه را باز كرده‌ايد. يادتان باشد به هيچ وجه بيسكويت را درون كيسه پلاستيكي نگهداري نكنيد.

برنج

بعد از ‌مهماني‌ها برنج بيشتر از بقيه خوراكي‌هاي روي ميز اضافه مي‌ماند. براي نگهداري بايد برنج‌ها را درون ظرف فلزي بريزيد و روي آن را با نان بپوشانيد. نان نمي‌گذارد برنج در يخچال سفت و خشك شود.

سبزي خوردن

اول اينكه سبزي خوردن را با مايع ظرفشويي نشوييد كه سبزي را همان اول خراب مي‌كند. سبزي را كه خيس كرديد و خوب شستيد درون آب‌كش بريزيد تا آب آن كاملا خشك شود، بعد درون كيسه نخي بريزید و در يخچال نگه داريد.

گوجه و خيار

اين دو دوست را كنار هم نگه نداريد؛ دوري و دوستي. گوجه فرنگي را بهتر است در پاكت كاغذي، در جايي خنك و بدون نور نگه داريد. خيار را هم كدبانوهاي قديمي درون قابلمه دردار نگه مي‌داشتند كه كار خوبي است. البته مي‌توانيد درون قابلمه كمي هم آب بريزيد. اين‌طوري تا پنج روز خياری سالم، سبز و براق داريد.

كاهو

از سالاد شام كاهو اضافه مانده است. كاهو‌ها را در ظرفي بريزيد و كمي نمك روي آن بپاشيد و در ظرف در بسته درون يخچال بگذاريد. وقتي مي‌خواهيد كاهوها را استفاده كنيد اول نمك آن را بشوييد و بعد سالاد درست كنيد.

تربچه

تربچه گل سرسبد سبزي خوردن است. اگر قرمز و سرحال باشد، ميز غذا بيشتر به چشم مي‌آيد. براي تازه نگه داشتن تربچه آنها را درون يك ظرف آب بريزيد و درون يخچال نگه داريد.

نكته:

توت سفید را بعد از شستن بگذارید کاملا آبش خشک شود. اگر درون ظرف توت آب داشته باشد خیلی سریع رنگش تغییر می‌کند و خراب می‌شود.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان